Sebastian Vettel věří, že na příští monopost Ferrari bude mít mnohem větší vliv, než tomu bylo u letošního SF15-T
Německý šampion přestoupil z Red Bull k Ferrari na konci loňské sezóny, kdy byl již rudý monopost v podstatě hotov. Na budoucí auto proto bude moci mít mnohem větší vliv, očekává také další výkonnostní pokrok a stažení náskoku Mercedesu.
Na otázku, jaký velký podíl bude mít na příštím voze, odpovídá: "Mnohem větší. K týmu se nemůžete přidat, dokud u něj nejste, spousta klíčových rozhodnutí byla již přijata, když jsem přišel. Sezóna, kterou jsme doposud měli, byla fenomenální, když zvážíte, kde byl tým minulý rok a jaké jsme čelili situaci s mnoha novými lidmi.
V továrně došlo na pozicích ke spoustě změn. To pro tým není nejjednodušší ke strávení, je to však skvělé. Dal se dohromady opravdu silný tým, takže docela věřím a doufám, že příští rok bude představovat velký pokrok," pokračuje závodník Scuderie.
Letos se dočkal zatím tří vítězství a mimo to stanul ještě devětkrát na pódiu, uvědomuje si ale, že Ferrari musí více zabrat, aby stáhlo náskok Mercedesu: "Nechci to zakřiknout, ale když se podíváte na organizaci, hodně se toho udělalo na tom, aby se tým stmelil, protože máme mnoho nových lidí.
Tyto věci zkrátka trvají, než každý pochopí, co má dělat. To bylo letos tou hlavní výzvou pro celý tým. Já jsem byl na začátku nový, lidé tedy museli pochopit můj jazyk, když hovořím o autě.
Máme možnost se zlepšit. Odvedli jsme obrovskou práci na motoru, ta dále pokračuje. Když se podíváte na auto, tak ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Chceme ten nejlepší motor a nejlepší auto, zbývá toho tedy udělat ještě hodně. Není tajemstvím, že potřebujeme více přítlaku, než momentálně máme, je to ale více o organizaci v pozadí, abyste mohli v budoucnu dostávat maximum," dodává Vettel.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.