Sebastian Vettel věří, že na příští monopost Ferrari bude mít mnohem větší vliv, než tomu bylo u letošního SF15-T
Německý šampion přestoupil z Red Bull k Ferrari na konci loňské sezóny, kdy byl již rudý monopost v podstatě hotov. Na budoucí auto proto bude moci mít mnohem větší vliv, očekává také další výkonnostní pokrok a stažení náskoku Mercedesu.
Na otázku, jaký velký podíl bude mít na příštím voze, odpovídá: "Mnohem větší. K týmu se nemůžete přidat, dokud u něj nejste, spousta klíčových rozhodnutí byla již přijata, když jsem přišel. Sezóna, kterou jsme doposud měli, byla fenomenální, když zvážíte, kde byl tým minulý rok a jaké jsme čelili situaci s mnoha novými lidmi.
V továrně došlo na pozicích ke spoustě změn. To pro tým není nejjednodušší ke strávení, je to však skvělé. Dal se dohromady opravdu silný tým, takže docela věřím a doufám, že příští rok bude představovat velký pokrok," pokračuje závodník Scuderie.
Letos se dočkal zatím tří vítězství a mimo to stanul ještě devětkrát na pódiu, uvědomuje si ale, že Ferrari musí více zabrat, aby stáhlo náskok Mercedesu: "Nechci to zakřiknout, ale když se podíváte na organizaci, hodně se toho udělalo na tom, aby se tým stmelil, protože máme mnoho nových lidí.
Tyto věci zkrátka trvají, než každý pochopí, co má dělat. To bylo letos tou hlavní výzvou pro celý tým. Já jsem byl na začátku nový, lidé tedy museli pochopit můj jazyk, když hovořím o autě.
Máme možnost se zlepšit. Odvedli jsme obrovskou práci na motoru, ta dále pokračuje. Když se podíváte na auto, tak ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Chceme ten nejlepší motor a nejlepší auto, zbývá toho tedy udělat ještě hodně. Není tajemstvím, že potřebujeme více přítlaku, než momentálně máme, je to ale více o organizaci v pozadí, abyste mohli v budoucnu dostávat maximum," dodává Vettel.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.