Sebastian Vettel věří, že na příští monopost Ferrari bude mít mnohem větší vliv, než tomu bylo u letošního SF15-T
Německý šampion přestoupil z Red Bull k Ferrari na konci loňské sezóny, kdy byl již rudý monopost v podstatě hotov. Na budoucí auto proto bude moci mít mnohem větší vliv, očekává také další výkonnostní pokrok a stažení náskoku Mercedesu.
Na otázku, jaký velký podíl bude mít na příštím voze, odpovídá: "Mnohem větší. K týmu se nemůžete přidat, dokud u něj nejste, spousta klíčových rozhodnutí byla již přijata, když jsem přišel. Sezóna, kterou jsme doposud měli, byla fenomenální, když zvážíte, kde byl tým minulý rok a jaké jsme čelili situaci s mnoha novými lidmi.
V továrně došlo na pozicích ke spoustě změn. To pro tým není nejjednodušší ke strávení, je to však skvělé. Dal se dohromady opravdu silný tým, takže docela věřím a doufám, že příští rok bude představovat velký pokrok," pokračuje závodník Scuderie.
Letos se dočkal zatím tří vítězství a mimo to stanul ještě devětkrát na pódiu, uvědomuje si ale, že Ferrari musí více zabrat, aby stáhlo náskok Mercedesu: "Nechci to zakřiknout, ale když se podíváte na organizaci, hodně se toho udělalo na tom, aby se tým stmelil, protože máme mnoho nových lidí.
Tyto věci zkrátka trvají, než každý pochopí, co má dělat. To bylo letos tou hlavní výzvou pro celý tým. Já jsem byl na začátku nový, lidé tedy museli pochopit můj jazyk, když hovořím o autě.
Máme možnost se zlepšit. Odvedli jsme obrovskou práci na motoru, ta dále pokračuje. Když se podíváte na auto, tak ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Chceme ten nejlepší motor a nejlepší auto, zbývá toho tedy udělat ještě hodně. Není tajemstvím, že potřebujeme více přítlaku, než momentálně máme, je to ale více o organizaci v pozadí, abyste mohli v budoucnu dostávat maximum," dodává Vettel.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.