McLaren odhalil, že se po zisku propadl minulý rok do ztráty, což je důsledek klesajícího obratu a odlivu sponzorů, protože se v F1 nedaří jeho závodnímu týmu. Nezanedbalný podíl na tom má ale také poplatek Mercedesu kvůli přechodu na motory Honda či odstupné bývalého šéfa Martina Whitmarshe
Zatímco v roce 2013 vykázal podle Forbesu čistý zisk ve výši 473 milionů korun (19 mil. amerických dolarů), minulý rok se dosáhl čisté ztráty 612 mil. korun (24,6 mil. dolarů) poté, co mu klesly příjmy na 10,27 miliardy Kč (412,3 mil. dolarů). Za touto změnou stojí především pokles výkonnosti v sezóně 2013, kdy tým přišel o svou hvězdu Lewise Hamiltona, jenž zamířil k Mercedesu.
Skupina McLaren Technology Group, která se letos přejmenovala na McLaren Group, vlastní podíl v 18 společnostech včetně firmy na výrobu sportovní elektroniky (McLaren Applied Technologies), cateringové společnosti Absolut Taste či 3,7 % v automobilce McLaren (McLaren Automotive) zabývající se výrobou supersportovních vozů. Skupinu vlastní z 25 % saudská Skupina TAG, dalších 25 % má výkonný ředitel Ron Dennis a zbytek drží bahrajnský fond Mumtalakat.
F1 závodní tým McLarenu do 31. prosince 2014 zaznamenal čistou ztrátu ve výši 936 mil. korun (37,6 mil. dolarů), což je v kontrastu s čistým ziskem 585 mil. korun (23,5 mil. dolarů) v předchozím období. Příčinou je pokles příjmů a vzrůst nákladů.
Jeho náklady stouply o 22,8 % na 8,29 miliardy Kč (332,9 mil. dolarů), protože musel Mercedesu zaplatit jednorázový poplatek 1,345 miliardy korun (54 mil. dolarů) za rozchod a restrukturalizaci kvůli jeho přesunu ke konkurenčním motorům Hondy. Tento krok se McLarenu zatím nevyplatil, jelikož prožívá svou nejhorší sezónu v 49leté historii a v šampionátu mu patří deváté místo. Pro druhý nejúspěšnější tým F1 s 12 jezdeckými tituly na kontě se jedná o pokořující zkušenost.
Příjmy týmy F1 poklesly o 6,8 % na 6,9 miliardy Kč (277,6 milionů dolarů), což bylo podle ředitele Jonathana Neala dáno "převážně poklesem odměn a sponzorů." V roce 2014 byly odměny McLarenu od Ecclestonea (vypláceny vždy v následujícím roce) založeny na pátém místě v šampionátu konstruktérů 2013, zatímco v předchozí sezóně skončil třetí. Letos je to ještě horší - 2 závody před koncem mu patří až 9. příčka.
McLaren v roce 2013 nepřišel pouze o Lewise Hamiltona, ale také o svého šéfa Martina Whtimarshe, který nyní působí jako ředitel jachtařského týmu Ben Ainslie Racing závodícího v America's Cup. Zmiňuji to proto, že ani tento odchod nebyl laciný: ve Wokingu mu museli vyplatit 376 milionů korun (15,1 milionů dolarů) "v kompenzaci za ztrátu ředitelské funkce."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.