McLaren odhalil, že se po zisku propadl minulý rok do ztráty, což je důsledek klesajícího obratu a odlivu sponzorů, protože se v F1 nedaří jeho závodnímu týmu. Nezanedbalný podíl na tom má ale také poplatek Mercedesu kvůli přechodu na motory Honda či odstupné bývalého šéfa Martina Whitmarshe
Zatímco v roce 2013 vykázal podle Forbesu čistý zisk ve výši 473 milionů korun (19 mil. amerických dolarů), minulý rok se dosáhl čisté ztráty 612 mil. korun (24,6 mil. dolarů) poté, co mu klesly příjmy na 10,27 miliardy Kč (412,3 mil. dolarů). Za touto změnou stojí především pokles výkonnosti v sezóně 2013, kdy tým přišel o svou hvězdu Lewise Hamiltona, jenž zamířil k Mercedesu.
Skupina McLaren Technology Group, která se letos přejmenovala na McLaren Group, vlastní podíl v 18 společnostech včetně firmy na výrobu sportovní elektroniky (McLaren Applied Technologies), cateringové společnosti Absolut Taste či 3,7 % v automobilce McLaren (McLaren Automotive) zabývající se výrobou supersportovních vozů. Skupinu vlastní z 25 % saudská Skupina TAG, dalších 25 % má výkonný ředitel Ron Dennis a zbytek drží bahrajnský fond Mumtalakat.
F1 závodní tým McLarenu do 31. prosince 2014 zaznamenal čistou ztrátu ve výši 936 mil. korun (37,6 mil. dolarů), což je v kontrastu s čistým ziskem 585 mil. korun (23,5 mil. dolarů) v předchozím období. Příčinou je pokles příjmů a vzrůst nákladů.
Jeho náklady stouply o 22,8 % na 8,29 miliardy Kč (332,9 mil. dolarů), protože musel Mercedesu zaplatit jednorázový poplatek 1,345 miliardy korun (54 mil. dolarů) za rozchod a restrukturalizaci kvůli jeho přesunu ke konkurenčním motorům Hondy. Tento krok se McLarenu zatím nevyplatil, jelikož prožívá svou nejhorší sezónu v 49leté historii a v šampionátu mu patří deváté místo. Pro druhý nejúspěšnější tým F1 s 12 jezdeckými tituly na kontě se jedná o pokořující zkušenost.
Příjmy týmy F1 poklesly o 6,8 % na 6,9 miliardy Kč (277,6 milionů dolarů), což bylo podle ředitele Jonathana Neala dáno "převážně poklesem odměn a sponzorů." V roce 2014 byly odměny McLarenu od Ecclestonea (vypláceny vždy v následujícím roce) založeny na pátém místě v šampionátu konstruktérů 2013, zatímco v předchozí sezóně skončil třetí. Letos je to ještě horší - 2 závody před koncem mu patří až 9. příčka.
McLaren v roce 2013 nepřišel pouze o Lewise Hamiltona, ale také o svého šéfa Martina Whtimarshe, který nyní působí jako ředitel jachtařského týmu Ben Ainslie Racing závodícího v America's Cup. Zmiňuji to proto, že ani tento odchod nebyl laciný: ve Wokingu mu museli vyplatit 376 milionů korun (15,1 milionů dolarů) "v kompenzaci za ztrátu ředitelské funkce."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.