McLaren odhalil, že se po zisku propadl minulý rok do ztráty, což je důsledek klesajícího obratu a odlivu sponzorů, protože se v F1 nedaří jeho závodnímu týmu. Nezanedbalný podíl na tom má ale také poplatek Mercedesu kvůli přechodu na motory Honda či odstupné bývalého šéfa Martina Whitmarshe
Zatímco v roce 2013 vykázal podle Forbesu čistý zisk ve výši 473 milionů korun (19 mil. amerických dolarů), minulý rok se dosáhl čisté ztráty 612 mil. korun (24,6 mil. dolarů) poté, co mu klesly příjmy na 10,27 miliardy Kč (412,3 mil. dolarů). Za touto změnou stojí především pokles výkonnosti v sezóně 2013, kdy tým přišel o svou hvězdu Lewise Hamiltona, jenž zamířil k Mercedesu.
Skupina McLaren Technology Group, která se letos přejmenovala na McLaren Group, vlastní podíl v 18 společnostech včetně firmy na výrobu sportovní elektroniky (McLaren Applied Technologies), cateringové společnosti Absolut Taste či 3,7 % v automobilce McLaren (McLaren Automotive) zabývající se výrobou supersportovních vozů. Skupinu vlastní z 25 % saudská Skupina TAG, dalších 25 % má výkonný ředitel Ron Dennis a zbytek drží bahrajnský fond Mumtalakat.
F1 závodní tým McLarenu do 31. prosince 2014 zaznamenal čistou ztrátu ve výši 936 mil. korun (37,6 mil. dolarů), což je v kontrastu s čistým ziskem 585 mil. korun (23,5 mil. dolarů) v předchozím období. Příčinou je pokles příjmů a vzrůst nákladů.
Jeho náklady stouply o 22,8 % na 8,29 miliardy Kč (332,9 mil. dolarů), protože musel Mercedesu zaplatit jednorázový poplatek 1,345 miliardy korun (54 mil. dolarů) za rozchod a restrukturalizaci kvůli jeho přesunu ke konkurenčním motorům Hondy. Tento krok se McLarenu zatím nevyplatil, jelikož prožívá svou nejhorší sezónu v 49leté historii a v šampionátu mu patří deváté místo. Pro druhý nejúspěšnější tým F1 s 12 jezdeckými tituly na kontě se jedná o pokořující zkušenost.
Příjmy týmy F1 poklesly o 6,8 % na 6,9 miliardy Kč (277,6 milionů dolarů), což bylo podle ředitele Jonathana Neala dáno "převážně poklesem odměn a sponzorů." V roce 2014 byly odměny McLarenu od Ecclestonea (vypláceny vždy v následujícím roce) založeny na pátém místě v šampionátu konstruktérů 2013, zatímco v předchozí sezóně skončil třetí. Letos je to ještě horší - 2 závody před koncem mu patří až 9. příčka.
McLaren v roce 2013 nepřišel pouze o Lewise Hamiltona, ale také o svého šéfa Martina Whtimarshe, který nyní působí jako ředitel jachtařského týmu Ben Ainslie Racing závodícího v America's Cup. Zmiňuji to proto, že ani tento odchod nebyl laciný: ve Wokingu mu museli vyplatit 376 milionů korun (15,1 milionů dolarů) "v kompenzaci za ztrátu ředitelské funkce."
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.