Když už se mají překopat pravidla, pustíme se do toho zgruntu. Proto se na stole Strategické skupiny F1 objevil už před nějakou dobou i návrh na nový formát průběhu závodního víkendu. Jenže zatím ho odmítá jak prezident FIA, tak i někteří jezdci.
Nedá se ovšem říci, že by se takovou myšlenkou Strategická skupina nezabývala, návrh na jeho novou podobu existuje a dokonce se hovoří, že se prověřuje, hodnotí a zmíněný orgán o něm debatuje "pravidelně", jak uvedl Speed Week.
Jedním z nápadů je absolvovat v sobotu dopoledne kvalifikaci, poté odpoledne krátký závod (něco na způsob sprintu v GP2), který by definitivně určil podobu startovního roštu pro nedělní hlavní Grand Prix. "Debata o takové podobě není nic nového," tvrdí manažer týmu Sauber Beat Zehnder, ale rozhodně není přesvědčen, že by to měl být způsob, jakým by se F1 v budoucnu měla ubírat.
Odmítavý postoj mají i samotní piloti. "Jsem tradicionalista a myslím, že tohle by vzalo něco tradičního ze samotné Grand Prix," podotýká Sebastian Vettel. Jeho soupeř a krajan Nico Rosberg k tomu dodává: "Pro mě je důležitá historie, proto nechceme najednou vidět třeba v tenise sedm Grand slamů místo čtyř. Takže v tomto směru buďme opatrní."
Prozatím je tedy současná podoba závodního víkendu v bezpečí. Potvrzuje to nakonec i Jean Todt ve vyjádření pro Speed Week: "Je to jednoduché - prozatím jsme nepřišli na nic, co by podle našeho formátu bylo lepší, než stávající provedení kompletní Grand Prix. Pokud bychom dospěli k přesvědčení, že máme nové uspořádání, které by bylo krokem vpřed, tak ho velice pečlivě a opatrně zanalyzujeme."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.