Když už se mají překopat pravidla, pustíme se do toho zgruntu. Proto se na stole Strategické skupiny F1 objevil už před nějakou dobou i návrh na nový formát průběhu závodního víkendu. Jenže zatím ho odmítá jak prezident FIA, tak i někteří jezdci.
Nedá se ovšem říci, že by se takovou myšlenkou Strategická skupina nezabývala, návrh na jeho novou podobu existuje a dokonce se hovoří, že se prověřuje, hodnotí a zmíněný orgán o něm debatuje "pravidelně", jak uvedl Speed Week.
Jedním z nápadů je absolvovat v sobotu dopoledne kvalifikaci, poté odpoledne krátký závod (něco na způsob sprintu v GP2), který by definitivně určil podobu startovního roštu pro nedělní hlavní Grand Prix. "Debata o takové podobě není nic nového," tvrdí manažer týmu Sauber Beat Zehnder, ale rozhodně není přesvědčen, že by to měl být způsob, jakým by se F1 v budoucnu měla ubírat.
Odmítavý postoj mají i samotní piloti. "Jsem tradicionalista a myslím, že tohle by vzalo něco tradičního ze samotné Grand Prix," podotýká Sebastian Vettel. Jeho soupeř a krajan Nico Rosberg k tomu dodává: "Pro mě je důležitá historie, proto nechceme najednou vidět třeba v tenise sedm Grand slamů místo čtyř. Takže v tomto směru buďme opatrní."
Prozatím je tedy současná podoba závodního víkendu v bezpečí. Potvrzuje to nakonec i Jean Todt ve vyjádření pro Speed Week: "Je to jednoduché - prozatím jsme nepřišli na nic, co by podle našeho formátu bylo lepší, než stávající provedení kompletní Grand Prix. Pokud bychom dospěli k přesvědčení, že máme nové uspořádání, které by bylo krokem vpřed, tak ho velice pečlivě a opatrně zanalyzujeme."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.