Když už se mají překopat pravidla, pustíme se do toho zgruntu. Proto se na stole Strategické skupiny F1 objevil už před nějakou dobou i návrh na nový formát průběhu závodního víkendu. Jenže zatím ho odmítá jak prezident FIA, tak i někteří jezdci.
Nedá se ovšem říci, že by se takovou myšlenkou Strategická skupina nezabývala, návrh na jeho novou podobu existuje a dokonce se hovoří, že se prověřuje, hodnotí a zmíněný orgán o něm debatuje "pravidelně", jak uvedl Speed Week.
Jedním z nápadů je absolvovat v sobotu dopoledne kvalifikaci, poté odpoledne krátký závod (něco na způsob sprintu v GP2), který by definitivně určil podobu startovního roštu pro nedělní hlavní Grand Prix. "Debata o takové podobě není nic nového," tvrdí manažer týmu Sauber Beat Zehnder, ale rozhodně není přesvědčen, že by to měl být způsob, jakým by se F1 v budoucnu měla ubírat.
Odmítavý postoj mají i samotní piloti. "Jsem tradicionalista a myslím, že tohle by vzalo něco tradičního ze samotné Grand Prix," podotýká Sebastian Vettel. Jeho soupeř a krajan Nico Rosberg k tomu dodává: "Pro mě je důležitá historie, proto nechceme najednou vidět třeba v tenise sedm Grand slamů místo čtyř. Takže v tomto směru buďme opatrní."
Prozatím je tedy současná podoba závodního víkendu v bezpečí. Potvrzuje to nakonec i Jean Todt ve vyjádření pro Speed Week: "Je to jednoduché - prozatím jsme nepřišli na nic, co by podle našeho formátu bylo lepší, než stávající provedení kompletní Grand Prix. Pokud bychom dospěli k přesvědčení, že máme nové uspořádání, které by bylo krokem vpřed, tak ho velice pečlivě a opatrně zanalyzujeme."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.