FIA přestane tlačit na zavedení alternativních jednodušších motorů v F1, pokud současní výrobci pohonných jednotek sníží jejich cenu na 12 milionů dolarů (300 mil. Kč) na rok.
FIA chce do F1 přivést od roku 2017 nezávislého výrobce motorů, který by zaručil všem týmům přístup k levné pohonné jednotce, pokud by potřebovali. Pokud tento nápad získá podporu akcionářů F1, pak hodlá prezident FIA Jean Todt vypsat výběrové řízení, ve kterém by mohl najít výrobce poskytujícího motory za 6 - 7 milionů dolarů.
Pak by bylo třeba překonat řadu překážek, které by souvisely se závoděním se dvěma různými motory a otázkou vyrovnání jejich výkonu - současní výrobci jsou kvůli tomu skeptičtí a nápad s alternativním motorem zamítají. Nyní jim Todt ale nabízí ústupek: nic se nebude měnit, pokud zákaznickým týmům dají slevu. V současnosti ceny převyšují 20 mil. dolarů.
"Dvanáct milionů dolarů považuji dle svého názoru za přijatelné číslo, i když se stále jedná o moc peněz. Nejsem zodpovědný za to, abych sledoval rozpočty výrobců. Myslím si ale, že jde o férovou částku a něco, co by mělo být pro zákazníky přijatelné," říká Todt.
Ferrari nedávno návrh na omezení ceny svých pohonných jednotek vetovalo. Zdůvodnilo to tím, že by takové nařízení poškodilo jejich obchodní zájmy jakožto dodavatele motorů. FIA pak proto přišla s myšlenkou přivést do F1 nezávislého výrobce motorů, což podpořil také Bernie Ecclestone.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.