FIA přestane tlačit na zavedení alternativních jednodušších motorů v F1, pokud současní výrobci pohonných jednotek sníží jejich cenu na 12 milionů dolarů (300 mil. Kč) na rok.
FIA chce do F1 přivést od roku 2017 nezávislého výrobce motorů, který by zaručil všem týmům přístup k levné pohonné jednotce, pokud by potřebovali. Pokud tento nápad získá podporu akcionářů F1, pak hodlá prezident FIA Jean Todt vypsat výběrové řízení, ve kterém by mohl najít výrobce poskytujícího motory za 6 - 7 milionů dolarů.
Pak by bylo třeba překonat řadu překážek, které by souvisely se závoděním se dvěma různými motory a otázkou vyrovnání jejich výkonu - současní výrobci jsou kvůli tomu skeptičtí a nápad s alternativním motorem zamítají. Nyní jim Todt ale nabízí ústupek: nic se nebude měnit, pokud zákaznickým týmům dají slevu. V současnosti ceny převyšují 20 mil. dolarů.
"Dvanáct milionů dolarů považuji dle svého názoru za přijatelné číslo, i když se stále jedná o moc peněz. Nejsem zodpovědný za to, abych sledoval rozpočty výrobců. Myslím si ale, že jde o férovou částku a něco, co by mělo být pro zákazníky přijatelné," říká Todt.
Ferrari nedávno návrh na omezení ceny svých pohonných jednotek vetovalo. Zdůvodnilo to tím, že by takové nařízení poškodilo jejich obchodní zájmy jakožto dodavatele motorů. FIA pak proto přišla s myšlenkou přivést do F1 nezávislého výrobce motorů, což podpořil také Bernie Ecclestone.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.