Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se na svém Speedweeku ostře vyjádřil na adresu Renaultu a současné situace kolem motorů na příští rok. Ve své kritice se dotkl také nejsilnějších týmů automobilek i japonské Hondy.
Rakouská stáj je stále bez motorů poté, co zrušila smlouvu s Renaultem a co se nedohodla ani s Mercedesem či s Ferrari, kteří s ní odmítli spolupracovat. Termín konečného rozhodnutí o pár týdnů odsouvá, vůz pro příští rok se dostává do řádného skluzu, pokud tedy vůbec vyjede na trať.
"Museli jsme termín posunout o dva nebo tři týdny. Ale stejně žádný konkurenceschopný motor neseženeme," popisuje současnou situaci majitel Red Bullu. Jeho tým si v posledních závodech s Renaultem za zády přitom nevedl vůbec zle, a v Mexiku dokonce bojoval s Williamsy o stupně vítězů.
Pokračování spolupráce s francouzským výrobcem přesto odmítá: "Kontrakt jsme zrušili," stav Renaultu je podle něj 'beznadějný': "Důvody jsou půl roku Jasné. Renault nechce a není schopen vyvinout konkurenceschopnou pohonnou jednotku. I po dvou letech vývoje mu schází kolem 80 koní na Mercedes a jeho spolehlivost dosahuje ubohých rozměrů."
"Zklamání z výkonností a z postoje Francouzů jsou obrovské. Místo zlepšení po sezóně 2014 Renault upadl hlouběji za Mercedes," kritizuje Mateschitz svého motorového partnera. Proto podle něj není šance na pokračování spolupráce a možnost odkoupení Red Bull Reanultem označil za "nemyslitelnou."
Dotýká se také Hondy, která podle něj konkurenceschopná také nebude (viz jeho úvodní citát): "Na smlouvu s Hondou není šance. Ron Dennis zaprvé trvá na exkluzivní smlouvě a za druhé, Red Bull by z toho zřejmě vyšel ještě hůře, kdyby odešel od Renaultu."
Z toho by se dalo usuzovat, že se přeci jen nějak dohodnou s Mercedesem či s Ferrari, jenže dle Red Bullu toho "od Ferrari dostávají stejně málo jako od Mercedesu. Tovární závodní týmy se nás bojí. Ví, že jsme rychlejší než jejich tovární týmy," pokračuje Mateschitz.
"Ani FIA ani Ecclestone nechtějí, aby se Red Bull z Formule 1 stáhnul. Jedenáct let patří ke stálicím na roštu. Ale bez konkurenceschopného motoru, který Mateschitz požaduje, projekt nemá význam," sděluje Red Bull prostřednictvím svého média.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.