Christian Horner po závodě v Mexiku uvedl, že Honda by moc ráda dodávala příští rok své pohonné jednotky. Dohodu ale blokuje šéf McLarenu Ron Dennis.
Bernie Ecclestone minulý týden odhalil, že Dennis případnou dohodou Hondy s Red Bullem není nikterak nadšený a že v tomto případě uplatnil své právo veta, které má McLaren ve smlouvě s japonskou automobilkou.
"Nehovořil jsem s nikým z McLarenu kromě Rona Dennise. On je jedním z mužů, kteří do toho mohou mluvit a jehož názory jsou celkem jasné. Honda je velmi nadšená, ale žel s McLarenem mají smluvní status, který s námi nemá nic společného. Je na nich, aby se rozhodli, co chtějí dělat," uvádí Horner.
Zatímco Dennis má právo veta, Honda podle Ecclestonea podepsala také dohodu s FIA a s FOM, že po svém vstupu do F1 bude ve své druhé sezóně poskytovat motory také dalšímu týmu a že ve třetí sezóně bude mít zákazníky tři, bude-li poptávka.
Jaká je situace Hondy, na to šéf Red Bullu odpovídá: "To je na diskusi mezi těmi stranami. Já nevím. Zeptejte se jich. My se do toho nebudeme míchat. Bernie a [prezident FIA] Jean Todt dali svou pozici v této záležitosti jasně najevo, proto spoléháme na ně, že se s tím vypořádají."
Moc se mu nezamlouvá ani to, že Honda za své pohonné jednotky požaduje mnohem více peněž než Todtem navrhovaných 12 milionů Euro, což nakonec vetovalo Ferrari: "Samozřejmě nebudu odhalovat důvěrné rozhovory, ale řekněme, že cena nebyla vůbec blízko cíli Jeana Todta."
Nezbývá tedy Red Bullu poslední možnost - pokračovat i příští rok s Renaultem, i když se v létě dohodli na předčasném ukončení spolupráce? "Mnoho možností nezbývá. Může se najít něco jiného. Uvidíme," dodává Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.