Christian Horner po závodě v Mexiku uvedl, že Honda by moc ráda dodávala příští rok své pohonné jednotky. Dohodu ale blokuje šéf McLarenu Ron Dennis.
Bernie Ecclestone minulý týden odhalil, že Dennis případnou dohodou Hondy s Red Bullem není nikterak nadšený a že v tomto případě uplatnil své právo veta, které má McLaren ve smlouvě s japonskou automobilkou.
"Nehovořil jsem s nikým z McLarenu kromě Rona Dennise. On je jedním z mužů, kteří do toho mohou mluvit a jehož názory jsou celkem jasné. Honda je velmi nadšená, ale žel s McLarenem mají smluvní status, který s námi nemá nic společného. Je na nich, aby se rozhodli, co chtějí dělat," uvádí Horner.
Zatímco Dennis má právo veta, Honda podle Ecclestonea podepsala také dohodu s FIA a s FOM, že po svém vstupu do F1 bude ve své druhé sezóně poskytovat motory také dalšímu týmu a že ve třetí sezóně bude mít zákazníky tři, bude-li poptávka.
Jaká je situace Hondy, na to šéf Red Bullu odpovídá: "To je na diskusi mezi těmi stranami. Já nevím. Zeptejte se jich. My se do toho nebudeme míchat. Bernie a [prezident FIA] Jean Todt dali svou pozici v této záležitosti jasně najevo, proto spoléháme na ně, že se s tím vypořádají."
Moc se mu nezamlouvá ani to, že Honda za své pohonné jednotky požaduje mnohem více peněž než Todtem navrhovaných 12 milionů Euro, což nakonec vetovalo Ferrari: "Samozřejmě nebudu odhalovat důvěrné rozhovory, ale řekněme, že cena nebyla vůbec blízko cíli Jeana Todta."
Nezbývá tedy Red Bullu poslední možnost - pokračovat i příští rok s Renaultem, i když se v létě dohodli na předčasném ukončení spolupráce? "Mnoho možností nezbývá. Může se najít něco jiného. Uvidíme," dodává Horner.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.