Christian Horner po závodě v Mexiku uvedl, že Honda by moc ráda dodávala příští rok své pohonné jednotky. Dohodu ale blokuje šéf McLarenu Ron Dennis.
Bernie Ecclestone minulý týden odhalil, že Dennis případnou dohodou Hondy s Red Bullem není nikterak nadšený a že v tomto případě uplatnil své právo veta, které má McLaren ve smlouvě s japonskou automobilkou.
"Nehovořil jsem s nikým z McLarenu kromě Rona Dennise. On je jedním z mužů, kteří do toho mohou mluvit a jehož názory jsou celkem jasné. Honda je velmi nadšená, ale žel s McLarenem mají smluvní status, který s námi nemá nic společného. Je na nich, aby se rozhodli, co chtějí dělat," uvádí Horner.
Zatímco Dennis má právo veta, Honda podle Ecclestonea podepsala také dohodu s FIA a s FOM, že po svém vstupu do F1 bude ve své druhé sezóně poskytovat motory také dalšímu týmu a že ve třetí sezóně bude mít zákazníky tři, bude-li poptávka.
Jaká je situace Hondy, na to šéf Red Bullu odpovídá: "To je na diskusi mezi těmi stranami. Já nevím. Zeptejte se jich. My se do toho nebudeme míchat. Bernie a [prezident FIA] Jean Todt dali svou pozici v této záležitosti jasně najevo, proto spoléháme na ně, že se s tím vypořádají."
Moc se mu nezamlouvá ani to, že Honda za své pohonné jednotky požaduje mnohem více peněž než Todtem navrhovaných 12 milionů Euro, což nakonec vetovalo Ferrari: "Samozřejmě nebudu odhalovat důvěrné rozhovory, ale řekněme, že cena nebyla vůbec blízko cíli Jeana Todta."
Nezbývá tedy Red Bullu poslední možnost - pokračovat i příští rok s Renaultem, i když se v létě dohodli na předčasném ukončení spolupráce? "Mnoho možností nezbývá. Může se najít něco jiného. Uvidíme," dodává Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.