Jean Todt v Mexiku uklidnil všechny, kteří se báli možného kolapsu v jednání mezi Lotusem a Renaultem o převzetí závodního týmu.
Už je to více než měsíc od doby, kdy Renault podepsal slavný ’letter of intent’, čili dopis vyjadřující jejich záměr převzít tým Lotus sídlící v anglickém Enstone. Jejich záměrem je samozřejmě tým přejmenovat a od roku 2016 tak nasadit tovární tým této automobilky do F1.
Od té doby jsme toho v této oblasti moc neslyšeli, tedy až na pár zvěstí o tom, že by tým převzal přímo Alain Prost atd., tyto zprávy ale neměly dlouhého trvání. Navíc to jen spustilo další spekulace o tom, že situace týmu je opravdu hodně špatná, a tak původně rozporuplné rozhodnutí Grosjeana o změně kokpitu pro příští rok začalo pro mnohé vypadat docela rozumně.
"Ano, to by znělo dobře," řekl Romain Grosjean v Mexiku, když byl otázán, co říká na to, že by mohl být vedoucím francouzským jezdcem ve francouzském týmu. To se ovšem nestane, jak víme, u Lotusu ho nahradí Jolyon Palmer, za kterým stojí silní sponzoři. "Nemohu to nijak komentovat. Není to můj byznys," řekl ještě Francouz.
Poměrně zajímavé vyjádření přidal v Mexiku také prezident FIA, Jean Todt. Ten řekl, že zatímco v jednu dobu měl o případ docela obavy, tak výše zmíněný dopis vyvrátil veškeré obavy.
"Ať už z pohledu prezidenta FIA tak i z pohledu fanouška motorsportu jsem měl obavy o to, jaké rozhodnutí FIA učiní. Pak jsem byl ale velmi ohromen tím vyjádřením a také rozhodnutím učinit další krok. Renault je velmi seriózní a dobře organizovaná společnost, takže bych byl velmi překvapen, kdyby po tomto oznámení nepokračovali. Všichni bychom měli cítit velkou úlevu a být vděční za to, jak se rozhodli," řekl Francouz pro Speed Week.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.