Jean Todt v Mexiku uklidnil všechny, kteří se báli možného kolapsu v jednání mezi Lotusem a Renaultem o převzetí závodního týmu.
Už je to více než měsíc od doby, kdy Renault podepsal slavný ’letter of intent’, čili dopis vyjadřující jejich záměr převzít tým Lotus sídlící v anglickém Enstone. Jejich záměrem je samozřejmě tým přejmenovat a od roku 2016 tak nasadit tovární tým této automobilky do F1.
Od té doby jsme toho v této oblasti moc neslyšeli, tedy až na pár zvěstí o tom, že by tým převzal přímo Alain Prost atd., tyto zprávy ale neměly dlouhého trvání. Navíc to jen spustilo další spekulace o tom, že situace týmu je opravdu hodně špatná, a tak původně rozporuplné rozhodnutí Grosjeana o změně kokpitu pro příští rok začalo pro mnohé vypadat docela rozumně.
"Ano, to by znělo dobře," řekl Romain Grosjean v Mexiku, když byl otázán, co říká na to, že by mohl být vedoucím francouzským jezdcem ve francouzském týmu. To se ovšem nestane, jak víme, u Lotusu ho nahradí Jolyon Palmer, za kterým stojí silní sponzoři. "Nemohu to nijak komentovat. Není to můj byznys," řekl ještě Francouz.
Poměrně zajímavé vyjádření přidal v Mexiku také prezident FIA, Jean Todt. Ten řekl, že zatímco v jednu dobu měl o případ docela obavy, tak výše zmíněný dopis vyvrátil veškeré obavy.
"Ať už z pohledu prezidenta FIA tak i z pohledu fanouška motorsportu jsem měl obavy o to, jaké rozhodnutí FIA učiní. Pak jsem byl ale velmi ohromen tím vyjádřením a také rozhodnutím učinit další krok. Renault je velmi seriózní a dobře organizovaná společnost, takže bych byl velmi překvapen, kdyby po tomto oznámení nepokračovali. Všichni bychom měli cítit velkou úlevu a být vděční za to, jak se rozhodli," řekl Francouz pro Speed Week.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.