Pirelli zveřejnilo první detaily ohledně pravidel týkajících se pneumatik pro rok 2016. Místo dosavadních dvou směsí na víkend dostane každý tým hned 3 druhy gum. Kolik sad gum jednotlivé týmy dostanou, to bude záležet jen na nich.
V roce 2016 čeká na fanoušky jedna velká novinka. Auta budou na tratích vídat častěji s různými směsmi gum. Pirelli totiž týmům dá k dispozici hned tři rozdílné druhy gum. Doposud týmy mohly vybírat jen ze dvou možností. Toto opatření by mělo vést ke zvýšení možností různých strategií.
Týmy si budou navíc moci sami vybrat, kolik sad jednotlivých pneumatik od Pirelli na víkend budou chtít. Pokud by mělo být dle šéfinženýra Pirelli, Mario Isoly, mohly by týmy dokonce volit rozdílné druhy gum i pro jednotlivé jezdce. Všechny týmy dostanou od Pirelli kalendáře s tím, do kdy si musí směsi pneumatik zvolit. 3 nejtvrdši stupně gum, které budou dostupné pro jednotlivé trati, předvybere ale samo Pirelli. Mělo by tak být zabráněno tomu, že se týmy rozhodou pro až moc riskantní strategii gum.
V závodě bude potřeba nasadit, stejně jako doposud, pouze dvě směsi. Kdo však bude chtít bude moci použít všech tří sad. "Ještě probíhají diskuse o detailech. Ale obecně by měl platit stejný systém jako doposud, co se počtu sad gum a odevzdání jednotlivých sad týče," řekl Mario Isola.
Pneumatikářský specialista očekává nový element napětí v závodech: "Především zkraje sezony uvidíme velké rozdíly. Ale s přibývajícími zkušenostmi přijdou jednou všichni v F1 ke stejným výsledkům a půjdou pak stejnou cestou." Z dlouhodobého hlediska by rozdíly ve strategiích mohly být tedy způsobeny pouze tím, kdyby nějaký tým dokázal být k pneumatikám mnohem šetrnější než ostatní.
Ještě jedna novinka se týká druhů směsí. Aby byly závody zajímavější, tak Pirelli pro příští rok přichází s tzv. ultra-soft směsí, která bude ještě o stupeň měkčí než aktuální supersoft. "Zde se jedná o speciální gumy, které budou nasazeny jen na velmi hladkých tratích jako Monako nebo Montreal."
Možnost objednat si ultra-soft gumy pouze pro kvalifikaci a pak v závodě startovat s jinými gumami nebude dovolena. Nejrychlejších deset pilotů bude muset startovat do závodu na gumách, na kterých se kvalifikovali. Týmy a Pirelli už se také konečně shodly datu, kdy nové gumy pro příští rok včetně nové ultra-soft směsi v Abú Zabí otestují. V úterý po finálovém závodu sezony se bude testovat od 9 do 21 hodin. Až na Manor by se měly účastnit všechny týmy.
Teď se jen řeší to, jestli se testu budou účastnit také mladí piloti. Force India a Sauber by totiž svoje kokpity pro tento extra test rádi prodaly. Po delších debatách ale došlo k povolení této myšlenky. Týmy ale už oznámily, že nezkušení piloti budou testovat jen půl dne. O zbytek testu se postarají kmenoví závodníci jednotlivých týmů.
Zatím také není jasné, jakou barvou bude nová ultra-soft směs gum označena. V internetovém průzkumu fanoušků se dostalo největší sympatie růžové. "Také jsem s tím souhlasil," dodává Isola. "Připomíná mi to barvu nejrychlejších kol na datové monitoru. To přece patří k nejrychlejším gumám."
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.