Pirelli zveřejnilo první detaily ohledně pravidel týkajících se pneumatik pro rok 2016. Místo dosavadních dvou směsí na víkend dostane každý tým hned 3 druhy gum. Kolik sad gum jednotlivé týmy dostanou, to bude záležet jen na nich.
V roce 2016 čeká na fanoušky jedna velká novinka. Auta budou na tratích vídat častěji s různými směsmi gum. Pirelli totiž týmům dá k dispozici hned tři rozdílné druhy gum. Doposud týmy mohly vybírat jen ze dvou možností. Toto opatření by mělo vést ke zvýšení možností různých strategií.
Týmy si budou navíc moci sami vybrat, kolik sad jednotlivých pneumatik od Pirelli na víkend budou chtít. Pokud by mělo být dle šéfinženýra Pirelli, Mario Isoly, mohly by týmy dokonce volit rozdílné druhy gum i pro jednotlivé jezdce. Všechny týmy dostanou od Pirelli kalendáře s tím, do kdy si musí směsi pneumatik zvolit. 3 nejtvrdši stupně gum, které budou dostupné pro jednotlivé trati, předvybere ale samo Pirelli. Mělo by tak být zabráněno tomu, že se týmy rozhodou pro až moc riskantní strategii gum.
V závodě bude potřeba nasadit, stejně jako doposud, pouze dvě směsi. Kdo však bude chtít bude moci použít všech tří sad. "Ještě probíhají diskuse o detailech. Ale obecně by měl platit stejný systém jako doposud, co se počtu sad gum a odevzdání jednotlivých sad týče," řekl Mario Isola.
Pneumatikářský specialista očekává nový element napětí v závodech: "Především zkraje sezony uvidíme velké rozdíly. Ale s přibývajícími zkušenostmi přijdou jednou všichni v F1 ke stejným výsledkům a půjdou pak stejnou cestou." Z dlouhodobého hlediska by rozdíly ve strategiích mohly být tedy způsobeny pouze tím, kdyby nějaký tým dokázal být k pneumatikám mnohem šetrnější než ostatní.
Ještě jedna novinka se týká druhů směsí. Aby byly závody zajímavější, tak Pirelli pro příští rok přichází s tzv. ultra-soft směsí, která bude ještě o stupeň měkčí než aktuální supersoft. "Zde se jedná o speciální gumy, které budou nasazeny jen na velmi hladkých tratích jako Monako nebo Montreal."
Možnost objednat si ultra-soft gumy pouze pro kvalifikaci a pak v závodě startovat s jinými gumami nebude dovolena. Nejrychlejších deset pilotů bude muset startovat do závodu na gumách, na kterých se kvalifikovali. Týmy a Pirelli už se také konečně shodly datu, kdy nové gumy pro příští rok včetně nové ultra-soft směsi v Abú Zabí otestují. V úterý po finálovém závodu sezony se bude testovat od 9 do 21 hodin. Až na Manor by se měly účastnit všechny týmy.
Teď se jen řeší to, jestli se testu budou účastnit také mladí piloti. Force India a Sauber by totiž svoje kokpity pro tento extra test rádi prodaly. Po delších debatách ale došlo k povolení této myšlenky. Týmy ale už oznámily, že nezkušení piloti budou testovat jen půl dne. O zbytek testu se postarají kmenoví závodníci jednotlivých týmů.
Zatím také není jasné, jakou barvou bude nová ultra-soft směs gum označena. V internetovém průzkumu fanoušků se dostalo největší sympatie růžové. "Také jsem s tím souhlasil," dodává Isola. "Připomíná mi to barvu nejrychlejších kol na datové monitoru. To přece patří k nejrychlejším gumám."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.