Za pomalými zastávkami Williamsu je dle Valtteriho Bottase také špatné vybavení týmu. "Z provozního hlediska je to všelijaké, ale ne perfektní."
Achillovou patou Williamsu v letošní sezoně jsou zastávky v boxech. Valtteri Bottas a Felipe Massa pravidleně ztrácí při zastávkách v boxech cenné desetiny vteřiny. To začíná vadit už i Valtterimu Bottasovi: "Z provozního hlediska je to všelijaké, ale ne perfektní," řekl Fin pro 'Crash.net'. "Máme problémy s uvolněním matky kol."
Exemplárním příkladem byla Grand Prix v Soči, kde Bottas i Massa stáli v boxech o vteřinu déle, než přímí rivalové z Ferrari. Špatné zastávky ale nejsou dle Fina způsobeny neschopností mechaniků. "Kluci mechanici tvrdě pracovali na tom, aby se to zlepšilo, ale s vybavením, které aktuálně mají, nemohou předvádět nic lepšího." Míří kritikou na svůj tým.
Tři závody před koncem sezony Bottas už i krátce zhodnotil aktuální sezonu. "Ve srovnání s loňskem to byla docela nešťastná sezona." Vloni Fin získal celkem šest podií a byl asi největším překvapením sezony. Letos už to ale taková krasojízda není. Doposud stál na podiu jen jednou. Vloni navíc Bottas získal o 52 bodů více než Massa, letos je to zatím jen o dva body ve prospěch mladšího z dvojice.
I sám Bottas říká, že má letos velkou smůlu. "V závodech se stala spousta věcí, za které jsem nemohl: zastávky v boxech, špatné gumy, problémy s brzdami a podobné věci." Nejhorším bodem sezony bylo asi Spa, kde mechanici omylem na vůz Bottase dali pneumatiky rozdílných směsí!
Bottas ale ví, že i on se může zlepšovat: "V některých kvalifikacích jsem z auta nemohl dostat 100 %." Celkově se tak "nejedná o perfektní sezonu, ale jsou tu ještě tři možnosti a s uplynulými závody jsem docela spokojený". Což je poměrně zajímavé - v Rusku byl klasifikován na 12. místě (poté, co jej Räikkönen v posledním kole poslal do zdi) a v USA cíl závodu neviděl.
Bottas ví, že pokud chce jednou místo v TOP týmu, tak musí jít tento trend příští rok nahoru. "Každá sezona v F1 je důležitá, ale pro mě bude velmi těžké být příští rok opět nahoře."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.