Bottas kritizuje Williams za špatné zastávky v boxech, v čem tkví problém?

Valtteri Bottas se nebál opřít se do týmu
Valtteri Bottas se nebál opřít se do týmu, foto: Williams F1 Team
iM2 30. října 2015 16:07
Sdílej:

Za pomalými zastávkami Williamsu je dle Valtteriho Bottase také špatné vybavení týmu. "Z provozního hlediska je to všelijaké, ale ne perfektní."

Achillovou patou Williamsu v letošní sezoně jsou zastávky v boxech. Valtteri Bottas a Felipe Massa pravidleně ztrácí při zastávkách v boxech cenné desetiny vteřiny. To začíná vadit už i Valtterimu Bottasovi:  "Z provozního hlediska je to všelijaké, ale ne perfektní," řekl Fin pro 'Crash.net'. "Máme problémy s uvolněním matky kol."

Exemplárním příkladem byla Grand Prix v Soči, kde Bottas i Massa stáli v boxech o vteřinu déle, než přímí rivalové z Ferrari. Špatné zastávky ale nejsou dle Fina způsobeny neschopností mechaniků. "Kluci mechanici tvrdě pracovali na tom, aby se to zlepšilo, ale s vybavením, které aktuálně mají, nemohou předvádět nic lepšího." Míří kritikou na svůj tým.

Tři závody před koncem sezony Bottas už i krátce zhodnotil aktuální sezonu. "Ve srovnání s loňskem to byla docela nešťastná sezona." Vloni Fin získal celkem šest podií a byl asi největším překvapením sezony. Letos už to ale taková krasojízda není. Doposud stál na podiu jen jednou. Vloni navíc Bottas získal o 52 bodů více než Massa, letos je to zatím jen o dva body ve prospěch mladšího z dvojice. 

I sám Bottas říká, že má letos velkou smůlu. "V závodech se stala spousta věcí, za které jsem nemohl: zastávky v boxech, špatné gumy, problémy s brzdami a podobné věci." Nejhorším bodem sezony bylo asi Spa, kde mechanici omylem na vůz Bottase dali pneumatiky rozdílných směsí!

Bottas ale ví, že i on se může zlepšovat: "V některých kvalifikacích jsem z auta nemohl dostat 100 %." Celkově se tak "nejedná o perfektní sezonu, ale jsou tu ještě tři možnosti a s uplynulými závody jsem docela spokojený". Což je poměrně zajímavé - v Rusku byl klasifikován na 12. místě (poté, co jej Räikkönen v posledním kole poslal do zdi) a v USA cíl závodu neviděl.

Bottas ví, že pokud chce jednou místo v TOP týmu, tak musí jít tento trend příští rok nahoru. "Každá sezona v F1 je důležitá, ale pro mě bude velmi těžké být příští rok opět nahoře."

Stalo se
Novinky
Piloti F1 během zimní pauzy

Jezdci využili zimní přestávku k načerpání sil na novou sezónu. Každý zvolil svůj vlastní způsob odpočinku

Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.

Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.