Dle šéfa F1 Bernieho Ecclestonea by se VC Argentiny mohla vrátit do kalendáře F1. Země naposledy hostila závod Grand Prix v roce 1998, když se jelo v Buenos Aires. Bernie se nechal slyšet, že "návrat se může stát, nikoliv že se stane".
Latinská Amerika má zatím dva zástupce v kalendáři Formule 1 - Brazílii a nově Mexiko (vrací se po 23 letech). Organizátoři v Mexiku očekávají, že během víkendu přijde až 100 000 lidí.
"Je to neuvěřitelné, všechny tyto země mají svým způsobem finanční problémy, ale svoji prácí zvládají. Je pak zajímavé srovnat to s lidmi z Evropy, kteří pořád žehrají na problémy s financováním. Lidé zde zvládnou skvěle udělat propagaci závodu," poukazuje na rozdíly Bernie Ecclestone.
Do F1 přibylo v posledních letech hodně nových destinací - Bahrajn, Čína, Spojené Arabské Emiráty, Rusko, Mexiko, Azerbajdžán. Všechny tyto VC ale také hodně těží z podpory státu. Vlády v Evropě si totiž nemohou dovolit vydat ze svých rozpočtů tak snadno miliony (hovoří se zhruba o 40-50 milionech USD), které jsou nutné k zaplacení poplatků.
Například organizátoři ve Velké Británii musí sehnat 20 milionů USD (poplatek je zde nižší) ze soukromých investic. Letos kvůli tomuto problému chybělo Německo, a to i přes fakt, že by šlo o domácí VC Mercedesu. Italové měli budoucnost také nahnutou, ale nakonec vyjednali prodloužení smlouvy do roku 2016.
Ecclestone se ve čtvrtek setkal s prezidentem Mexika, Enrique Peña Nietem, přímo na okruhu Hermanos Rodriguez v Mexiko City. Při té příležitosti řekl, že budoucnost zdejší VC je zajištěna. "Jde o dlouhodobý časový horizont," řekl Bernie.
Zdejší trať (avšak v původní konfiguraci) hostila VC mezi roky 1986-1992, pak z kalendáře vypadla. Ecclestone oceňuje kampaň, která návratu předcházela. Hlavní postavou byl Sergio Pérez z týmu Force India, který pochází z města Guadalajara.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.