Dle šéfa F1 Bernieho Ecclestonea by se VC Argentiny mohla vrátit do kalendáře F1. Země naposledy hostila závod Grand Prix v roce 1998, když se jelo v Buenos Aires. Bernie se nechal slyšet, že "návrat se může stát, nikoliv že se stane".
Latinská Amerika má zatím dva zástupce v kalendáři Formule 1 - Brazílii a nově Mexiko (vrací se po 23 letech). Organizátoři v Mexiku očekávají, že během víkendu přijde až 100 000 lidí.
"Je to neuvěřitelné, všechny tyto země mají svým způsobem finanční problémy, ale svoji prácí zvládají. Je pak zajímavé srovnat to s lidmi z Evropy, kteří pořád žehrají na problémy s financováním. Lidé zde zvládnou skvěle udělat propagaci závodu," poukazuje na rozdíly Bernie Ecclestone.
Do F1 přibylo v posledních letech hodně nových destinací - Bahrajn, Čína, Spojené Arabské Emiráty, Rusko, Mexiko, Azerbajdžán. Všechny tyto VC ale také hodně těží z podpory státu. Vlády v Evropě si totiž nemohou dovolit vydat ze svých rozpočtů tak snadno miliony (hovoří se zhruba o 40-50 milionech USD), které jsou nutné k zaplacení poplatků.
Například organizátoři ve Velké Británii musí sehnat 20 milionů USD (poplatek je zde nižší) ze soukromých investic. Letos kvůli tomuto problému chybělo Německo, a to i přes fakt, že by šlo o domácí VC Mercedesu. Italové měli budoucnost také nahnutou, ale nakonec vyjednali prodloužení smlouvy do roku 2016.
Ecclestone se ve čtvrtek setkal s prezidentem Mexika, Enrique Peña Nietem, přímo na okruhu Hermanos Rodriguez v Mexiko City. Při té příležitosti řekl, že budoucnost zdejší VC je zajištěna. "Jde o dlouhodobý časový horizont," řekl Bernie.
Zdejší trať (avšak v původní konfiguraci) hostila VC mezi roky 1986-1992, pak z kalendáře vypadla. Ecclestone oceňuje kampaň, která návratu předcházela. Hlavní postavou byl Sergio Pérez z týmu Force India, který pochází z města Guadalajara.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.