Nico Rosberg v Mexiku prozradil, co stálo za jeho vyjetím mimo trať v závěru Velké ceny Spojených států, kdy ho předjel Lewis Hamilton, se kterým se na začátku dostal do kontaktu. Spornou situaci spolu ale ještě nerozebírali.
Do konce závodu zbývalo 10 kol a Rosberg před svým týmovým kolegou vedl, čímž by minimálně oddálil jeho oslavy třetího titulu. V zatáčce č. 16 ale udělal chybu a vyjel mimo trať. Hamilton jej předjel, zvítězil a slavil.
Německý pilot nyní vysvětluje, co za jeho výletem mimo dráhu stálo: "Šlo o poryv větru, o hodně silný poryv." Poté, co se novináři přítomní na tiskové konferenci v Mexiku začali usmívat, ujišťoval: "Vážně! Setkávají se s tím všichni a nemůžete to používat jako omluvu. Stále se jedná o chybu. Já té své nyní rozumím. To je důležité."
"Šlo o velmi neobvyklý scénář, který se přihodil za všechna ta kola pouze jednou. Jeho pochopení mi hodně pomáhá, když se ubírám kupředu, protože jsem v důsledku toho přišel o spoustu přítlaku na zádi. Do té doby se závod vyvíjel extrémně dobře, cítil jsem se pohodlně a byl za daných podmínek rychlý," pokračuje Rosberg.
"Samozřejmě, že vyjel safety car a zlikvidoval můj náskok z 10 sekund na nulu. Myslím, že jsem odjel skvělý závod - kromě té jedné velké chyby, která mě stála vítězství. Žel byla velká a drahé, ale dokážu to hodit za hlavu. Jsem nadšený, že jsem tady, a chci vyhrát. Toť vše, jsem připravený vyrazit," uvádí před Velkou cenou Mexika, která se do kalendáře vrací po 23 letech.
O kontaktu se s Hamiltonem nebavil, podle Lewise ani není třebaK incidentu z první zatáčky, kdy došlo ke kontaktu s Hamiltonem, se ale moc vracet nechce: "Nechci zabíhat do detailů o tom, jaký bude můj přístup, nebo jestli o mém přístupu přemýšlím nebo ne. Tady pro to není místo."
Na dotaz, jestli není na Hamiltona příliš měkký a zda by neměl trochu více vystrčit své lokty, odpověděl: "Sorry, nebudu zabíhat do takových detailů. Nechám na vás, abyste si udělali svůj názor - a pokud je takový, tak ho respektuji."
K rozhovoru o tomto incidentu mezi oběma piloty, jak to navrhoval sportovní ředitel Toto Wolff, zatím nedošlo. Podle Hamiltona k tomu ale není ani důvod: "Nemluvili jsme o tom, ani si nemyslím, že bychom to potřebovali. Se mnou se vychází velmi snadno, takže nikdy opravdu ani žádné problémy nemám. Toto cítí, že si možná s Nicem potřebuje sednout, aby viděl, co se mu honí hlavou. V týmu nechceme mít napětí."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.