Nico Rosberg v Mexiku prozradil, co stálo za jeho vyjetím mimo trať v závěru Velké ceny Spojených států, kdy ho předjel Lewis Hamilton, se kterým se na začátku dostal do kontaktu. Spornou situaci spolu ale ještě nerozebírali.
Do konce závodu zbývalo 10 kol a Rosberg před svým týmovým kolegou vedl, čímž by minimálně oddálil jeho oslavy třetího titulu. V zatáčce č. 16 ale udělal chybu a vyjel mimo trať. Hamilton jej předjel, zvítězil a slavil.
Německý pilot nyní vysvětluje, co za jeho výletem mimo dráhu stálo: "Šlo o poryv větru, o hodně silný poryv." Poté, co se novináři přítomní na tiskové konferenci v Mexiku začali usmívat, ujišťoval: "Vážně! Setkávají se s tím všichni a nemůžete to používat jako omluvu. Stále se jedná o chybu. Já té své nyní rozumím. To je důležité."
"Šlo o velmi neobvyklý scénář, který se přihodil za všechna ta kola pouze jednou. Jeho pochopení mi hodně pomáhá, když se ubírám kupředu, protože jsem v důsledku toho přišel o spoustu přítlaku na zádi. Do té doby se závod vyvíjel extrémně dobře, cítil jsem se pohodlně a byl za daných podmínek rychlý," pokračuje Rosberg.
"Samozřejmě, že vyjel safety car a zlikvidoval můj náskok z 10 sekund na nulu. Myslím, že jsem odjel skvělý závod - kromě té jedné velké chyby, která mě stála vítězství. Žel byla velká a drahé, ale dokážu to hodit za hlavu. Jsem nadšený, že jsem tady, a chci vyhrát. Toť vše, jsem připravený vyrazit," uvádí před Velkou cenou Mexika, která se do kalendáře vrací po 23 letech.
O kontaktu se s Hamiltonem nebavil, podle Lewise ani není třebaK incidentu z první zatáčky, kdy došlo ke kontaktu s Hamiltonem, se ale moc vracet nechce: "Nechci zabíhat do detailů o tom, jaký bude můj přístup, nebo jestli o mém přístupu přemýšlím nebo ne. Tady pro to není místo."
Na dotaz, jestli není na Hamiltona příliš měkký a zda by neměl trochu více vystrčit své lokty, odpověděl: "Sorry, nebudu zabíhat do takových detailů. Nechám na vás, abyste si udělali svůj názor - a pokud je takový, tak ho respektuji."
K rozhovoru o tomto incidentu mezi oběma piloty, jak to navrhoval sportovní ředitel Toto Wolff, zatím nedošlo. Podle Hamiltona k tomu ale není ani důvod: "Nemluvili jsme o tom, ani si nemyslím, že bychom to potřebovali. Se mnou se vychází velmi snadno, takže nikdy opravdu ani žádné problémy nemám. Toto cítí, že si možná s Nicem potřebuje sednout, aby viděl, co se mu honí hlavou. V týmu nechceme mít napětí."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.