Toro Rosso je pro návrh FIA a Bernieho Ecclestona na vstup nezávislého dodavatele motorů do Formule 1. Pro je i Force India, která v tomto případě hodlá hlasovat odlišně než Mercedes, který ji v současné době dodává své hybridní pohonné jednotky.
FIA v pondělí oznámila, že by chtěla vypsat tendr na vstup nezávislého dodavatele motorů, které by byly podstatně levnější než současné pohonné jednotky s vyspělým systémem pro rekuperaci energie (ERS) využívajícím dva motorgenerátory.
Většina současných automobilek působících v F1 s tím ale nesouhlasí, podle Ecclestonea by k zavedení alternativních motorů ale i přes jejich nesouhlas mohlo dojít již v roce 2017. K tomu by stačila většina hlasů ve Strategické skupině a v F1 komisi - pokud ovšem Ferrari opět neuplatní své právo veta.
Force India navzdory MercedesuPro získání většiny by bylo zapotřebí získat souhlas menších týmů. To zřejmě nebude problém, jak naznačují zástupci některých z nich. "Force India rozhodně podpoří myšlenku nezávislého motoru, jde pro F1 o správnou věc. V prostředí F1 vždy potřebujeme nezávislého dodavatele motorů," uvádí Rob Fernley, zástupce šéfa indického týmu.
"Tleskám jeho zavedení. Myslím si, že jde o absolutně správnou věc. Co to udělá a co to má udělat, na to si musíme počkat do té doby, než budeme znát veškeré okolnosti. Ale jako iniciativa jde o trefu do černého," chválí zástupce Force Indie, kterou svými pohonnými jednotkami zásobuje Mercedes, jenž je absolutně proti tomuto návrhu.
Získá dostatečnou podporu? "Myslím, že pokud jde o něco, co si přeje FIA i držitel komerčních práv, pak se tomu do cesty nemůže dostat moc věcí," pokračuje Fernley.
Toro Rosso také proK jejich návrhu se připojí i další menší týmy: "Musíme nelézt způsob, jak snížit náklady. Nejde o nic nového, co bych teď řekl - tvrdil jsem to už před dvěma lety. Tato nová pravidla [pro hybridní pohonné jednotky] jsou z technické stránky fantastická. Představují budoucnost technologie a to, kam se ubírají silniční vozy. Pro F1 jde o dobrý scénář," popisuje Franz Tost, šéf stáje Toro Rosso.
"Ale automobilky, které F1 využívají jako marketingový nástroj, mají jeviště pro předvádění svých špičkových technologií. A musí být způsob, jak týmy, které od nich motory dostávají, které jsou zákazníky, je dostávají za přijatelnou cenu.
Automobilky, které utrácejí 100 milionů dolarů více nebo méně, mají předvádění svých produktů po celém světě každý druhý víkend, tohle mají ve svých rozpočtech. Myslím, že pokud by si všichni chtěli společně sednout a řádně to projednat, pak můžeme nalézt řešení. Nyní se bude FIA a FOM snažit prosadit toto vyvážení výkonného motoru. Pro Toro Rosso jde o fantastickou myšlenku," dodává Tost.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.