Postup do F1 z nižších kategorií je běžný, ale nikoli obvyklý. Ale třeba formule Renault 3.5 dodala do F1 poslední dva šampiony - Kevina Magnussena (2013) a Carlose Sainze jr. (2014). Přidá se k nim i letošní mistr této kategorie? Už prý zahájil jednání...
Jak uvedl prezident Britského klubu závodních pilotů (British Racing Driver's Club) a bývalý pilot F1 Derek Warwick, novopečený mistr Formule Renault 3.5 Oliver Rowland, reálně uvažuje o formuli 1.
Třiadvacetiletý Brit, hájící barvy týmu Fortec Motorsport, v letošní sezóně dosáhl osmi vítězství a v dalších pěti případech stál na "bedně". Titul si zajistil už v předposledním závodě ve Francii na okruhu Bugatti Le Mans. Druhý v pořadí, pilot týmu Lotus (Charouz Racing System) Matthieu Vaxivière, na Rowlanda v konečném hodnocení ztrácel 73 bodů.
Rowlanda podporuje Racing Steps Foundation, jejímž prostřednictvím jedná mladík o angažmá hned v několika kategoriích - formuli 1, GP2 a DTM. "O jeho budoucnosti rokujeme hned s několika týmy. Hodně lidí je přesvědčeno o jeho talentu, projevili o něj zájem z GP2, ale jsme také v kontaktu se dvěma týmy F1 a dalšími zástupci stájí DTM," uvedl Warwick. Rowland už si letos GP2 čtyřikrát vyzkoušel a třeba ve Spa startoval z první řady, ovšem skončil po kolizi hned v první zatáčce.
Přestože se zdá jen málo pravděpodobné, že by se Rowland prosadil do F1 už v příštím roce, on sám tvrdí, že to není vyloučeno. Poslední dvě možnosti jsou u týmů Manor a Haas, i když americká stáj s největší pravděpodobností brzy oznámí jako druhého pilota Estebana Gutiérreze. "Ohledně své budoucnosti v F1 se musím obrnit trpělivostí, ale nic v tomto směru není nemožné," dodal ke svým snahám Rowland.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.