Postup do F1 z nižších kategorií je běžný, ale nikoli obvyklý. Ale třeba formule Renault 3.5 dodala do F1 poslední dva šampiony - Kevina Magnussena (2013) a Carlose Sainze jr. (2014). Přidá se k nim i letošní mistr této kategorie? Už prý zahájil jednání...
Jak uvedl prezident Britského klubu závodních pilotů (British Racing Driver's Club) a bývalý pilot F1 Derek Warwick, novopečený mistr Formule Renault 3.5 Oliver Rowland, reálně uvažuje o formuli 1.
Třiadvacetiletý Brit, hájící barvy týmu Fortec Motorsport, v letošní sezóně dosáhl osmi vítězství a v dalších pěti případech stál na "bedně". Titul si zajistil už v předposledním závodě ve Francii na okruhu Bugatti Le Mans. Druhý v pořadí, pilot týmu Lotus (Charouz Racing System) Matthieu Vaxivière, na Rowlanda v konečném hodnocení ztrácel 73 bodů.
Rowlanda podporuje Racing Steps Foundation, jejímž prostřednictvím jedná mladík o angažmá hned v několika kategoriích - formuli 1, GP2 a DTM. "O jeho budoucnosti rokujeme hned s několika týmy. Hodně lidí je přesvědčeno o jeho talentu, projevili o něj zájem z GP2, ale jsme také v kontaktu se dvěma týmy F1 a dalšími zástupci stájí DTM," uvedl Warwick. Rowland už si letos GP2 čtyřikrát vyzkoušel a třeba ve Spa startoval z první řady, ovšem skončil po kolizi hned v první zatáčce.
Přestože se zdá jen málo pravděpodobné, že by se Rowland prosadil do F1 už v příštím roce, on sám tvrdí, že to není vyloučeno. Poslední dvě možnosti jsou u týmů Manor a Haas, i když americká stáj s největší pravděpodobností brzy oznámí jako druhého pilota Estebana Gutiérreze. "Ohledně své budoucnosti v F1 se musím obrnit trpělivostí, ale nic v tomto směru není nemožné," dodal ke svým snahám Rowland.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.