Postup do F1 z nižších kategorií je běžný, ale nikoli obvyklý. Ale třeba formule Renault 3.5 dodala do F1 poslední dva šampiony - Kevina Magnussena (2013) a Carlose Sainze jr. (2014). Přidá se k nim i letošní mistr této kategorie? Už prý zahájil jednání...
Jak uvedl prezident Britského klubu závodních pilotů (British Racing Driver's Club) a bývalý pilot F1 Derek Warwick, novopečený mistr Formule Renault 3.5 Oliver Rowland, reálně uvažuje o formuli 1.
Třiadvacetiletý Brit, hájící barvy týmu Fortec Motorsport, v letošní sezóně dosáhl osmi vítězství a v dalších pěti případech stál na "bedně". Titul si zajistil už v předposledním závodě ve Francii na okruhu Bugatti Le Mans. Druhý v pořadí, pilot týmu Lotus (Charouz Racing System) Matthieu Vaxivière, na Rowlanda v konečném hodnocení ztrácel 73 bodů.
Rowlanda podporuje Racing Steps Foundation, jejímž prostřednictvím jedná mladík o angažmá hned v několika kategoriích - formuli 1, GP2 a DTM. "O jeho budoucnosti rokujeme hned s několika týmy. Hodně lidí je přesvědčeno o jeho talentu, projevili o něj zájem z GP2, ale jsme také v kontaktu se dvěma týmy F1 a dalšími zástupci stájí DTM," uvedl Warwick. Rowland už si letos GP2 čtyřikrát vyzkoušel a třeba ve Spa startoval z první řady, ovšem skončil po kolizi hned v první zatáčce.
Přestože se zdá jen málo pravděpodobné, že by se Rowland prosadil do F1 už v příštím roce, on sám tvrdí, že to není vyloučeno. Poslední dvě možnosti jsou u týmů Manor a Haas, i když americká stáj s největší pravděpodobností brzy oznámí jako druhého pilota Estebana Gutiérreze. "Ohledně své budoucnosti v F1 se musím obrnit trpělivostí, ale nic v tomto směru není nemožné," dodal ke svým snahám Rowland.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.