Jezdec Ferrari Kimi Räikkönen navrhuje, aby byl program závodních víkendů zkrácen ze současných tří dnů jen na dva dny.
Podle finského pilota by se všechny tři tréninky mohly jet v sobotu poté, co se v Austinu mohla kvůli dešti uskutečnit kvalifikace i velká cena ve stejný den.
"Myslím, že by to bylo fajn. Samozřejmě začínáme trochu dříve, ale bylo by to mnohem příjemnější mít víkendy o dvou dnech, abych byl upřímný," netají se Räikkönen nápadem na zpříjemnění svého života.
Ztratní by na tom podle něj ale nebyli ani diváci: "Díky tomu by všichni mohli pozorovat auta, jak neustále jezdí. V některých případech ani jezdit nemůžeme, protože nemáme dost pneumatik nebo musíme šetřit motory. To samozřejmě znamená, že lidé moc aut na trati nevidí."
"Přicházejí, aby sledovali, jak trénujeme a jak závodíme, takže si myslím, že bychom snadno dokázali jízdy smrsknout do dvou dnů, jak jsme to předvedli v Austinu," pokračuje pilot Ferrari, který v šampionátu okupuje čtvrtou příčku.
"Nebyl to příliš rušný víkend, zkrátka jsme ho využili tak, jak jsme ho využili. Pokud by to bylo plánované, pak by si všechno kolem toho sedlo. Šlo by to hladce, podle mě by to byla příjemná věc.
Mohli bychom všechny tři tréninky zvládnout v jeden den. Domnívám se, že existují určité důvody, proč máme tři dny, pro všechny týmy by to ale bylo levnější, kdyby musely být pryč méně dní. Ale já pravidla netvořím. Děláme to, co si přejí oni," dodává Räikkönen.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.