Jezdec Ferrari Kimi Räikkönen navrhuje, aby byl program závodních víkendů zkrácen ze současných tří dnů jen na dva dny.
Podle finského pilota by se všechny tři tréninky mohly jet v sobotu poté, co se v Austinu mohla kvůli dešti uskutečnit kvalifikace i velká cena ve stejný den.
"Myslím, že by to bylo fajn. Samozřejmě začínáme trochu dříve, ale bylo by to mnohem příjemnější mít víkendy o dvou dnech, abych byl upřímný," netají se Räikkönen nápadem na zpříjemnění svého života.
Ztratní by na tom podle něj ale nebyli ani diváci: "Díky tomu by všichni mohli pozorovat auta, jak neustále jezdí. V některých případech ani jezdit nemůžeme, protože nemáme dost pneumatik nebo musíme šetřit motory. To samozřejmě znamená, že lidé moc aut na trati nevidí."
"Přicházejí, aby sledovali, jak trénujeme a jak závodíme, takže si myslím, že bychom snadno dokázali jízdy smrsknout do dvou dnů, jak jsme to předvedli v Austinu," pokračuje pilot Ferrari, který v šampionátu okupuje čtvrtou příčku.
"Nebyl to příliš rušný víkend, zkrátka jsme ho využili tak, jak jsme ho využili. Pokud by to bylo plánované, pak by si všechno kolem toho sedlo. Šlo by to hladce, podle mě by to byla příjemná věc.
Mohli bychom všechny tři tréninky zvládnout v jeden den. Domnívám se, že existují určité důvody, proč máme tři dny, pro všechny týmy by to ale bylo levnější, kdyby musely být pryč méně dní. Ale já pravidla netvořím. Děláme to, co si přejí oni," dodává Räikkönen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.