Jezdec Ferrari Kimi Räikkönen navrhuje, aby byl program závodních víkendů zkrácen ze současných tří dnů jen na dva dny.
Podle finského pilota by se všechny tři tréninky mohly jet v sobotu poté, co se v Austinu mohla kvůli dešti uskutečnit kvalifikace i velká cena ve stejný den.
"Myslím, že by to bylo fajn. Samozřejmě začínáme trochu dříve, ale bylo by to mnohem příjemnější mít víkendy o dvou dnech, abych byl upřímný," netají se Räikkönen nápadem na zpříjemnění svého života.
Ztratní by na tom podle něj ale nebyli ani diváci: "Díky tomu by všichni mohli pozorovat auta, jak neustále jezdí. V některých případech ani jezdit nemůžeme, protože nemáme dost pneumatik nebo musíme šetřit motory. To samozřejmě znamená, že lidé moc aut na trati nevidí."
"Přicházejí, aby sledovali, jak trénujeme a jak závodíme, takže si myslím, že bychom snadno dokázali jízdy smrsknout do dvou dnů, jak jsme to předvedli v Austinu," pokračuje pilot Ferrari, který v šampionátu okupuje čtvrtou příčku.
"Nebyl to příliš rušný víkend, zkrátka jsme ho využili tak, jak jsme ho využili. Pokud by to bylo plánované, pak by si všechno kolem toho sedlo. Šlo by to hladce, podle mě by to byla příjemná věc.
Mohli bychom všechny tři tréninky zvládnout v jeden den. Domnívám se, že existují určité důvody, proč máme tři dny, pro všechny týmy by to ale bylo levnější, kdyby musely být pryč méně dní. Ale já pravidla netvořím. Děláme to, co si přejí oni," dodává Räikkönen.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“