Jezdec Ferrari Kimi Räikkönen navrhuje, aby byl program závodních víkendů zkrácen ze současných tří dnů jen na dva dny.
Podle finského pilota by se všechny tři tréninky mohly jet v sobotu poté, co se v Austinu mohla kvůli dešti uskutečnit kvalifikace i velká cena ve stejný den.
"Myslím, že by to bylo fajn. Samozřejmě začínáme trochu dříve, ale bylo by to mnohem příjemnější mít víkendy o dvou dnech, abych byl upřímný," netají se Räikkönen nápadem na zpříjemnění svého života.
Ztratní by na tom podle něj ale nebyli ani diváci: "Díky tomu by všichni mohli pozorovat auta, jak neustále jezdí. V některých případech ani jezdit nemůžeme, protože nemáme dost pneumatik nebo musíme šetřit motory. To samozřejmě znamená, že lidé moc aut na trati nevidí."
"Přicházejí, aby sledovali, jak trénujeme a jak závodíme, takže si myslím, že bychom snadno dokázali jízdy smrsknout do dvou dnů, jak jsme to předvedli v Austinu," pokračuje pilot Ferrari, který v šampionátu okupuje čtvrtou příčku.
"Nebyl to příliš rušný víkend, zkrátka jsme ho využili tak, jak jsme ho využili. Pokud by to bylo plánované, pak by si všechno kolem toho sedlo. Šlo by to hladce, podle mě by to byla příjemná věc.
Mohli bychom všechny tři tréninky zvládnout v jeden den. Domnívám se, že existují určité důvody, proč máme tři dny, pro všechny týmy by to ale bylo levnější, kdyby musely být pryč méně dní. Ale já pravidla netvořím. Děláme to, co si přejí oni," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.