Lewis Hamilton po shlédnutí záznamu ze začátku Velké ceny Spojených států tvrdí, že se v prvním zatáčce, kde došlo ke kontaktu s jeho týmovým kolegou Nicem Rosbergem, neudělal nic špatně.
Podle Rosberga Hamilton mohl zatáčet více a tentokrát zašel za hranu, když do něj najel. Ten se ale brání tím, že úmyslně kontakt nezpůsobil: "Nesnažil jsem se na něj tvrdě zatlačit, nebylo to záměrné."
"Právě jsem se podíval na opakovaný záznam, oba jsme byli na mokrých pneumatikách a vnější strana je vždy přilnavější. Nico měl tedy přilnavější stopu, ale já jsem byl před ním, takže stopa byla moje. Dojeli jsme do zatáčky, začal jsem zatáčet, ale vlivem nedotáčivosti jsem najel do něj. On zatáčel doleva a dotkli jsme se," omlouvá Hamilton úvodní kolizi, která se naštěstí obešla bez následků.
"Necítím, že bych byl agresivní, ale nakonec jsem byl na vnitřní straně já, takže šlo o mou stopu. Samozřejmě, že se vždy takové komentáře objeví, ale já bych nikdy nic takového svému týmovému kolegovi neudělal," dušuje se trojnásobný mistr světa, jehož idolem je Ayrton Senna.
Vedení Mercedesu již naznačilo, že si kvůli tomu s oběma piloty hodlá promluvit. Hamilton si z toho ale nic nedělá: "Každý má právo na svůj názor, ale na tom nezáleží, protože jsem závod vyhrál a mám z toho hodně dobrý pocit."
"Když jsme vyrůstali jako rodina, nikdo nám nikdy nic nedaroval. Dnes jsme absolutně bojovali o pozici v první zatáčce, ale najeli jsme do ní tak rychle a já byl na vnitřku, takže jsme se dotkli. Naštěstí nikdo nepřišel k žádnému poškození. Nico se dostal zpět do vedení, ale já bych ho stejně předjel. Nějak bych se před něj v těch deseti kolech dostal, takže s ním obecně nesouhlasím," dodává rezolutně Hamilton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.