Lewis Hamilton po shlédnutí záznamu ze začátku Velké ceny Spojených států tvrdí, že se v prvním zatáčce, kde došlo ke kontaktu s jeho týmovým kolegou Nicem Rosbergem, neudělal nic špatně.
Podle Rosberga Hamilton mohl zatáčet více a tentokrát zašel za hranu, když do něj najel. Ten se ale brání tím, že úmyslně kontakt nezpůsobil: "Nesnažil jsem se na něj tvrdě zatlačit, nebylo to záměrné."
"Právě jsem se podíval na opakovaný záznam, oba jsme byli na mokrých pneumatikách a vnější strana je vždy přilnavější. Nico měl tedy přilnavější stopu, ale já jsem byl před ním, takže stopa byla moje. Dojeli jsme do zatáčky, začal jsem zatáčet, ale vlivem nedotáčivosti jsem najel do něj. On zatáčel doleva a dotkli jsme se," omlouvá Hamilton úvodní kolizi, která se naštěstí obešla bez následků.
"Necítím, že bych byl agresivní, ale nakonec jsem byl na vnitřní straně já, takže šlo o mou stopu. Samozřejmě, že se vždy takové komentáře objeví, ale já bych nikdy nic takového svému týmovému kolegovi neudělal," dušuje se trojnásobný mistr světa, jehož idolem je Ayrton Senna.
Vedení Mercedesu již naznačilo, že si kvůli tomu s oběma piloty hodlá promluvit. Hamilton si z toho ale nic nedělá: "Každý má právo na svůj názor, ale na tom nezáleží, protože jsem závod vyhrál a mám z toho hodně dobrý pocit."
"Když jsme vyrůstali jako rodina, nikdo nám nikdy nic nedaroval. Dnes jsme absolutně bojovali o pozici v první zatáčce, ale najeli jsme do ní tak rychle a já byl na vnitřku, takže jsme se dotkli. Naštěstí nikdo nepřišel k žádnému poškození. Nico se dostal zpět do vedení, ale já bych ho stejně předjel. Nějak bych se před něj v těch deseti kolech dostal, takže s ním obecně nesouhlasím," dodává rezolutně Hamilton.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.