AUSTIN - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jaké časy a maximální rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenou spojených států v Austinu? Kvůli deštěm zhuštěnému nedělnímu programu uvádíme alespoň stručně jejich přehled.
Rosberg byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech, ve třetím ale v Q1 kraloval Ricciardo, hned za ním se tam před Mercedesy umístil ještě Kvjat. Red Bull v této technické, pomalejší pasáží potvrzuje aerodynamické kvality svého šasi. Zatímco loni zde použil zadní křídlo z Monzy, letos za deště šel cestou vysokého přítlaku, jak je patrné z maximálních rychlostí níže.
Vylepšený motor Renaultu nenasadil, zřejmě tak učiní až v Brazílii - při ztrátě 10 pozic by jim přinesl jen 2 desetiny na kolo a ve Viry údajně potřebují ještě zapracovat na spolehlivosti.
Verstappen se sice kvalifikoval až jako desátý, v sektorech ale předváděl výborné výkony. Pokud by dokázal dát dohromady ideální kolo, jako se to dnes povedlo pouze pilotům Manoru, pak by byl o půl sekundy rychlejší a patřila by mu 6. pozice na roštu.
Na rovinkách opět řádily Mercedesy, které obsadili osm míst v první desítce. Nejrychlejší byl před brzděním do zatáčky č. 12 Hamilton s 313,8 km/h. Räikkönen s Ferrari ztrácel 3,4 km/h, Verstappen s Renaultem už 12,8 km/h a Alonso s vylepšenou Hondou 14,3 km/h.
Španěl si ale nový aerodynamický balík a pohonnou jednotku pochvaloval, dokonce s nimi pomýšlí na body. Ve druhém a třetím sektoru dosahoval třetích nejvyšších rychlostí. McLaren přivezl nové přední křídlo i podlahu, která má v zadním rohu výřezy po vzoru Ferrari - oproti 9 u Scuderie jich má dokonce 13.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.