AUSTIN - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jaké časy a maximální rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenou spojených států v Austinu? Kvůli deštěm zhuštěnému nedělnímu programu uvádíme alespoň stručně jejich přehled.
Rosberg byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech, ve třetím ale v Q1 kraloval Ricciardo, hned za ním se tam před Mercedesy umístil ještě Kvjat. Red Bull v této technické, pomalejší pasáží potvrzuje aerodynamické kvality svého šasi. Zatímco loni zde použil zadní křídlo z Monzy, letos za deště šel cestou vysokého přítlaku, jak je patrné z maximálních rychlostí níže.
Vylepšený motor Renaultu nenasadil, zřejmě tak učiní až v Brazílii - při ztrátě 10 pozic by jim přinesl jen 2 desetiny na kolo a ve Viry údajně potřebují ještě zapracovat na spolehlivosti.
Verstappen se sice kvalifikoval až jako desátý, v sektorech ale předváděl výborné výkony. Pokud by dokázal dát dohromady ideální kolo, jako se to dnes povedlo pouze pilotům Manoru, pak by byl o půl sekundy rychlejší a patřila by mu 6. pozice na roštu.
Na rovinkách opět řádily Mercedesy, které obsadili osm míst v první desítce. Nejrychlejší byl před brzděním do zatáčky č. 12 Hamilton s 313,8 km/h. Räikkönen s Ferrari ztrácel 3,4 km/h, Verstappen s Renaultem už 12,8 km/h a Alonso s vylepšenou Hondou 14,3 km/h.
Španěl si ale nový aerodynamický balík a pohonnou jednotku pochvaloval, dokonce s nimi pomýšlí na body. Ve druhém a třetím sektoru dosahoval třetích nejvyšších rychlostí. McLaren přivezl nové přední křídlo i podlahu, která má v zadním rohu výřezy po vzoru Ferrari - oproti 9 u Scuderie jich má dokonce 13.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.