AUSTIN - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jaké časy a maximální rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenou spojených států v Austinu? Kvůli deštěm zhuštěnému nedělnímu programu uvádíme alespoň stručně jejich přehled.
Rosberg byl nejrychlejší v prvních dvou sektorech, ve třetím ale v Q1 kraloval Ricciardo, hned za ním se tam před Mercedesy umístil ještě Kvjat. Red Bull v této technické, pomalejší pasáží potvrzuje aerodynamické kvality svého šasi. Zatímco loni zde použil zadní křídlo z Monzy, letos za deště šel cestou vysokého přítlaku, jak je patrné z maximálních rychlostí níže.
Vylepšený motor Renaultu nenasadil, zřejmě tak učiní až v Brazílii - při ztrátě 10 pozic by jim přinesl jen 2 desetiny na kolo a ve Viry údajně potřebují ještě zapracovat na spolehlivosti.
Verstappen se sice kvalifikoval až jako desátý, v sektorech ale předváděl výborné výkony. Pokud by dokázal dát dohromady ideální kolo, jako se to dnes povedlo pouze pilotům Manoru, pak by byl o půl sekundy rychlejší a patřila by mu 6. pozice na roštu.
Na rovinkách opět řádily Mercedesy, které obsadili osm míst v první desítce. Nejrychlejší byl před brzděním do zatáčky č. 12 Hamilton s 313,8 km/h. Räikkönen s Ferrari ztrácel 3,4 km/h, Verstappen s Renaultem už 12,8 km/h a Alonso s vylepšenou Hondou 14,3 km/h.
Španěl si ale nový aerodynamický balík a pohonnou jednotku pochvaloval, dokonce s nimi pomýšlí na body. Ve druhém a třetím sektoru dosahoval třetích nejvyšších rychlostí. McLaren přivezl nové přední křídlo i podlahu, která má v zadním rohu výřezy po vzoru Ferrari - oproti 9 u Scuderie jich má dokonce 13.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.