Dnes se již snad konečně dočkáme kvalifikace na VC USA, samotný závod se jede již za několik hodin.
Stěžejním tématem v Austinu je počasí. Teplota trati se ustálila na 16 °C a teplota vzduchu na 15 °C, vítr fouká rychlostí 31 km/h a relativní vlhkost je 99 %. Piloti musí použít pneumatiky do mokra, intermediálky budou povoleny až po oznámení FIA.
1. část kvalifikace
Téměř všichni piloti se vydávají na trať například mimo Vettela. Podle Romaina Grosjeana jsou podmínky na trati na hraně. Podle jiných zpráv má být současná situace ta nejlepší v první částí kvalifikace.
Pokud se počasí zásadně zhorší, může se stát, že pořadí na startu bude určeno podle pořadí z Q1. I proto jsou všichni piloti na trati.
Do čela jde při prvních pokusech Hamilton, ale nikdo jej nepřekoná, protože zde máme první červené vlajky! Jedná se o Sainze, který naboural do bariér. Jedná se o jeho chybu, dostal se příliš na promočený obrubník.
Traťoví komisaří již odklidili poškozený vůz Carlose Sainze a 15:15 zase startujeme! Doufejme, že mechanici Sainzovo auto stihnou opravit do závodu.
Všichni piloti jsou seřazeni na konci boxové uličky. Hülkenberg měl menší problémy s chlazením monopostu, protože na konci pit lane stál příliš dlouho, ale rozjel se bez problémů.
Podle všeho je teď déšť nejmenší za dobu Q1, piloti tak mají v podstatě jednu šanci, aby zajeli rychlé kolo. Všichni jsou pochopitelně na trati.
Nico Rosberg sice zaznamenal první dva nejrychlejší sektory, ale nakonec skončil 2. o 0,5 s za svým týmovým kolegou. Po těchto pokusech se na posledních pozicích drží Maldonado, Nasr, Sainz, Stevens a Rossi.
Hamilton se dostává do čela o necelé 2 s před Rosbergem. Do této mezery se vecpali oba piloti Red Bullu. Vettel se dotkl zdi v zatáče 10! Nebylo to nic divokého, ale zamířil do boxů. Rosberg jde do čela.
Když se dva perou, třetí se směje, do čela jde Ricciardo! Momentálně neprší, takže se časy neustále zlepšují. Na chvíli jej překonal Hamilton, ale zase se dostal do čela, na konec se před Hamiltona dostal ještě Rosberg.
Pernou chvilku si zažil Vettel, který seděl v boxech a musel jen sledovat, jak klesá v pořadí, nakonec se jeho propad zastavil na 15. místě, takže postupuje dále.
Do další části nepostupují: Ericsson, Nasr, Rossi, Stevens a Sainz.
2. část kvalifikace
Na konci boxové uličky zase stojí vláček aut, počasí by se mělo zlepšit a trvat tak po celou dobu 2. části kvalifikace. Na trati i Vettel.
Hamilton se dostává do čela o necelé 2 s před Rosbergem. Do této mezery se vecpali oba piloti Red Bullu.
Hüklenberg se dostal mimo trať, ale i nadále pokračuje. Po prvních pokusech se nejdříve dostaly do čela obě ferrari, ale po chvíli je nahradily mercedesy v čele s Nicem Rosbergem.
Mezi ferrari a mercedesy se dostávají i další auta, momentálně je 3. Ricciardo. Hamiltonovi se ani při 2. pokusu nepodařilo překonat Rosberga na 1. místě.
Největším problémem je zatáčka číslo 10, kde je mimo trať velké množství jezdů, mezi které můžeme zařadit třeba Buttona, Räikkönena či Kvjata.
Zatáčka číslo 10 nachytala i úřadujícího mistra světa, Lewise Hamiltona, který tam dostal hodiny.
Na vodě se tradičně trápí williamsy, oba se pohybují na hraně postupové desítky. Hůře jsou na tom lotusy, které jsou na konci první patnáctky. Nedaří se ani mclarenům, které jsou okolo lotusů.
Podle Vettela by se kvalifikace měla ukončit červenými vlajkami, na konci 2. části se již nikdo nedokáže zlepšit, takže na konci jsme neviděli ani rychlá kola. Za těchto podmínek 2. část končí.
Do Q3 nepostupují: Alonso, Bottas, Grosjean, Button a Maldonado.
3. část kvalifikace
Déšť se zhoršuje, Q3 by měla začít 15:58, ale na trati je safety car, který kontroluje stav trati. Možná se dočkáme odložení, čekáme na oficiální oznámení. Začátek 3. části kvalifikace odložen na 16:05 našeho času!
Komická situace nastala u Mercedesu, tým poslal oba jezdce čekat na konec boxové uličky, když se dozvěděl, že bude začátek kvalifikace odložen. Oba piloti vyjeli z garáže a ihned jim bylo nařízeno, aby zastavili, mechanici je tak museli tlačit zpět do garáže.
Kvalifikace nebude pokračovat, platí výsledky z Q2! Rosberg je tedy vítězem! Nezapomínejme na několik penalizací, které dostanou například piloti Ferrari.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.