Dnes se již snad konečně dočkáme kvalifikace na VC USA, samotný závod se jede již za několik hodin.
Stěžejním tématem v Austinu je počasí. Teplota trati se ustálila na 16 °C a teplota vzduchu na 15 °C, vítr fouká rychlostí 31 km/h a relativní vlhkost je 99 %. Piloti musí použít pneumatiky do mokra, intermediálky budou povoleny až po oznámení FIA.
1. část kvalifikace
Téměř všichni piloti se vydávají na trať například mimo Vettela. Podle Romaina Grosjeana jsou podmínky na trati na hraně. Podle jiných zpráv má být současná situace ta nejlepší v první částí kvalifikace.
Pokud se počasí zásadně zhorší, může se stát, že pořadí na startu bude určeno podle pořadí z Q1. I proto jsou všichni piloti na trati.
Do čela jde při prvních pokusech Hamilton, ale nikdo jej nepřekoná, protože zde máme první červené vlajky! Jedná se o Sainze, který naboural do bariér. Jedná se o jeho chybu, dostal se příliš na promočený obrubník.
Traťoví komisaří již odklidili poškozený vůz Carlose Sainze a 15:15 zase startujeme! Doufejme, že mechanici Sainzovo auto stihnou opravit do závodu.
Všichni piloti jsou seřazeni na konci boxové uličky. Hülkenberg měl menší problémy s chlazením monopostu, protože na konci pit lane stál příliš dlouho, ale rozjel se bez problémů.
Podle všeho je teď déšť nejmenší za dobu Q1, piloti tak mají v podstatě jednu šanci, aby zajeli rychlé kolo. Všichni jsou pochopitelně na trati.
Nico Rosberg sice zaznamenal první dva nejrychlejší sektory, ale nakonec skončil 2. o 0,5 s za svým týmovým kolegou. Po těchto pokusech se na posledních pozicích drží Maldonado, Nasr, Sainz, Stevens a Rossi.
Hamilton se dostává do čela o necelé 2 s před Rosbergem. Do této mezery se vecpali oba piloti Red Bullu. Vettel se dotkl zdi v zatáče 10! Nebylo to nic divokého, ale zamířil do boxů. Rosberg jde do čela.
Když se dva perou, třetí se směje, do čela jde Ricciardo! Momentálně neprší, takže se časy neustále zlepšují. Na chvíli jej překonal Hamilton, ale zase se dostal do čela, na konec se před Hamiltona dostal ještě Rosberg.
Pernou chvilku si zažil Vettel, který seděl v boxech a musel jen sledovat, jak klesá v pořadí, nakonec se jeho propad zastavil na 15. místě, takže postupuje dále.
Do další části nepostupují: Ericsson, Nasr, Rossi, Stevens a Sainz.
2. část kvalifikace
Na konci boxové uličky zase stojí vláček aut, počasí by se mělo zlepšit a trvat tak po celou dobu 2. části kvalifikace. Na trati i Vettel.
Hamilton se dostává do čela o necelé 2 s před Rosbergem. Do této mezery se vecpali oba piloti Red Bullu.
Hüklenberg se dostal mimo trať, ale i nadále pokračuje. Po prvních pokusech se nejdříve dostaly do čela obě ferrari, ale po chvíli je nahradily mercedesy v čele s Nicem Rosbergem.
Mezi ferrari a mercedesy se dostávají i další auta, momentálně je 3. Ricciardo. Hamiltonovi se ani při 2. pokusu nepodařilo překonat Rosberga na 1. místě.
Největším problémem je zatáčka číslo 10, kde je mimo trať velké množství jezdů, mezi které můžeme zařadit třeba Buttona, Räikkönena či Kvjata.
Zatáčka číslo 10 nachytala i úřadujícího mistra světa, Lewise Hamiltona, který tam dostal hodiny.
Na vodě se tradičně trápí williamsy, oba se pohybují na hraně postupové desítky. Hůře jsou na tom lotusy, které jsou na konci první patnáctky. Nedaří se ani mclarenům, které jsou okolo lotusů.
Podle Vettela by se kvalifikace měla ukončit červenými vlajkami, na konci 2. části se již nikdo nedokáže zlepšit, takže na konci jsme neviděli ani rychlá kola. Za těchto podmínek 2. část končí.
Do Q3 nepostupují: Alonso, Bottas, Grosjean, Button a Maldonado.
3. část kvalifikace
Déšť se zhoršuje, Q3 by měla začít 15:58, ale na trati je safety car, který kontroluje stav trati. Možná se dočkáme odložení, čekáme na oficiální oznámení. Začátek 3. části kvalifikace odložen na 16:05 našeho času!
Komická situace nastala u Mercedesu, tým poslal oba jezdce čekat na konec boxové uličky, když se dozvěděl, že bude začátek kvalifikace odložen. Oba piloti vyjeli z garáže a ihned jim bylo nařízeno, aby zastavili, mechanici je tak museli tlačit zpět do garáže.
Kvalifikace nebude pokračovat, platí výsledky z Q2! Rosberg je tedy vítězem! Nezapomínejme na několik penalizací, které dostanou například piloti Ferrari.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.