Šéf závodního týmu McLaren, Eric Boullier, již několikrát dal najevo, že by byl moc rád, kdyby Kevin Magnussen sehnal závodní sedačku v F1 pro příští rok.
Kevin Magnussen nebude v roce 2016 v kádru McLarenu, to víme již nějakou dobu. Mladý Dán se tuto novinku dozvěděl v den svých 23. narozenin, když mu došel e-mail. Ten byl napsán asistentkou týmového bosse, Rona Dennise. Místo přání k narozeninám v něm stálo, že pro sezonu 2016 nedojde k prodloužení smluvního vztahu mezi Magnussenem a týmem McLaren.
"Ten proces nechci komentovat," řekl šéf závodního týmu Boullier, na dotaz, jestli je to běžný styl McLarenu a jeho šéfa, Rona Dennise, tako se rozloučit se svým spolupracovníkem.
Tu stejnou otázku dostal také pilot týmu, Jenson Button. Jeho odpověď byla následující: "Oh, to se teď neptáte toho pravého." Z těchto prohlášení je jasné, že se v táboře McLarenu nikdo až Dennise samotného s takovým jednáním nechce ztotožňovat.
"Nebyl vyhozen. Jeho smlouva s koncem roku vyprší. Byla tu opce na možnost prodloužení kontraktu. Z nejrůznějších důvodů bylo rozhodnuto kontrakt neprodloužit," dodává Boullier.
Jaké důvody k tomu vedly, to je veřejnosti nejasné. Jedním z možných důvodů by ale mohlo být, že McLaren má v osobě Stoffela Vandoorna jednoho mladíka pevně pod smlouvou. Navíc ani tomuto Belgičanovi nemá britský tým zatím co nabídnout.
"My v McLarenu jsme o talentu Kevina přesvědčeni. Z našeho pohledu by měl dostat kokpit v F1 pro rok 2016. Pokud se to podaří, tak bude stát před skvělou kariérou - zcela jistě," chválí závodního pilota McLarenu z roku 2014 Boullier.
"Byl mladý, když k nám přišel, ale neuvěřitelně rychle se učil. I letos byl skvělou pomocí pro mě a Fernanda. Doufám, že rychle dostane kokpit a bude moci ukázat, co v něm je. Jinak by to byl opravdu proměrněný talent," říká Button.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.