Šéf závodního týmu McLaren, Eric Boullier, již několikrát dal najevo, že by byl moc rád, kdyby Kevin Magnussen sehnal závodní sedačku v F1 pro příští rok.
Kevin Magnussen nebude v roce 2016 v kádru McLarenu, to víme již nějakou dobu. Mladý Dán se tuto novinku dozvěděl v den svých 23. narozenin, když mu došel e-mail. Ten byl napsán asistentkou týmového bosse, Rona Dennise. Místo přání k narozeninám v něm stálo, že pro sezonu 2016 nedojde k prodloužení smluvního vztahu mezi Magnussenem a týmem McLaren.
"Ten proces nechci komentovat," řekl šéf závodního týmu Boullier, na dotaz, jestli je to běžný styl McLarenu a jeho šéfa, Rona Dennise, tako se rozloučit se svým spolupracovníkem.
Tu stejnou otázku dostal také pilot týmu, Jenson Button. Jeho odpověď byla následující: "Oh, to se teď neptáte toho pravého." Z těchto prohlášení je jasné, že se v táboře McLarenu nikdo až Dennise samotného s takovým jednáním nechce ztotožňovat.
"Nebyl vyhozen. Jeho smlouva s koncem roku vyprší. Byla tu opce na možnost prodloužení kontraktu. Z nejrůznějších důvodů bylo rozhodnuto kontrakt neprodloužit," dodává Boullier.
Jaké důvody k tomu vedly, to je veřejnosti nejasné. Jedním z možných důvodů by ale mohlo být, že McLaren má v osobě Stoffela Vandoorna jednoho mladíka pevně pod smlouvou. Navíc ani tomuto Belgičanovi nemá britský tým zatím co nabídnout.
"My v McLarenu jsme o talentu Kevina přesvědčeni. Z našeho pohledu by měl dostat kokpit v F1 pro rok 2016. Pokud se to podaří, tak bude stát před skvělou kariérou - zcela jistě," chválí závodního pilota McLarenu z roku 2014 Boullier.
"Byl mladý, když k nám přišel, ale neuvěřitelně rychle se učil. I letos byl skvělou pomocí pro mě a Fernanda. Doufám, že rychle dostane kokpit a bude moci ukázat, co v něm je. Jinak by to byl opravdu proměrněný talent," říká Button.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.