Šéf závodního týmu McLaren, Eric Boullier, již několikrát dal najevo, že by byl moc rád, kdyby Kevin Magnussen sehnal závodní sedačku v F1 pro příští rok.
Kevin Magnussen nebude v roce 2016 v kádru McLarenu, to víme již nějakou dobu. Mladý Dán se tuto novinku dozvěděl v den svých 23. narozenin, když mu došel e-mail. Ten byl napsán asistentkou týmového bosse, Rona Dennise. Místo přání k narozeninám v něm stálo, že pro sezonu 2016 nedojde k prodloužení smluvního vztahu mezi Magnussenem a týmem McLaren.
"Ten proces nechci komentovat," řekl šéf závodního týmu Boullier, na dotaz, jestli je to běžný styl McLarenu a jeho šéfa, Rona Dennise, tako se rozloučit se svým spolupracovníkem.
Tu stejnou otázku dostal také pilot týmu, Jenson Button. Jeho odpověď byla následující: "Oh, to se teď neptáte toho pravého." Z těchto prohlášení je jasné, že se v táboře McLarenu nikdo až Dennise samotného s takovým jednáním nechce ztotožňovat.
"Nebyl vyhozen. Jeho smlouva s koncem roku vyprší. Byla tu opce na možnost prodloužení kontraktu. Z nejrůznějších důvodů bylo rozhodnuto kontrakt neprodloužit," dodává Boullier.
Jaké důvody k tomu vedly, to je veřejnosti nejasné. Jedním z možných důvodů by ale mohlo být, že McLaren má v osobě Stoffela Vandoorna jednoho mladíka pevně pod smlouvou. Navíc ani tomuto Belgičanovi nemá britský tým zatím co nabídnout.
"My v McLarenu jsme o talentu Kevina přesvědčeni. Z našeho pohledu by měl dostat kokpit v F1 pro rok 2016. Pokud se to podaří, tak bude stát před skvělou kariérou - zcela jistě," chválí závodního pilota McLarenu z roku 2014 Boullier.
"Byl mladý, když k nám přišel, ale neuvěřitelně rychle se učil. I letos byl skvělou pomocí pro mě a Fernanda. Doufám, že rychle dostane kokpit a bude moci ukázat, co v něm je. Jinak by to byl opravdu proměrněný talent," říká Button.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.