Bernie Ecclestone v Austinu prozradil, že ředitel McLarenu Ron Dennis si nepřeje, aby Honda příští rok svými pohonnými jednotkami zásobovala Red Bull, který je před příští sezónou stále bez motoru.
Závodní ředitel Eric Boullier včera na tiskové konferenci nechtěl komentovat dotaz na právo veta, které má mít McLaren v případě dohody Hondy s ostatními týmy. Japonská automobilka by Red Bullu ráda pomohla, vedení britského týmu je ale proti.
"Upřímně se zdá, že Honda by jim ráda poskytla motor, ale pan Dennis si myslí, že by neměla. A to i přes dohodu Hondy s FIA a se mnou, že v prvním roce bude dodávat motory jednomu týmu, ve druhém dvěma a ve třetím třem," odhaluje Ecclestone.
"A oni se do toho nějak zapojili a zavázali se Ronovi, že bude mít právo veta na motory, a on Red Bull nechce. Nechce je. Podle mě věří, že by mohli být soupeři," pokračuje šéf F1 pro Motorsport.
Jak by mohl mít McLaren právo veta před smlouvu Hondy s FIA? "Abych byl k Ronovi férový, on o tom zřejmě nevěděl. Nikoho neobviňuji. To jsou fakta. V době, kdy přišli, FIA řekla, že když je pustí do F1, tak budou muset dodávat motory třem týmům. Oni uvedli, že jsou při vstupu do F1 naprostí nováčci a že neví, jestli to dokážou. Že budou první rok zásobovat jeden tým, a pak druhý a [třetí] v třetím roce."
Jak to podle něj dopadne? "Nevím... Ron rozhodně řekl ne. Pokud jde o něj, tak nevím, jestli jeho veto bude platit. Můžou jezdit s Hondou pouze proto, že Honda souhlasila. Oni samozřejmě nebudou souhlasit a s Ronem budou mít spor, protože Ron je bude žalovat."
Mohla by podle něj ale být Honda tím konkurenceschopným motorem, který si Red Bull přeje? "Momentálně... ale nevíte, jaká bude Honda příští rok."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.