Bernie Ecclestone v Austinu prozradil, že ředitel McLarenu Ron Dennis si nepřeje, aby Honda příští rok svými pohonnými jednotkami zásobovala Red Bull, který je před příští sezónou stále bez motoru.
Závodní ředitel Eric Boullier včera na tiskové konferenci nechtěl komentovat dotaz na právo veta, které má mít McLaren v případě dohody Hondy s ostatními týmy. Japonská automobilka by Red Bullu ráda pomohla, vedení britského týmu je ale proti.
"Upřímně se zdá, že Honda by jim ráda poskytla motor, ale pan Dennis si myslí, že by neměla. A to i přes dohodu Hondy s FIA a se mnou, že v prvním roce bude dodávat motory jednomu týmu, ve druhém dvěma a ve třetím třem," odhaluje Ecclestone.
"A oni se do toho nějak zapojili a zavázali se Ronovi, že bude mít právo veta na motory, a on Red Bull nechce. Nechce je. Podle mě věří, že by mohli být soupeři," pokračuje šéf F1 pro Motorsport.
Jak by mohl mít McLaren právo veta před smlouvu Hondy s FIA? "Abych byl k Ronovi férový, on o tom zřejmě nevěděl. Nikoho neobviňuji. To jsou fakta. V době, kdy přišli, FIA řekla, že když je pustí do F1, tak budou muset dodávat motory třem týmům. Oni uvedli, že jsou při vstupu do F1 naprostí nováčci a že neví, jestli to dokážou. Že budou první rok zásobovat jeden tým, a pak druhý a [třetí] v třetím roce."
Jak to podle něj dopadne? "Nevím... Ron rozhodně řekl ne. Pokud jde o něj, tak nevím, jestli jeho veto bude platit. Můžou jezdit s Hondou pouze proto, že Honda souhlasila. Oni samozřejmě nebudou souhlasit a s Ronem budou mít spor, protože Ron je bude žalovat."
Mohla by podle něj ale být Honda tím konkurenceschopným motorem, který si Red Bull přeje? "Momentálně... ale nevíte, jaká bude Honda příští rok."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.