Bernie Ecclestone v Austinu prozradil, že ředitel McLarenu Ron Dennis si nepřeje, aby Honda příští rok svými pohonnými jednotkami zásobovala Red Bull, který je před příští sezónou stále bez motoru.
Závodní ředitel Eric Boullier včera na tiskové konferenci nechtěl komentovat dotaz na právo veta, které má mít McLaren v případě dohody Hondy s ostatními týmy. Japonská automobilka by Red Bullu ráda pomohla, vedení britského týmu je ale proti.
"Upřímně se zdá, že Honda by jim ráda poskytla motor, ale pan Dennis si myslí, že by neměla. A to i přes dohodu Hondy s FIA a se mnou, že v prvním roce bude dodávat motory jednomu týmu, ve druhém dvěma a ve třetím třem," odhaluje Ecclestone.
"A oni se do toho nějak zapojili a zavázali se Ronovi, že bude mít právo veta na motory, a on Red Bull nechce. Nechce je. Podle mě věří, že by mohli být soupeři," pokračuje šéf F1 pro Motorsport.
Jak by mohl mít McLaren právo veta před smlouvu Hondy s FIA? "Abych byl k Ronovi férový, on o tom zřejmě nevěděl. Nikoho neobviňuji. To jsou fakta. V době, kdy přišli, FIA řekla, že když je pustí do F1, tak budou muset dodávat motory třem týmům. Oni uvedli, že jsou při vstupu do F1 naprostí nováčci a že neví, jestli to dokážou. Že budou první rok zásobovat jeden tým, a pak druhý a [třetí] v třetím roce."
Jak to podle něj dopadne? "Nevím... Ron rozhodně řekl ne. Pokud jde o něj, tak nevím, jestli jeho veto bude platit. Můžou jezdit s Hondou pouze proto, že Honda souhlasila. Oni samozřejmě nebudou souhlasit a s Ronem budou mít spor, protože Ron je bude žalovat."
Mohla by podle něj ale být Honda tím konkurenceschopným motorem, který si Red Bull přeje? "Momentálně... ale nevíte, jaká bude Honda příští rok."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.