Red Bull nemá neustále vyřešenou otázku motorů pro příští rok. Motory od Hondy, Ferrari ve specifikaci 2015 anebo od Renaultu? Red Bull se snažil také přilákat nového výrobce - nešlo o nikoho menšího než o samotný Volkswagen.
O možných jednáních o dodávkách motorů pro F1 mezi Red Bullem a koncernem Volkswagen se mluvilo v minulosti docela často. Německý koncern se ale i tentokrát rozhodl, že se v F1 prezentovat nebude. Až teď ale došlo k oficiálnímu potvrzení jednání mezi těmito dvěma společnostmi a to v rámci páteční tiskové konference v Austinu.
"Samozřejmě, že jsme vedli rozhovory s VW Group, to je otevřeně známo," říká Christian Horner. Pro Volkswagen ale teď veškeré myšlenky o F1 kvůli problémům s emisemi asi nepřipadají v úvahu. "Vzhledem k jejich problémům je ale Formule 1 pravděpodobně posledním, na co myslí." Když se ale debata stočila na to, kdo tedy Red Bullu dodá motory v příští sezoně, tak jsme se dozvěděli: "O naši situaci se hodně spekuluje. Až bude vše finalizováno, tak bude všechno extrémně jasné.
Připomeňme, že Red Bull má platnou smlouvu s Renaultem až roku 2016, v létě se obě strany ale dohodly na předčasném ukončení, nebo ne? "Máme dohodu s Renaultem, která běží až do konce příštího roku. O tom se hodně spekulovalo. Jsem si jistý, že v příštích dnech budeme moci k této dohodě něco oznámit."
Nezdá se ale, že by se mělo jednat o oznámení návratu. "Když byly zavedena pravidla o V6 hybridních motorech, tak byla stanovena určitá očekávání a udělány určité přísliby. V tak konkurenceschopném prostředí, jako je Formule 1, to vede k nevyhnutelné frustraci, když tyto přísliby nejsou dodrženy. Není to nic ve srovnání s tím, co přišlo v posledních měsících, ale obecně se to vyvíjelo - a to, věřím, že na obou stranách."
"I přes velké usilí obou stran to nešlo. Rozhodnutí, která byla přijata, měla své důvody - mělo být dosaženo zájmu týmu. Cíle Red Bullu jsou účastnit se F1 a vyhrávat v ní. Bohůžel, v posledních letech nemáme pocit, že bychom jich mohli dosáhnout. Z těchto důvodů byla přijata jistá rozhodnutí."
Samotný Horner si přeje setrvání Red Bullu v F1: "Musíme najít řešení. Tvrdě pracuji na tom, abych zajistil budoucnost týmu i v příštím roce, navíc také konkurenceschopnost." Rozhodnutí ale učiní sám Mateschitzt, přece jenom: "jsou to jeho týmy".
Také varianta, že by Toro Rosso používalo rok staré motory Ferrari, nebyla ještě definitivně smetena ze stolu: "To se může dobře stát. Momentálně je všechno otevřené."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.