Red Bull nemá neustále vyřešenou otázku motorů pro příští rok. Motory od Hondy, Ferrari ve specifikaci 2015 anebo od Renaultu? Red Bull se snažil také přilákat nového výrobce - nešlo o nikoho menšího než o samotný Volkswagen.
O možných jednáních o dodávkách motorů pro F1 mezi Red Bullem a koncernem Volkswagen se mluvilo v minulosti docela často. Německý koncern se ale i tentokrát rozhodl, že se v F1 prezentovat nebude. Až teď ale došlo k oficiálnímu potvrzení jednání mezi těmito dvěma společnostmi a to v rámci páteční tiskové konference v Austinu.
"Samozřejmě, že jsme vedli rozhovory s VW Group, to je otevřeně známo," říká Christian Horner. Pro Volkswagen ale teď veškeré myšlenky o F1 kvůli problémům s emisemi asi nepřipadají v úvahu. "Vzhledem k jejich problémům je ale Formule 1 pravděpodobně posledním, na co myslí." Když se ale debata stočila na to, kdo tedy Red Bullu dodá motory v příští sezoně, tak jsme se dozvěděli: "O naši situaci se hodně spekuluje. Až bude vše finalizováno, tak bude všechno extrémně jasné.
Připomeňme, že Red Bull má platnou smlouvu s Renaultem až roku 2016, v létě se obě strany ale dohodly na předčasném ukončení, nebo ne? "Máme dohodu s Renaultem, která běží až do konce příštího roku. O tom se hodně spekulovalo. Jsem si jistý, že v příštích dnech budeme moci k této dohodě něco oznámit."
Nezdá se ale, že by se mělo jednat o oznámení návratu. "Když byly zavedena pravidla o V6 hybridních motorech, tak byla stanovena určitá očekávání a udělány určité přísliby. V tak konkurenceschopném prostředí, jako je Formule 1, to vede k nevyhnutelné frustraci, když tyto přísliby nejsou dodrženy. Není to nic ve srovnání s tím, co přišlo v posledních měsících, ale obecně se to vyvíjelo - a to, věřím, že na obou stranách."
"I přes velké usilí obou stran to nešlo. Rozhodnutí, která byla přijata, měla své důvody - mělo být dosaženo zájmu týmu. Cíle Red Bullu jsou účastnit se F1 a vyhrávat v ní. Bohůžel, v posledních letech nemáme pocit, že bychom jich mohli dosáhnout. Z těchto důvodů byla přijata jistá rozhodnutí."
Samotný Horner si přeje setrvání Red Bullu v F1: "Musíme najít řešení. Tvrdě pracuji na tom, abych zajistil budoucnost týmu i v příštím roce, navíc také konkurenceschopnost." Rozhodnutí ale učiní sám Mateschitzt, přece jenom: "jsou to jeho týmy".
Také varianta, že by Toro Rosso používalo rok staré motory Ferrari, nebyla ještě definitivně smetena ze stolu: "To se může dobře stát. Momentálně je všechno otevřené."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.