Red Bull nemá neustále vyřešenou otázku motorů pro příští rok. Motory od Hondy, Ferrari ve specifikaci 2015 anebo od Renaultu? Red Bull se snažil také přilákat nového výrobce - nešlo o nikoho menšího než o samotný Volkswagen.
O možných jednáních o dodávkách motorů pro F1 mezi Red Bullem a koncernem Volkswagen se mluvilo v minulosti docela často. Německý koncern se ale i tentokrát rozhodl, že se v F1 prezentovat nebude. Až teď ale došlo k oficiálnímu potvrzení jednání mezi těmito dvěma společnostmi a to v rámci páteční tiskové konference v Austinu.
"Samozřejmě, že jsme vedli rozhovory s VW Group, to je otevřeně známo," říká Christian Horner. Pro Volkswagen ale teď veškeré myšlenky o F1 kvůli problémům s emisemi asi nepřipadají v úvahu. "Vzhledem k jejich problémům je ale Formule 1 pravděpodobně posledním, na co myslí." Když se ale debata stočila na to, kdo tedy Red Bullu dodá motory v příští sezoně, tak jsme se dozvěděli: "O naši situaci se hodně spekuluje. Až bude vše finalizováno, tak bude všechno extrémně jasné.
Připomeňme, že Red Bull má platnou smlouvu s Renaultem až roku 2016, v létě se obě strany ale dohodly na předčasném ukončení, nebo ne? "Máme dohodu s Renaultem, která běží až do konce příštího roku. O tom se hodně spekulovalo. Jsem si jistý, že v příštích dnech budeme moci k této dohodě něco oznámit."
Nezdá se ale, že by se mělo jednat o oznámení návratu. "Když byly zavedena pravidla o V6 hybridních motorech, tak byla stanovena určitá očekávání a udělány určité přísliby. V tak konkurenceschopném prostředí, jako je Formule 1, to vede k nevyhnutelné frustraci, když tyto přísliby nejsou dodrženy. Není to nic ve srovnání s tím, co přišlo v posledních měsících, ale obecně se to vyvíjelo - a to, věřím, že na obou stranách."
"I přes velké usilí obou stran to nešlo. Rozhodnutí, která byla přijata, měla své důvody - mělo být dosaženo zájmu týmu. Cíle Red Bullu jsou účastnit se F1 a vyhrávat v ní. Bohůžel, v posledních letech nemáme pocit, že bychom jich mohli dosáhnout. Z těchto důvodů byla přijata jistá rozhodnutí."
Samotný Horner si přeje setrvání Red Bullu v F1: "Musíme najít řešení. Tvrdě pracuji na tom, abych zajistil budoucnost týmu i v příštím roce, navíc také konkurenceschopnost." Rozhodnutí ale učiní sám Mateschitzt, přece jenom: "jsou to jeho týmy".
Také varianta, že by Toro Rosso používalo rok staré motory Ferrari, nebyla ještě definitivně smetena ze stolu: "To se může dobře stát. Momentálně je všechno otevřené."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.