Red Bull nemá neustále vyřešenou otázku motorů pro příští rok. Motory od Hondy, Ferrari ve specifikaci 2015 anebo od Renaultu? Red Bull se snažil také přilákat nového výrobce - nešlo o nikoho menšího než o samotný Volkswagen.
O možných jednáních o dodávkách motorů pro F1 mezi Red Bullem a koncernem Volkswagen se mluvilo v minulosti docela často. Německý koncern se ale i tentokrát rozhodl, že se v F1 prezentovat nebude. Až teď ale došlo k oficiálnímu potvrzení jednání mezi těmito dvěma společnostmi a to v rámci páteční tiskové konference v Austinu.
"Samozřejmě, že jsme vedli rozhovory s VW Group, to je otevřeně známo," říká Christian Horner. Pro Volkswagen ale teď veškeré myšlenky o F1 kvůli problémům s emisemi asi nepřipadají v úvahu. "Vzhledem k jejich problémům je ale Formule 1 pravděpodobně posledním, na co myslí." Když se ale debata stočila na to, kdo tedy Red Bullu dodá motory v příští sezoně, tak jsme se dozvěděli: "O naši situaci se hodně spekuluje. Až bude vše finalizováno, tak bude všechno extrémně jasné.
Připomeňme, že Red Bull má platnou smlouvu s Renaultem až roku 2016, v létě se obě strany ale dohodly na předčasném ukončení, nebo ne? "Máme dohodu s Renaultem, která běží až do konce příštího roku. O tom se hodně spekulovalo. Jsem si jistý, že v příštích dnech budeme moci k této dohodě něco oznámit."
Nezdá se ale, že by se mělo jednat o oznámení návratu. "Když byly zavedena pravidla o V6 hybridních motorech, tak byla stanovena určitá očekávání a udělány určité přísliby. V tak konkurenceschopném prostředí, jako je Formule 1, to vede k nevyhnutelné frustraci, když tyto přísliby nejsou dodrženy. Není to nic ve srovnání s tím, co přišlo v posledních měsících, ale obecně se to vyvíjelo - a to, věřím, že na obou stranách."
"I přes velké usilí obou stran to nešlo. Rozhodnutí, která byla přijata, měla své důvody - mělo být dosaženo zájmu týmu. Cíle Red Bullu jsou účastnit se F1 a vyhrávat v ní. Bohůžel, v posledních letech nemáme pocit, že bychom jich mohli dosáhnout. Z těchto důvodů byla přijata jistá rozhodnutí."
Samotný Horner si přeje setrvání Red Bullu v F1: "Musíme najít řešení. Tvrdě pracuji na tom, abych zajistil budoucnost týmu i v příštím roce, navíc také konkurenceschopnost." Rozhodnutí ale učiní sám Mateschitzt, přece jenom: "jsou to jeho týmy".
Také varianta, že by Toro Rosso používalo rok staré motory Ferrari, nebyla ještě definitivně smetena ze stolu: "To se může dobře stát. Momentálně je všechno otevřené."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.