Třetí trénink proběhl opět v dešti a za mokra, podmínky se postupně horšily, nakonec zvítězil Lewis Hamilton, který se jako jediný dostal pod dvě minuty, druhý Vettel, třetí Hülkenberg.
V Austinu sice pořádně prší (více o hurikánu a počasí v USA zde), ale třetí trénink by měl proběhnout podle plánů. Otázkou však je, zda uvidíme vozy na trati. Otazníky jsou samozřejmě i nad samotnou kvalifikací. Fanoušci se na okruh dostanou nejdříve za dvě hodiny, brány jsou jim prozatím uzavřeny.
Deset minut před začátkem již v garážích hřmějí motory a na trať se vydal safety car, aby prozkoumal podmínky na okruhu. Snad jej během následující hodiny napodobí i ostatní auta. Piloti se zatím připravují, FIA uznala okruh za sjízdný, přestože v oblasti od rána prší a jsou zde velké kaluže stojící vody.
Hned po spuštění zelených vlajek vyjíždí na okruh Daniel Ricciardo v Red Bullu. Za ním se vydává Ericsson, Kvjat, Grosjean či Maldonado. Pro některé to bylo pouze instalační kolo, avšak Ricciardo pokračuje v jízdě. Vyráží také brazilské duo Massa a Nasr.
"Hodně vody, ale jinak to není tak špatné," hlásí Kvjat. Jako nejhorší označuje zatáčku č. 2. Vyjíždí také Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen či Pérez. Piloti se budou zajisté snažit zajet konkurenceschopné časy, protože vzhledem k nejistotě ohledně kvalifikace je možné, že tyto časy určí místa na startovním roštu.
Sainz, Hülkenberg a Alonso také zkouší pneumatiky do mokra. První měřený čas patří Ricciardovi, čas 2:12,758s. 35s pomalejší čas než ten z loňska. Williams hlásí Bottasovi, že je rychlejší než Australan a Fin to dokazuje časem v cíli, který je o 11s rychlejší.
Vidíme řadu hodin a klouzání, Nico Rosberg svým Mercedesem naráží do bariéry. A na trati je plno, déšť má zintenzivnět a proto se piloti snaží hned od začátku. Do čela se dostává Hamilton, čas 2:02,561s. Brzy jej však překonává časem 2:01,441s Sebastian Vettel.
Pořadí po 10 minutých: Vettel, Hamilton, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen, Massa.
Zlepšuje se Räikkönen a řadí se na druhé místo. Na svého týmového kolegu ztrácí 0,4s. "Déšť se zhoršuje," hlásí Vettel a zajíždí do boxů. A objevují se další hodiny a výlety mimo trať. Měřený čas chybí už jen Rosbergovi a Sainzovi. Mercedes se nyní vydává na trať. Red Bull varuje Ricciarda, že podmíny se zhoršují a má být tedy opatrný. Zlepšuje se Hülkenberg a i přední časy si piloti vylepšili. Vettelův nejrychlejší má hodnotu 2:00,380s. Sainz si zajíždí osmý nejlepší čas.
Teplota vzduchu je 19°C. "Jsme pět desetin od pole position," hlásí Hülkenbergovi Force India. Takže předpokládají, že kvalifikace se nepojede... A zlepšuje se i nadále, Němec se posouvá na druhé místo. Takže podmínky se dle mnohých horší, ale lepší časy se evidentně dají zajet. Rosberg se řadí na šesté místo. Všichni piloti tedy vyjeli a zajeli měřený čas.
Pořadí po půl hodině: Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Sainz, Rosberg, Kvjat, Massa, Hamilton, Pérez, Grosjean...
Hamilton se dostává do čela, čas 1:59.517, jako první se dostal pod dvě minuty. Mimo trať Vettel či Grosjean... Vettel v hodinách hned několikrát, a najednou stojí obráceným směrem. Stalo se to v zatáčce č.9 a v žádných velkých rychlostech. A informuje tým, že se situace zhoršuje. Stěžuje si i obhájce titulu, který je aktuálně nejen v čele šampionátu, ale i s nejrychlejším dnešním časem. Piloti jsou postupně voláni zpět do garáží.
V posledních patnácti minutách můžeme sledovat jen odvážlivce Kvjata, Sainze, Verstappena či Péreze, kteří ještě vyjeli, už se toho však na trati příliš neděje. A některé týmy již začali s potréninkovou schůzkou dříve. Nejméně se činil Verstappen, Button a Rosberg, mají na svém kontě pouze sedm kol. Pro mechaniky a inženýry nebude vůbec lehké připravit vozy na zítra, zatím zde ještě nejeli na suchu.
Mimochodem piloty Ferrari čekají ještě penalizace kvůli motorům.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.