Třetí trénink proběhl opět v dešti a za mokra, podmínky se postupně horšily, nakonec zvítězil Lewis Hamilton, který se jako jediný dostal pod dvě minuty, druhý Vettel, třetí Hülkenberg.
V Austinu sice pořádně prší (více o hurikánu a počasí v USA zde), ale třetí trénink by měl proběhnout podle plánů. Otázkou však je, zda uvidíme vozy na trati. Otazníky jsou samozřejmě i nad samotnou kvalifikací. Fanoušci se na okruh dostanou nejdříve za dvě hodiny, brány jsou jim prozatím uzavřeny.
Deset minut před začátkem již v garážích hřmějí motory a na trať se vydal safety car, aby prozkoumal podmínky na okruhu. Snad jej během následující hodiny napodobí i ostatní auta. Piloti se zatím připravují, FIA uznala okruh za sjízdný, přestože v oblasti od rána prší a jsou zde velké kaluže stojící vody.
Hned po spuštění zelených vlajek vyjíždí na okruh Daniel Ricciardo v Red Bullu. Za ním se vydává Ericsson, Kvjat, Grosjean či Maldonado. Pro některé to bylo pouze instalační kolo, avšak Ricciardo pokračuje v jízdě. Vyráží také brazilské duo Massa a Nasr.
"Hodně vody, ale jinak to není tak špatné," hlásí Kvjat. Jako nejhorší označuje zatáčku č. 2. Vyjíždí také Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen či Pérez. Piloti se budou zajisté snažit zajet konkurenceschopné časy, protože vzhledem k nejistotě ohledně kvalifikace je možné, že tyto časy určí místa na startovním roštu.
Sainz, Hülkenberg a Alonso také zkouší pneumatiky do mokra. První měřený čas patří Ricciardovi, čas 2:12,758s. 35s pomalejší čas než ten z loňska. Williams hlásí Bottasovi, že je rychlejší než Australan a Fin to dokazuje časem v cíli, který je o 11s rychlejší.
Vidíme řadu hodin a klouzání, Nico Rosberg svým Mercedesem naráží do bariéry. A na trati je plno, déšť má zintenzivnět a proto se piloti snaží hned od začátku. Do čela se dostává Hamilton, čas 2:02,561s. Brzy jej však překonává časem 2:01,441s Sebastian Vettel.
Pořadí po 10 minutých: Vettel, Hamilton, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen, Massa.
Zlepšuje se Räikkönen a řadí se na druhé místo. Na svého týmového kolegu ztrácí 0,4s. "Déšť se zhoršuje," hlásí Vettel a zajíždí do boxů. A objevují se další hodiny a výlety mimo trať. Měřený čas chybí už jen Rosbergovi a Sainzovi. Mercedes se nyní vydává na trať. Red Bull varuje Ricciarda, že podmíny se zhoršují a má být tedy opatrný. Zlepšuje se Hülkenberg a i přední časy si piloti vylepšili. Vettelův nejrychlejší má hodnotu 2:00,380s. Sainz si zajíždí osmý nejlepší čas.
Teplota vzduchu je 19°C. "Jsme pět desetin od pole position," hlásí Hülkenbergovi Force India. Takže předpokládají, že kvalifikace se nepojede... A zlepšuje se i nadále, Němec se posouvá na druhé místo. Takže podmínky se dle mnohých horší, ale lepší časy se evidentně dají zajet. Rosberg se řadí na šesté místo. Všichni piloti tedy vyjeli a zajeli měřený čas.
Pořadí po půl hodině: Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Sainz, Rosberg, Kvjat, Massa, Hamilton, Pérez, Grosjean...
Hamilton se dostává do čela, čas 1:59.517, jako první se dostal pod dvě minuty. Mimo trať Vettel či Grosjean... Vettel v hodinách hned několikrát, a najednou stojí obráceným směrem. Stalo se to v zatáčce č.9 a v žádných velkých rychlostech. A informuje tým, že se situace zhoršuje. Stěžuje si i obhájce titulu, který je aktuálně nejen v čele šampionátu, ale i s nejrychlejším dnešním časem. Piloti jsou postupně voláni zpět do garáží.
V posledních patnácti minutách můžeme sledovat jen odvážlivce Kvjata, Sainze, Verstappena či Péreze, kteří ještě vyjeli, už se toho však na trati příliš neděje. A některé týmy již začali s potréninkovou schůzkou dříve. Nejméně se činil Verstappen, Button a Rosberg, mají na svém kontě pouze sedm kol. Pro mechaniky a inženýry nebude vůbec lehké připravit vozy na zítra, zatím zde ještě nejeli na suchu.
Mimochodem piloty Ferrari čekají ještě penalizace kvůli motorům.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.