Třetí trénink proběhl opět v dešti a za mokra, podmínky se postupně horšily, nakonec zvítězil Lewis Hamilton, který se jako jediný dostal pod dvě minuty, druhý Vettel, třetí Hülkenberg.
V Austinu sice pořádně prší (více o hurikánu a počasí v USA zde), ale třetí trénink by měl proběhnout podle plánů. Otázkou však je, zda uvidíme vozy na trati. Otazníky jsou samozřejmě i nad samotnou kvalifikací. Fanoušci se na okruh dostanou nejdříve za dvě hodiny, brány jsou jim prozatím uzavřeny.
Deset minut před začátkem již v garážích hřmějí motory a na trať se vydal safety car, aby prozkoumal podmínky na okruhu. Snad jej během následující hodiny napodobí i ostatní auta. Piloti se zatím připravují, FIA uznala okruh za sjízdný, přestože v oblasti od rána prší a jsou zde velké kaluže stojící vody.
Hned po spuštění zelených vlajek vyjíždí na okruh Daniel Ricciardo v Red Bullu. Za ním se vydává Ericsson, Kvjat, Grosjean či Maldonado. Pro některé to bylo pouze instalační kolo, avšak Ricciardo pokračuje v jízdě. Vyráží také brazilské duo Massa a Nasr.
"Hodně vody, ale jinak to není tak špatné," hlásí Kvjat. Jako nejhorší označuje zatáčku č. 2. Vyjíždí také Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen či Pérez. Piloti se budou zajisté snažit zajet konkurenceschopné časy, protože vzhledem k nejistotě ohledně kvalifikace je možné, že tyto časy určí místa na startovním roštu.
Sainz, Hülkenberg a Alonso také zkouší pneumatiky do mokra. První měřený čas patří Ricciardovi, čas 2:12,758s. 35s pomalejší čas než ten z loňska. Williams hlásí Bottasovi, že je rychlejší než Australan a Fin to dokazuje časem v cíli, který je o 11s rychlejší.
Vidíme řadu hodin a klouzání, Nico Rosberg svým Mercedesem naráží do bariéry. A na trati je plno, déšť má zintenzivnět a proto se piloti snaží hned od začátku. Do čela se dostává Hamilton, čas 2:02,561s. Brzy jej však překonává časem 2:01,441s Sebastian Vettel.
Pořadí po 10 minutých: Vettel, Hamilton, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen, Massa.
Zlepšuje se Räikkönen a řadí se na druhé místo. Na svého týmového kolegu ztrácí 0,4s. "Déšť se zhoršuje," hlásí Vettel a zajíždí do boxů. A objevují se další hodiny a výlety mimo trať. Měřený čas chybí už jen Rosbergovi a Sainzovi. Mercedes se nyní vydává na trať. Red Bull varuje Ricciarda, že podmíny se zhoršují a má být tedy opatrný. Zlepšuje se Hülkenberg a i přední časy si piloti vylepšili. Vettelův nejrychlejší má hodnotu 2:00,380s. Sainz si zajíždí osmý nejlepší čas.
Teplota vzduchu je 19°C. "Jsme pět desetin od pole position," hlásí Hülkenbergovi Force India. Takže předpokládají, že kvalifikace se nepojede... A zlepšuje se i nadále, Němec se posouvá na druhé místo. Takže podmínky se dle mnohých horší, ale lepší časy se evidentně dají zajet. Rosberg se řadí na šesté místo. Všichni piloti tedy vyjeli a zajeli měřený čas.
Pořadí po půl hodině: Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Sainz, Rosberg, Kvjat, Massa, Hamilton, Pérez, Grosjean...
Hamilton se dostává do čela, čas 1:59.517, jako první se dostal pod dvě minuty. Mimo trať Vettel či Grosjean... Vettel v hodinách hned několikrát, a najednou stojí obráceným směrem. Stalo se to v zatáčce č.9 a v žádných velkých rychlostech. A informuje tým, že se situace zhoršuje. Stěžuje si i obhájce titulu, který je aktuálně nejen v čele šampionátu, ale i s nejrychlejším dnešním časem. Piloti jsou postupně voláni zpět do garáží.
V posledních patnácti minutách můžeme sledovat jen odvážlivce Kvjata, Sainze, Verstappena či Péreze, kteří ještě vyjeli, už se toho však na trati příliš neděje. A některé týmy již začali s potréninkovou schůzkou dříve. Nejméně se činil Verstappen, Button a Rosberg, mají na svém kontě pouze sedm kol. Pro mechaniky a inženýry nebude vůbec lehké připravit vozy na zítra, zatím zde ještě nejeli na suchu.
Mimochodem piloty Ferrari čekají ještě penalizace kvůli motorům.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.