Stáj z Maranella se nakonec přece jen rozhodla do Austinu přivézt novou pohonnou jednotku, Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenem se proto v neděli na startovním roštu za její nasazení nevyhnou odsunu o deset míst dozadu.
Vettel potřebuje ve Velké ceně Spojených států dojet alespoň druhý, aby si uchoval matematickou šanci na zisk titulu. Ferrari se mu bude snažit pomoci tím, že doveze vylepšený motor, který zvýší jejich konkurenceschopnost také v dalších závodech před koncem sezóny.
"V tomto podniku dostaneme ránu v podobě deseti [trestných] míst za nový motor. Ale to bylo vždy v plánu. Není to velkým tajemstvím a pro nás ani žádným překvapením," komentuje situaci druhý pilot v pořadí letošního šampionátu.
"Vždy jsme pro sebe plánovali mít v každém okamžiku sezóny ten nejsilnější motor. Naši kluci od motorů odvádějí ohromnou práci, proto by to nemělo být vnímáno jako stinná stránka. Když už, tak jde o velmi pozitivní znamení, protože na to velmi tvrdě tlačíme a klukům se podařilo dosáhnout velkého pokroku ve výkonnosti," pokračuje Vettel.
Na přípravu této specifikace ale podle německých a italských médií Scuderia nečerpala žádné žetony. Stáji z Maranella tak stále zbývají čtyři. Nejde tedy o původně avizovanou verzi vyvíjenou pro příští rok, kterou měl testovat Räikkönen. Ta měla mít kromě vyššího výkonu také užší blok motoru, což by se pozitivně projevilo také v oblasti aerodynamiky zadní části monopostu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.