Stáj z Maranella se nakonec přece jen rozhodla do Austinu přivézt novou pohonnou jednotku, Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenem se proto v neděli na startovním roštu za její nasazení nevyhnou odsunu o deset míst dozadu.
Vettel potřebuje ve Velké ceně Spojených států dojet alespoň druhý, aby si uchoval matematickou šanci na zisk titulu. Ferrari se mu bude snažit pomoci tím, že doveze vylepšený motor, který zvýší jejich konkurenceschopnost také v dalších závodech před koncem sezóny.
"V tomto podniku dostaneme ránu v podobě deseti [trestných] míst za nový motor. Ale to bylo vždy v plánu. Není to velkým tajemstvím a pro nás ani žádným překvapením," komentuje situaci druhý pilot v pořadí letošního šampionátu.
"Vždy jsme pro sebe plánovali mít v každém okamžiku sezóny ten nejsilnější motor. Naši kluci od motorů odvádějí ohromnou práci, proto by to nemělo být vnímáno jako stinná stránka. Když už, tak jde o velmi pozitivní znamení, protože na to velmi tvrdě tlačíme a klukům se podařilo dosáhnout velkého pokroku ve výkonnosti," pokračuje Vettel.
Na přípravu této specifikace ale podle německých a italských médií Scuderia nečerpala žádné žetony. Stáji z Maranella tak stále zbývají čtyři. Nejde tedy o původně avizovanou verzi vyvíjenou pro příští rok, kterou měl testovat Räikkönen. Ta měla mít kromě vyššího výkonu také užší blok motoru, což by se pozitivně projevilo také v oblasti aerodynamiky zadní části monopostu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.