Stáj z Maranella se nakonec přece jen rozhodla do Austinu přivézt novou pohonnou jednotku, Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenem se proto v neděli na startovním roštu za její nasazení nevyhnou odsunu o deset míst dozadu.
Vettel potřebuje ve Velké ceně Spojených států dojet alespoň druhý, aby si uchoval matematickou šanci na zisk titulu. Ferrari se mu bude snažit pomoci tím, že doveze vylepšený motor, který zvýší jejich konkurenceschopnost také v dalších závodech před koncem sezóny.
"V tomto podniku dostaneme ránu v podobě deseti [trestných] míst za nový motor. Ale to bylo vždy v plánu. Není to velkým tajemstvím a pro nás ani žádným překvapením," komentuje situaci druhý pilot v pořadí letošního šampionátu.
"Vždy jsme pro sebe plánovali mít v každém okamžiku sezóny ten nejsilnější motor. Naši kluci od motorů odvádějí ohromnou práci, proto by to nemělo být vnímáno jako stinná stránka. Když už, tak jde o velmi pozitivní znamení, protože na to velmi tvrdě tlačíme a klukům se podařilo dosáhnout velkého pokroku ve výkonnosti," pokračuje Vettel.
Na přípravu této specifikace ale podle německých a italských médií Scuderia nečerpala žádné žetony. Stáji z Maranella tak stále zbývají čtyři. Nejde tedy o původně avizovanou verzi vyvíjenou pro příští rok, kterou měl testovat Räikkönen. Ta měla mít kromě vyššího výkonu také užší blok motoru, což by se pozitivně projevilo také v oblasti aerodynamiky zadní části monopostu.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.