Bernie Ecclestone vysílá Red Bullu "přátelskou" upomínku toho, že Formuli 1 nemůže jen tak jednoduše opustit. A neobstojí ani s argumentem, že mu nikdo nechce poskytnout motor.
Rakouský tým je pro příští rok stále bez motoru poté, co mu Mercedes a Ferrari odmítli poskytnout aktuální specifikaci. Proto mu zřejmě nezbude nic jiného, než po neuspokojivé sezóně pokračovat s Renaultem, s nímž se v létě po vzájemných neshodách dohodli na předčasném ukončení spolupráce.
Oba týmy Red Bullu se zavázali k účasti ve Formuli 1 až do roku 2020, za což od Ecclestonea dostaly finanční bonusy. Nyní ale jejich majitel Dietrich Mateschitz hrozí odchodem z F1, protože nemůže sehnat konkurenceschopný motor.
U Bernieho by mu to ale tak hladce neprošlo. "Red Bull by se mohl u soudu postavit a říct: 'Ano, máme závazek, to je pravda, ale nemáme motor.' Mým argumentem by bylo: 'Podepsali jste smlouvu, že budete soutěžit. Měli jste se při podpisu smlouvy ujistit, že máte motor. Od vašeho týmu se to předpokládalo,'" uvádí pro britský The Independent.
Předčasný odchod z F1 by Mateschitze mohl kvůli porušení smlouvy vyjít na 12 miliard korun (500 milionů dolarů). Podle Ecclestonea je však budoucnost Red Bullu již vyřešena.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.