Honda míří do Austinu spokojena s posledním vývojem své pohonné jednotky. Pochvalu si po jeho vyzkoušení v Rusku vysloužila také od McLarenu, jehož monoposty pohání. Stáj z Wokingu pro Velkou cenu Spojených států připravila několik dalších aerodynamických vylepšení.
Honda před závodem v Rusku využila své letošní poslední čtyři žetony pro vylepšení pohonné jednotky. V prvním tréninku si ji ke spokojenosti McLarenu vyzkoušel Fernando Alonso, zbytek víkendu ale absolvoval se starší specifikací. Tu novou bude mít za zády opět v Austinu, zatímco jeho týmový kolega Jenson Button zůstane u starší specifikace.
"Na okruh Circuit of the Americas míříme s očekáváním. Jde o vysoce technickou trať, která poskytuje vzrušující závodění, obzvlášť kvůli tlačenicím při boji o pozice v první zatáčce a kvůli rychlým esíčkům, které následují za zatáčkou č. 2. Celkově nám přináší závodní víkend plný atmosféry s nadšenými fanoušky," uvádí Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Okruh Amerik je také náročnou tratí pro nastavení pohonné jednotky, protože těch 20 zatáček se svými vlastnostmi hodně liší a jsou hodně zvlněné. Naším cílem je získat ve zbývajících závodech další data, obzvlášť o našem novém motoru s vnitřním spalováním (ICE) představeném v Soči před 2 týdny," pokračuje zástupce Hondy.
Nový motor již v Rusku pochválil závodní ředitel McLarenu Eric Boullier s tím, že jeho výsledky předčily jejich očekávání. McLaren k tomu v USA přidá také další aerodynamická vylepšení.
Araj to nyní komentuje: "Tým potvrdil, že je vývojový směr dobrý. Nyní tedy budeme pracovat na jeho vyladění pro poslední čtyři závody. Bude to zajímavé vidět, jak bude fungovat společně s vylepšeným aerodynamickým balíkem."
McLaren sice v Rusku dojel s oběma vozy po četných odstoupeních soupeřů na bodech, Fernando Alonso však kvůli krácení si dráhy o své postavení v první desítce vlivem pozávodní penalizace nakonec přišel. Ruský okruh byl po Monze pro jejich balík druhým nejhorším v sezóně, ve Spojených státech proto očekávají vyšší konkurenceschopnost.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.