Honda míří do Austinu spokojena s posledním vývojem své pohonné jednotky. Pochvalu si po jeho vyzkoušení v Rusku vysloužila také od McLarenu, jehož monoposty pohání. Stáj z Wokingu pro Velkou cenu Spojených států připravila několik dalších aerodynamických vylepšení.
Honda před závodem v Rusku využila své letošní poslední čtyři žetony pro vylepšení pohonné jednotky. V prvním tréninku si ji ke spokojenosti McLarenu vyzkoušel Fernando Alonso, zbytek víkendu ale absolvoval se starší specifikací. Tu novou bude mít za zády opět v Austinu, zatímco jeho týmový kolega Jenson Button zůstane u starší specifikace.
"Na okruh Circuit of the Americas míříme s očekáváním. Jde o vysoce technickou trať, která poskytuje vzrušující závodění, obzvlášť kvůli tlačenicím při boji o pozice v první zatáčce a kvůli rychlým esíčkům, které následují za zatáčkou č. 2. Celkově nám přináší závodní víkend plný atmosféry s nadšenými fanoušky," uvádí Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Okruh Amerik je také náročnou tratí pro nastavení pohonné jednotky, protože těch 20 zatáček se svými vlastnostmi hodně liší a jsou hodně zvlněné. Naším cílem je získat ve zbývajících závodech další data, obzvlášť o našem novém motoru s vnitřním spalováním (ICE) představeném v Soči před 2 týdny," pokračuje zástupce Hondy.
Nový motor již v Rusku pochválil závodní ředitel McLarenu Eric Boullier s tím, že jeho výsledky předčily jejich očekávání. McLaren k tomu v USA přidá také další aerodynamická vylepšení.
Araj to nyní komentuje: "Tým potvrdil, že je vývojový směr dobrý. Nyní tedy budeme pracovat na jeho vyladění pro poslední čtyři závody. Bude to zajímavé vidět, jak bude fungovat společně s vylepšeným aerodynamickým balíkem."
McLaren sice v Rusku dojel s oběma vozy po četných odstoupeních soupeřů na bodech, Fernando Alonso však kvůli krácení si dráhy o své postavení v první desítce vlivem pozávodní penalizace nakonec přišel. Ruský okruh byl po Monze pro jejich balík druhým nejhorším v sezóně, ve Spojených státech proto očekávají vyšší konkurenceschopnost.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.