Renault konečně pro své zákazníky přiveze vylepšenou pohonnou jednotku. Poprvé od úvodního závodu v Austrálii čerpal žetony, které jsou určeny pro zvýšení její výkonnostní stránky.
Francouzský výrobce má k dispozici stále 12 žetonů, zatímco Honda a Mercedes již svůj příděl vyčerpali a Ferrari zbývají čtyři. Podle Autosportu nyní využil "významné" množství žetonů, které se blíží jeho plnému počtu.
Zatím ale není jisté, zda tento motor Red Bull využije. Rozhodnutí padne po diskusi s Renaultem v Austinu, kam přiveze starší i novou specifikaci. Toro Rosso, které je blízko dohodě s Ferrari na využívání jejich specifikace 2015 v příští sezóně, novou pohonnou jednotku v USA nenasadí.
Renault se při vylepšení svého produktu zaměřil na motor s vnitřním spalováním (ICE) a turbo. Úpravy jsou součástí vývoje pro sezónu 2016, kdy by chtěl udělat velký pokrok. Před případným ostrým nasazením o tomto víkendu byly novinky kvůli spolehlivosti plně otestovány na dynamometru.
Zástupce francouzského výrobce později potvrdil, že pro úpravy využili 11 žetonů, jeden mu tedy zbude. Je však nepravděpodobné, že by jej posléze ve zbývajících třech závodech ještě dokázal využít. Ať už se Red Bull rozhodne sáhnout po jeho nové pohonné jednotce či nikoliv, Renault se ve vývoji snaží stáhnout náskok Ferrari a Mercedesu.
Pokud jde o to, kdo bude Red Bull pohánět příští rok, v tom stále není jasno. Obě strany spolu o pokračování spolupráce jednají. Renault krom toho jedná také s Lotusem o převzetí, aby měl k dispozici opět vlastní závodní tým.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.