Renault konečně pro své zákazníky přiveze vylepšenou pohonnou jednotku. Poprvé od úvodního závodu v Austrálii čerpal žetony, které jsou určeny pro zvýšení její výkonnostní stránky.
Francouzský výrobce má k dispozici stále 12 žetonů, zatímco Honda a Mercedes již svůj příděl vyčerpali a Ferrari zbývají čtyři. Podle Autosportu nyní využil "významné" množství žetonů, které se blíží jeho plnému počtu.
Zatím ale není jisté, zda tento motor Red Bull využije. Rozhodnutí padne po diskusi s Renaultem v Austinu, kam přiveze starší i novou specifikaci. Toro Rosso, které je blízko dohodě s Ferrari na využívání jejich specifikace 2015 v příští sezóně, novou pohonnou jednotku v USA nenasadí.
Renault se při vylepšení svého produktu zaměřil na motor s vnitřním spalováním (ICE) a turbo. Úpravy jsou součástí vývoje pro sezónu 2016, kdy by chtěl udělat velký pokrok. Před případným ostrým nasazením o tomto víkendu byly novinky kvůli spolehlivosti plně otestovány na dynamometru.
Zástupce francouzského výrobce později potvrdil, že pro úpravy využili 11 žetonů, jeden mu tedy zbude. Je však nepravděpodobné, že by jej posléze ve zbývajících třech závodech ještě dokázal využít. Ať už se Red Bull rozhodne sáhnout po jeho nové pohonné jednotce či nikoliv, Renault se ve vývoji snaží stáhnout náskok Ferrari a Mercedesu.
Pokud jde o to, kdo bude Red Bull pohánět příští rok, v tom stále není jasno. Obě strany spolu o pokračování spolupráce jednají. Renault krom toho jedná také s Lotusem o převzetí, aby měl k dispozici opět vlastní závodní tým.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.