Renault konečně pro své zákazníky přiveze vylepšenou pohonnou jednotku. Poprvé od úvodního závodu v Austrálii čerpal žetony, které jsou určeny pro zvýšení její výkonnostní stránky.
Francouzský výrobce má k dispozici stále 12 žetonů, zatímco Honda a Mercedes již svůj příděl vyčerpali a Ferrari zbývají čtyři. Podle Autosportu nyní využil "významné" množství žetonů, které se blíží jeho plnému počtu.
Zatím ale není jisté, zda tento motor Red Bull využije. Rozhodnutí padne po diskusi s Renaultem v Austinu, kam přiveze starší i novou specifikaci. Toro Rosso, které je blízko dohodě s Ferrari na využívání jejich specifikace 2015 v příští sezóně, novou pohonnou jednotku v USA nenasadí.
Renault se při vylepšení svého produktu zaměřil na motor s vnitřním spalováním (ICE) a turbo. Úpravy jsou součástí vývoje pro sezónu 2016, kdy by chtěl udělat velký pokrok. Před případným ostrým nasazením o tomto víkendu byly novinky kvůli spolehlivosti plně otestovány na dynamometru.
Zástupce francouzského výrobce později potvrdil, že pro úpravy využili 11 žetonů, jeden mu tedy zbude. Je však nepravděpodobné, že by jej posléze ve zbývajících třech závodech ještě dokázal využít. Ať už se Red Bull rozhodne sáhnout po jeho nové pohonné jednotce či nikoliv, Renault se ve vývoji snaží stáhnout náskok Ferrari a Mercedesu.
Pokud jde o to, kdo bude Red Bull pohánět příští rok, v tom stále není jasno. Obě strany spolu o pokračování spolupráce jednají. Renault krom toho jedná také s Lotusem o převzetí, aby měl k dispozici opět vlastní závodní tým.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.