McLaren neprodlouží Kevinu Magnussenovi na konci roku smlouvu. Cesty týmu a jezdce se tak rozejdou pro dvou letech - v roce 2014 jezdil Dán na pozici závodního pilota, v roce 2015 musel vzít zavděk pozicí testovače.
Jeho místo by měl v sezoně 2016 zaujmout nový šampion GP2, Stoffel Vandoorne. Kevin Magnussen byl spojován s druhým místem u týmu Haas, jenže teď se spíš zdá, že v rámci Grand Prix Mexika bude na toto místo potvrzen Esteban Gutierréz. Dán by ale měl být na seznamu u Lotusu - kromě něj jsou adepti na druhou sedačku Jean-Eric Vergne a Jolyon Palmer.
Další možností pro Kevina by mohlo být místo u Manoru - tam příští rok připadají v úvahu také Pascal Wehrlein, Will Stevens a nebo Alexander Rossi. Tým McLaren nebude komentovat své jezdecké složení (konkrétně tedy místo záložního a testovacího jezdce) do konce sezony. Místo svýmu bývalému kolegovi se snaží dohodit i Jenson Button.
Rozhodnutí McLarenu se okomentoval Ron Dennis. Ten prohlásil, že nechtěl novou smlouvou mařit mladíkovi šance na závodní sedačku v jiném týmu: "Je očividné, že pro něj nemáme pro příští rok pozici závodního jezdce. Není však žádnou hanbou, když nemáte místo kvůli dvěma šampionům - Fernandovi a Jensonovi."
"Přejeme Kevinovi jenom to nejlepší a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom ho podpořili v jeho další části kariéry." McLaren Magnussena podporoval už v nižších sériích - Formuli 3 i Formuli Renault 3.5. V sezoně 2014 postoupil přímo do F1, kde převzal místo Sergia Péreze po zisku titulu v Formuli 3.5.
Start do sezony se mu tehdy velmi povedl, když dojel v Australii druhý. Jenže na konci sezony musel uvolnit místo Alonsovi. "Kevin vždy od roku 2010, kdy se k McLarenu přidal, odváděl velmi profesionální a skvělou práci," chválí 23 letého jezdce Ron.
"V roce 2014 si po boku Jensona, což je velmi zkušený a rychlý šampion F1, vedl velmi dobře. Jeho debut vloni v Australii byl odměněn podiem - okamžik, na který my i on můžeme být hrdí. I v sezoně 2015 pokračoval v tvrdé práci, i když byl frustrován tím, že nemohl závodit, čemuž rozumíme."
"Moc rád by se vrátil příští rok k závodění. A my budeme pokračovat v naší tradici podpory mladých jezdců - nebudeme mu tedy bránit v naplnění jeho cílů. Je velmi talentovaný a kariéru v F1 si zaslouží. Ostatně veřejně ho podpořil i Jenson," zakončil Ron Dennis.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.