Výrobci motorů a FIA se dohodli, že i v sezoně 2016 povolí vývoj motorů v průběhu roku.
Dle současných pravidel měl klesnout počet dostupných žetonů k vývoji motoru pro sezonu 2016 z aktuálních 32 na 25. Dle pravidel mělo dojít k finální homologaci pohonné jednotky na konci února. FIA také měla zakázat týmům používat motory starší specifikace (respektive výrobcům je dodávat).
V Ženevě se ale dnes uskutečnilo jednání čelních představitelů značek Mercedes, Ferrari, Renault a Honda s čelním představiteli FIA - především Jeanem Todtem. Výsledkem má být jednomyslná shoda na tom, že není třeba přísnějších pravidel.
Počet žetonů tedy zůstane na stávající čísle: 32. Také oblasti, ve kterých měl být vývoj zakázat (horní a dolní kliková skříň, ovládání ventilů, části klikové hřídele, systém vzduchových ventilů, pomocný řemen) zůstanou otevřeny pro vývoj. Toto rozhodnutí bylo velmi důležité hlavně pro Hondu a Renault, kteří hodně zaostávají.
To znamená, že výrobci nemusí za každou cenu urychlit vývoj svých pohonných jednotek v následujících 4,5 měsících a budou moci pracovat na nápravách problémů i během roku 2016. Během sezony tak bude moct docházet k relativním změnám ve výkonnosti.
Hlavním cílem schůzky v Ženevě bylo zajistit možnost dlouhodobého vývoje motorů během sezony nejen v sezoně 2016 ale i v dalších letech. Dle dostupných informací měl Todt hrát pro-aktivní roli a měl být s navrhovaným postupem výrobců spokojen.
Rok staré motoryDalším důležitým bodem bylo opuštění zákazu použití rok starých motorů. Ty například letos využíval Manor, když odjel celou sezonu s motory Ferrari 2014. Tato úprava umožní Toro Rosso příští rok používat motory Ferrari 2015 - mohlo by tak dojít k obnovení spolupráce z let 2007-2013.
Všechny tyto změny musí být ještě schváleny komisí F1. Má se však za to, že by to měla být formalita. Konečné posvědcení musí dostat pravidla od World Motor Sport Council, který zasedne v prosinci. Dle Autosportu také v budoucnu nepříjdou žádné alternativní pohonné jednotky.
To naráží na spekulace, podle kterých chtěl Bernie Ecclestone prosadit alternativu k současným hybridním 1,6l V6 motorům s turbem. Tou by měl být například 3,5l motor s dvojitým turbem a 6 válci nebo atmosferická V8 ze sezony 2013.
I když je stabilita budoucí pro malé týmy a jejich setrvání ve sportu a jednotný motor by mohl být touto zárukou, tak tato myšlenka byla zcela jasně zamítnuta.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.