Force India akceptuje riziko svého kroku zažalovat vedení Formule 1 z nekalých soutěžních dohod a ze zneužívání dominantního tržního postavení. Odpověď podle zástupce šéfa Boba Fernleyho v patřičném čase zřejmě přijde.
Očekává, že padne do nepřízně ze strany majitelů, společnosti CVC Capital Partners: "Jsme velcí kluci. Víme, jaká jsou rizika. Bude to mít odezvu? V patřičném čase zřejmě ano. Ale když jste si něčím jisti a nejste připraveni se o své přesvědčení starat, pak byste to neměli dělat."
"Ve Formuli 1 či v závodění obecně si užívám velmi privilegované kariéry. To, co miluji, dělám přes 30 let. Moc bych si přál, aby někdo mohl ve Formuli 1 strávit také 30 let, až z ní odejdu. Pokud to znamená, že budu v krátkodobém horizontu osobně potrestán, pak to nebude konec světa. Je to jednou z těch věcí, které musíte přijmout. Musíte mít ale pevné přesvědčení," pokračuje zástupce šéfa Force Indie.
Bude on tím, který bude muset odejít kvůli rozhodnutí zažalovat F1? "Netvrdím to kvůli jedné minuty. Nevím. Nikdo to neví. Ale když má někdo vyhraněné názory a rozhodne se jít proti zájmům velmi mocných lidí, pak s tím často souvisejí oběti, to musíte připustit. Pokud byste neměli oči otevřené, byli byste hloupí."
Podle něj by se bez toho nikdy nemohli dostat na úroveň Ferrari, McLarenu, Mercedesu či Red Bullu. "Šlo o velmi, velmi těžké rozhodnutí, které musíte přijmout. Cítím ale, že šlo o rozhodnutí, které poskytne veškeré příležitosti k vyrovnání za významné období - určitě nejméně za 12 měsíců, abychom se pokusili získat smířlivou dohodu. Není o to žádný zájem, proto jsme do toho museli zatáhnout orgán, který je nezávislý a má na to moc. to může udělat pouze Evropská unie."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.