Nico rosberg z Mercedesu pevně věří, že má jeho tým dostatek potenciálu na to, aby odolal vzrůstající hrozbě ze strany Ferrari, které letos udělalo velký pokrok.
Technický ředitel Ferrari James Allison v neděli po závodě potvrdil, že Scuderia oproti loňskému roku stáhla svou ztrátu na Mercedes na polovinu - zhruba na 8 desetin sekundy, a dosáhla tak největšího pokroku poté, co se jí během zimy podařilo navýšit výkon pohonné jednotky o 100 koní a zlepšit rekuperaci energie. Sebastianovi Vettelovi se také podařilo vyhrát tři letošní závody a v Maranellu usilují o to, aby byli brzy vyrovnaným soupeřem Stříbrných šípů.
Podle Rosberga je sice pokrok Ferrari působivý, ale Vettel před ním v šampionátu nezůstane: "Ferrari odvádí skvělou práci a jejich útok na nás respektujeme. Pečlivě je sledujeme. Zároveň si ale věříme, protože máme skvělý tým. I když se na nás letos dotáhli, vždy jsme jim pak utekli."
"Ukázali jsme to po prožité katastrofě v Singapuru. V Rusku a v Suzuce jsme byli silní a zpět tam, kde jsme se pohybovali na počátku sezóny. Opravdu tedy předvádíme, že s nimi můžeme bojovat, pokud jde o vývoj a všechno ostatní," pokračuje Rosberg, který už má za zády také novou specifikaci motoru vyvinutou pro sezónu 2016.
S tou přišel Mercedes již v Monze, v kombinaci s novým palivem a upraveným procesem spalování poskytuje výrazně vyšší výkon. Zákazníci německého týmu se ale této specifikace už letos nedočkají. V USA se nový motor vyvíjený pro rok 2016 chystá otestovat Ferrari. Došlo u něj k přemístění olejové nádrže před blok motoru, MGU-K se přestěhoval zezadu do levé spodní části. Na jeho vývoj padnou poslední čtyři žetony, které Scuderii zůstávají, a společně s novou převodovkou jej otestuje zřejmě jen Kimi Räikkönen.
Rosberg, který na Vettela ztrácí po svém odstoupení v Rusku sedm bodů, věří také v osobní zlepšení: "Od první části roku musím také lépe porozumět kvalifikaci. Nyní to vychází dobře, ale přesný důvod toho neznám." V posledních dvou kvalifikacích sice svého týmového kolegu Hamiltona porazil, celkově však prohrává rozdílem 3:12.
"Musíme se na to tedy ještě více zaměřit, abych to pochopil. V bitvě je důležité pracovat na opravdu každé slabší oblasti, ve které jsem ztrácel," dodává odhodlaně Rosberg, kterému na lídra šampionátu čtyři závody před koncem sezóny 2015 schází 73 bodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.