Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko zakázal svému sesterskému týmu Toro Rosso vlastní jednání o dodávkách motorů na příští rok. Podle Carlose Sainze mladšího se ale věci pohnuly a budoucnost týmu ve Formuli 1 je nyní jistější.
Sainz: Situace se zlepšujePodle pilota Toro Rosso Carlose Sainze došlo k posunu v jednáních o motorech. "Jsem pozitivní. Zdá se, že se situace zlepšuje. Opravdu doufám, že brzdy dojde k dohodě a my budeme moci začít s přípravami vozu pro příští rok. Pokud půjde jen o evoluci toho letošního s vyšším výkonem, pak si myslím, že můžeme zažít velmi dobrý rok s velmi silným balíkem."
"Jsem velmi pozitivním klukem. Chci si myslet, že příští rok budeme mít konkurenceschopný balík a že budeme v závodech ještě výše. Mohlo by jít o opravdu dobrý rok. Pokud vyhodnotíme všechny problémy a trochu se z toho letošního poučíme, pak by ten příští mohl být fakt dobrý," pokračuje španělský mladík.
Podle něj by rok staré motory Ferrari byly pro Toro Rosso dobrým řešením. "Stále si myslím, že by to nebylo tak špatné mít specifikaci 2015. Uvidíme," prozrazuje pro Autosport.
Marko zakazuje Toro Rossu vést vlastní jednání o motorechToro Rosso jednalo s Ferrari o rok starých pohonných jednotkách, Marko se však snaží najít jedno řešení pro oba týmy včetně mateřského Red Bullu: "Chceme pouze jedno společné řešení." A stáji z Faenzy zakázal vést vlastní jednání.
V Rusku se hovořilo o tom, že po odmítnutí Red Bullu Mercedesem a Ferrari by se mohli nakonec dohodnout na pokračování s Renaultem - se kterým sice původně podepsali smlouvu platnou až do konce roku 2016, v létě se však dohodli na jejím zrušení. Bernie Ecclestone by sice mohl donutit Renault usilující o převzetí Lotusu a historické bonusy, aby s rakouským týmem spolupracoval, ale Adrian Newey po závodě v Soči řekl, rozchod s Francouzi je zřejmě definitivní (více zde).
Jak to dopadne, to zatím nevíme. "Důvody, proč nám nikdo nechce poskytnout motor, jsou jasné. Jsme zkrátka příliš silní," uvádí Marko pro AMuS.
Ferrari se původně schovávalo za kapacitní a časové důvody, ochota zásobovat Toro Rosso ale naznačuje, že jde spíše o výmluvu. Stáj z Faenzy jezdila s motory z nedalekého Maranella v letech 2007 - 2013 a mezi oběma továrnami jsou vztahy stále dobré.
Markovi se nicméně jednostranná jednání dceřiného týmu nelíbí: "Mně se představy pana Tosta nezdají chytré. Je jasné, že může jít pouze o jedno celkové řešení pro Red Bull a Toro Rosso."
Bernie Ecclestone ve víkendovém rozhovoru ale dal najevo, že nemá obavy o odchod Red Bullu (více zde). Jaká je tedy podle odborného poradce Red Bullu šance, že jeho stáj nakonec dostane konkurenceschopné motory, které chtěla? "Několikrát jsme byli blízko, ale pak se nic nestalo," dodává Marko.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.