Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko zakázal svému sesterskému týmu Toro Rosso vlastní jednání o dodávkách motorů na příští rok. Podle Carlose Sainze mladšího se ale věci pohnuly a budoucnost týmu ve Formuli 1 je nyní jistější.
Sainz: Situace se zlepšujePodle pilota Toro Rosso Carlose Sainze došlo k posunu v jednáních o motorech. "Jsem pozitivní. Zdá se, že se situace zlepšuje. Opravdu doufám, že brzdy dojde k dohodě a my budeme moci začít s přípravami vozu pro příští rok. Pokud půjde jen o evoluci toho letošního s vyšším výkonem, pak si myslím, že můžeme zažít velmi dobrý rok s velmi silným balíkem."
"Jsem velmi pozitivním klukem. Chci si myslet, že příští rok budeme mít konkurenceschopný balík a že budeme v závodech ještě výše. Mohlo by jít o opravdu dobrý rok. Pokud vyhodnotíme všechny problémy a trochu se z toho letošního poučíme, pak by ten příští mohl být fakt dobrý," pokračuje španělský mladík.
Podle něj by rok staré motory Ferrari byly pro Toro Rosso dobrým řešením. "Stále si myslím, že by to nebylo tak špatné mít specifikaci 2015. Uvidíme," prozrazuje pro Autosport.
Marko zakazuje Toro Rossu vést vlastní jednání o motorechToro Rosso jednalo s Ferrari o rok starých pohonných jednotkách, Marko se však snaží najít jedno řešení pro oba týmy včetně mateřského Red Bullu: "Chceme pouze jedno společné řešení." A stáji z Faenzy zakázal vést vlastní jednání.
V Rusku se hovořilo o tom, že po odmítnutí Red Bullu Mercedesem a Ferrari by se mohli nakonec dohodnout na pokračování s Renaultem - se kterým sice původně podepsali smlouvu platnou až do konce roku 2016, v létě se však dohodli na jejím zrušení. Bernie Ecclestone by sice mohl donutit Renault usilující o převzetí Lotusu a historické bonusy, aby s rakouským týmem spolupracoval, ale Adrian Newey po závodě v Soči řekl, rozchod s Francouzi je zřejmě definitivní (více zde).
Jak to dopadne, to zatím nevíme. "Důvody, proč nám nikdo nechce poskytnout motor, jsou jasné. Jsme zkrátka příliš silní," uvádí Marko pro AMuS.
Ferrari se původně schovávalo za kapacitní a časové důvody, ochota zásobovat Toro Rosso ale naznačuje, že jde spíše o výmluvu. Stáj z Faenzy jezdila s motory z nedalekého Maranella v letech 2007 - 2013 a mezi oběma továrnami jsou vztahy stále dobré.
Markovi se nicméně jednostranná jednání dceřiného týmu nelíbí: "Mně se představy pana Tosta nezdají chytré. Je jasné, že může jít pouze o jedno celkové řešení pro Red Bull a Toro Rosso."
Bernie Ecclestone ve víkendovém rozhovoru ale dal najevo, že nemá obavy o odchod Red Bullu (více zde). Jaká je tedy podle odborného poradce Red Bullu šance, že jeho stáj nakonec dostane konkurenceschopné motory, které chtěla? "Několikrát jsme byli blízko, ale pak se nic nestalo," dodává Marko.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.