Romain Grosjean popisuje okamžiky, které prožíval při své hrozivé nehodě během Velké ceny Ruska.
Francouzský pilot přišel o přítlak při následování McLarenu Jensona Buttona v táhlé třetí zatáčce okruhu v Soči. Přetáčivou záď se snažil korigovat se stále sešlápnutým plynem, to se mu ale nepodařilo a tvrdě narazil do Tecpro bariéry na vnějším okraji dráhy.
"Když jsem viděl, že k tomu dojde, věděl jsem, že půjde o dobrou ránu. Pustil jsem volant, zaťal svaly, zavřel oči a čekal, až bude po všem. Víte, že ty dvě, tři či čtyři desetiny sekundy před nárazem do zdi, vám budou připadat jako 10 sekund, a že to bude bolet. Byl jsem rád, že jsem v pořádku, když jsem otevřel oči. Zítra bych sice maratón uběhnout nedokázal, ale nic mi není," popisuje Grosjean.
"Jsem velmi vděčný za to, že přilba, zařízení HANS, Tecpro bariéry a nárazové struktury auta jsou tak dobré. Jsem moc rád za to, že technologie v F1 jsou tak vyspělé, že i po velkém tak velkém otřesu sem můžu přijít a hovořit o něm. Zítra ráno to bude trochu bolet, ale s bezpečností ve Formuli 1 můžu být spokojený. Díky Bohu za to, že jsme učinili tak velký pokrok s technologií," pochvaluje si francouzský pilot, který bude příští rok závodit za americkou stáj Haas nově vstupující do F1.
Co přesně bylo příčinou nehody, ta bude Lotus vyšetřovat: "Ujela nám záď ve velmi rychlé zatáčce. Potřebujeme se podívat na to, zda šlo o mou chybu nebo zda něco nefungovalo tak, jak mělo. Prošetříme to, protože to bylo trochu divné. Celý víkend šlo o jednoduchou zatáčku a najednou se stala obtížnou."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.