Romain Grosjean popisuje okamžiky, které prožíval při své hrozivé nehodě během Velké ceny Ruska.
Francouzský pilot přišel o přítlak při následování McLarenu Jensona Buttona v táhlé třetí zatáčce okruhu v Soči. Přetáčivou záď se snažil korigovat se stále sešlápnutým plynem, to se mu ale nepodařilo a tvrdě narazil do Tecpro bariéry na vnějším okraji dráhy.
"Když jsem viděl, že k tomu dojde, věděl jsem, že půjde o dobrou ránu. Pustil jsem volant, zaťal svaly, zavřel oči a čekal, až bude po všem. Víte, že ty dvě, tři či čtyři desetiny sekundy před nárazem do zdi, vám budou připadat jako 10 sekund, a že to bude bolet. Byl jsem rád, že jsem v pořádku, když jsem otevřel oči. Zítra bych sice maratón uběhnout nedokázal, ale nic mi není," popisuje Grosjean.
"Jsem velmi vděčný za to, že přilba, zařízení HANS, Tecpro bariéry a nárazové struktury auta jsou tak dobré. Jsem moc rád za to, že technologie v F1 jsou tak vyspělé, že i po velkém tak velkém otřesu sem můžu přijít a hovořit o něm. Zítra ráno to bude trochu bolet, ale s bezpečností ve Formuli 1 můžu být spokojený. Díky Bohu za to, že jsme učinili tak velký pokrok s technologií," pochvaluje si francouzský pilot, který bude příští rok závodit za americkou stáj Haas nově vstupující do F1.
Co přesně bylo příčinou nehody, ta bude Lotus vyšetřovat: "Ujela nám záď ve velmi rychlé zatáčce. Potřebujeme se podívat na to, zda šlo o mou chybu nebo zda něco nefungovalo tak, jak mělo. Prošetříme to, protože to bylo trochu divné. Celý víkend šlo o jednoduchou zatáčku a najednou se stala obtížnou."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.