Romain Grosjean popisuje okamžiky, které prožíval při své hrozivé nehodě během Velké ceny Ruska.
Francouzský pilot přišel o přítlak při následování McLarenu Jensona Buttona v táhlé třetí zatáčce okruhu v Soči. Přetáčivou záď se snažil korigovat se stále sešlápnutým plynem, to se mu ale nepodařilo a tvrdě narazil do Tecpro bariéry na vnějším okraji dráhy.
"Když jsem viděl, že k tomu dojde, věděl jsem, že půjde o dobrou ránu. Pustil jsem volant, zaťal svaly, zavřel oči a čekal, až bude po všem. Víte, že ty dvě, tři či čtyři desetiny sekundy před nárazem do zdi, vám budou připadat jako 10 sekund, a že to bude bolet. Byl jsem rád, že jsem v pořádku, když jsem otevřel oči. Zítra bych sice maratón uběhnout nedokázal, ale nic mi není," popisuje Grosjean.
"Jsem velmi vděčný za to, že přilba, zařízení HANS, Tecpro bariéry a nárazové struktury auta jsou tak dobré. Jsem moc rád za to, že technologie v F1 jsou tak vyspělé, že i po velkém tak velkém otřesu sem můžu přijít a hovořit o něm. Zítra ráno to bude trochu bolet, ale s bezpečností ve Formuli 1 můžu být spokojený. Díky Bohu za to, že jsme učinili tak velký pokrok s technologií," pochvaluje si francouzský pilot, který bude příští rok závodit za americkou stáj Haas nově vstupující do F1.
Co přesně bylo příčinou nehody, ta bude Lotus vyšetřovat: "Ujela nám záď ve velmi rychlé zatáčce. Potřebujeme se podívat na to, zda šlo o mou chybu nebo zda něco nefungovalo tak, jak mělo. Prošetříme to, protože to bylo trochu divné. Celý víkend šlo o jednoduchou zatáčku a najednou se stala obtížnou."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.