Romain Grosjean popisuje okamžiky, které prožíval při své hrozivé nehodě během Velké ceny Ruska.
Francouzský pilot přišel o přítlak při následování McLarenu Jensona Buttona v táhlé třetí zatáčce okruhu v Soči. Přetáčivou záď se snažil korigovat se stále sešlápnutým plynem, to se mu ale nepodařilo a tvrdě narazil do Tecpro bariéry na vnějším okraji dráhy.
"Když jsem viděl, že k tomu dojde, věděl jsem, že půjde o dobrou ránu. Pustil jsem volant, zaťal svaly, zavřel oči a čekal, až bude po všem. Víte, že ty dvě, tři či čtyři desetiny sekundy před nárazem do zdi, vám budou připadat jako 10 sekund, a že to bude bolet. Byl jsem rád, že jsem v pořádku, když jsem otevřel oči. Zítra bych sice maratón uběhnout nedokázal, ale nic mi není," popisuje Grosjean.
"Jsem velmi vděčný za to, že přilba, zařízení HANS, Tecpro bariéry a nárazové struktury auta jsou tak dobré. Jsem moc rád za to, že technologie v F1 jsou tak vyspělé, že i po velkém tak velkém otřesu sem můžu přijít a hovořit o něm. Zítra ráno to bude trochu bolet, ale s bezpečností ve Formuli 1 můžu být spokojený. Díky Bohu za to, že jsme učinili tak velký pokrok s technologií," pochvaluje si francouzský pilot, který bude příští rok závodit za americkou stáj Haas nově vstupující do F1.
Co přesně bylo příčinou nehody, ta bude Lotus vyšetřovat: "Ujela nám záď ve velmi rychlé zatáčce. Potřebujeme se podívat na to, zda šlo o mou chybu nebo zda něco nefungovalo tak, jak mělo. Prošetříme to, protože to bylo trochu divné. Celý víkend šlo o jednoduchou zatáčku a najednou se stala obtížnou."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.