Mercedes po penalizaci Kimiho Räikkönena z Ferrari oslavil v neděli v Soči zisk druhého mistrovského titulu. Podle Lewise Hamiltona i za svůj letošní úspěch vděčí bývalému šéfovi, Rossovi Brawnovi.
Třicetisekundová penalizace pro Ferrari byla oznámena 1:50 hod po skončení Velké ceny Ruska, když šéfové Toto Wolff a Niki Lauda již opustili okruh. Zbytek týmu si ale oblékl připravená vítězná trika a titul s šampaňským řádně oslavil.
Hamilton měl zvláštní pocit, že přispěl k úspěchu týmu, a vzpomněl si i na Rosse Brawna: "Když jsem hovořil s Rossem před několika roky, nikdy by mě nenapadlo, že získáme dva tituly po sobě. Vzpomínám si, jak jsem seděl s Rossem a měl jsem takový dobrý pocit, když mi popisoval své plány."
"Musím mu napsat, protože i dnes, když zažíváme úspěch, je Ross stále jeho součástí. Opravdu jsem netušil, že budeme letos tak dominantní, stejně jako tomu bylo minulý rok. Když se pravidla nemění, mělo by to být přirozeně stejné, ale poté, co jsem byl u McLarenu a viděl jsem, jak to šlo z roka na rok, tak to zkrátka ukazuje, že se ve sportu může stát cokoliv," popisuje vítěz Velké ceny Ruska.
"Cítil jsem, že kluci odvedou dobrou práci, jen jsem zkrátka nevěděl, že bude až tak dobrá. Letos to zvládli ještě lépe než minulý rok, což je - a budu to dále říkat - fenomenální," těší se Hamilton, který má velmi blízko k zisku třetího titulu, protože nad svým týmovým kolegou Rosbergem vede čtyři závody před koncem o 73 bodů a nad druhým Vettelem o 66 bodů.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.