Mercedes po penalizaci Kimiho Räikkönena z Ferrari oslavil v neděli v Soči zisk druhého mistrovského titulu. Podle Lewise Hamiltona i za svůj letošní úspěch vděčí bývalému šéfovi, Rossovi Brawnovi.
Třicetisekundová penalizace pro Ferrari byla oznámena 1:50 hod po skončení Velké ceny Ruska, když šéfové Toto Wolff a Niki Lauda již opustili okruh. Zbytek týmu si ale oblékl připravená vítězná trika a titul s šampaňským řádně oslavil.
Hamilton měl zvláštní pocit, že přispěl k úspěchu týmu, a vzpomněl si i na Rosse Brawna: "Když jsem hovořil s Rossem před několika roky, nikdy by mě nenapadlo, že získáme dva tituly po sobě. Vzpomínám si, jak jsem seděl s Rossem a měl jsem takový dobrý pocit, když mi popisoval své plány."
"Musím mu napsat, protože i dnes, když zažíváme úspěch, je Ross stále jeho součástí. Opravdu jsem netušil, že budeme letos tak dominantní, stejně jako tomu bylo minulý rok. Když se pravidla nemění, mělo by to být přirozeně stejné, ale poté, co jsem byl u McLarenu a viděl jsem, jak to šlo z roka na rok, tak to zkrátka ukazuje, že se ve sportu může stát cokoliv," popisuje vítěz Velké ceny Ruska.
"Cítil jsem, že kluci odvedou dobrou práci, jen jsem zkrátka nevěděl, že bude až tak dobrá. Letos to zvládli ještě lépe než minulý rok, což je - a budu to dále říkat - fenomenální," těší se Hamilton, který má velmi blízko k zisku třetího titulu, protože nad svým týmovým kolegou Rosbergem vede čtyři závody před koncem o 73 bodů a nad druhým Vettelem o 66 bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.