Bernie Ecclestone a FIA odhalili svoji volbu v otázce dodavatele pneumatik do F1 pro další tři roky. Nedošlo k žádnému překvapení - Pirelli uhájilo svůj status výhradního dodavatele plášťů až do sezony 2019.
Michelin, který byl jediným protikandidátem k Italům, tedy neuspěl. Bernie Ecclestone potvrdil tuto volbu na startovním roštu Grand Prix Ruska, jen pár minut před samotným startem závodu. Jde tedy o poměrně neobvyklou formu prezentace svého rozhodnutí.
"Uzavřeli jsme kontrakt," potvrdil boss F1 televizní stanici 'Sky Sport'. O finanční stránce nebo technických detailech však neinformoval. "Musíme se ještě s FIA a Formula One Management dohodnout na tom, co budeme dělat. Ale jisté plány již máme," dodal šéf koncernu Pirelli, Marco Tronchetti.
Hodně se spekuluje o tom, že by Formule 1 brzy mohla přejít na 18' palcové pneumatiky. To také sliboval Michelin. Mimo to Francouzi též přislíbili, že dodají pneumatiky, které budou mít mnohem vyšší výdrž - vzorem měl být začátek tohoto tisíciletí. Nicméně v Rusku nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Pirelli bude dodávat své pneumatiky do F1 i v sezonách 2017 až 2019. Pirelli potvrdilo, že obchodní detaily smlouvy byly dojednány. Teď zbývá vyřešit formality s FIA. K tomu by mělo dojít v nadcházejících dnech.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.