Bernie Ecclestone a FIA odhalili svoji volbu v otázce dodavatele pneumatik do F1 pro další tři roky. Nedošlo k žádnému překvapení - Pirelli uhájilo svůj status výhradního dodavatele plášťů až do sezony 2019.
Michelin, který byl jediným protikandidátem k Italům, tedy neuspěl. Bernie Ecclestone potvrdil tuto volbu na startovním roštu Grand Prix Ruska, jen pár minut před samotným startem závodu. Jde tedy o poměrně neobvyklou formu prezentace svého rozhodnutí.
"Uzavřeli jsme kontrakt," potvrdil boss F1 televizní stanici 'Sky Sport'. O finanční stránce nebo technických detailech však neinformoval. "Musíme se ještě s FIA a Formula One Management dohodnout na tom, co budeme dělat. Ale jisté plány již máme," dodal šéf koncernu Pirelli, Marco Tronchetti.
Hodně se spekuluje o tom, že by Formule 1 brzy mohla přejít na 18' palcové pneumatiky. To také sliboval Michelin. Mimo to Francouzi též přislíbili, že dodají pneumatiky, které budou mít mnohem vyšší výdrž - vzorem měl být začátek tohoto tisíciletí. Nicméně v Rusku nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Pirelli bude dodávat své pneumatiky do F1 i v sezonách 2017 až 2019. Pirelli potvrdilo, že obchodní detaily smlouvy byly dojednány. Teď zbývá vyřešit formality s FIA. K tomu by mělo dojít v nadcházejících dnech.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.