SOČÍ - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Co nám o výkonnosti vozů prozrazují nejrychlejší časy z jednotlivých sektorů a maximální rychlosti dosažené během kvalifikace na Velkou cenu Ruska?
První sektor obsahuje dlouhou rovinku se zatáčkou č. 1, kterou piloti projíždějí naplno. Na jejím konci se nachází místo nejprudšího brzdění a dlouhá třetí levotočivá zatáčka, kde na piloty po 5 sekund působí přetížení 3,2 G.
Po dalším zpomalení do čtvrté zatáčky začíná těsně před pátou zatáčkou druhý sektor. Ten končí zajímavou pasáží, kde havaroval Sainz: piloti musí do pomalé třinácté zatáčky brzdit v levotočivé dvanácté s natočenými koly.
Nejkratší a nejpomalejší třetí sektor obsahuje pravoúhlé pomalé zatáčky bez možnosti předjíždění. Důležitý je správný nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce č. 18 proto piloti často bojují s přetáčivostí, když se snaží začít co nejdříve přidávat.
Více technických informací o okruhu v Soči najdete zde.
Rosberg podruhé za sebou porazil Hamiltona v kvalifikaci poté, co předvedl absolutně nejrychlejší časy ve všech sektorech. Hamilton byl všude druhý. Ve své poslední jízdě zariskoval uprostřed kola, proto jeho zbytek vypustil, zajel do garáže a vystoupil.
Ideální kolo nedokázal poskládat v poslední ani v prostřední části kvalifikaci nikdo, v Q1 se to povedlo Ericssonovi a pilotům Manoru. Nejvíce ze svého potenciálu dle sektorových časů promrhal Grosjean, jenž mohl být téměř o půl sekundy rychlejší a startovat ze šestého místa. V prvním sektoru skončil Francouz hned za oběma Mercedesy.
V Q3 se nedokázala zlepšit trojice pilotů: Räikkönen, Grosjean a Ricciardo, který byl v Q2 dokonce o více než 7 desetin sekundy rychlejší.
Na rovinkách opět vládly Mercedesy, které obsadily prvních 7 míst. Nejrychleji jel Massa s Williamsem, jenž ve druhém sektoru dosáhl na 334,4 km/h (a na konci druhého sektoru dokonce na 334,6 km/h). Räikkönen s Ferrari na něj ztrácel 7,7 km/h, Verstappen s Renaultem 11,1 km/h a Alonso s Hondou za zády dokonce už 15,7 km/h.
Z třetího sektoru je patrné, jak jsou Mercedesy silné v pomalých zatáčkách a v trakci: Rosberg ve výjezdu z poslední zatáčky byl o 3,7 km/h rychlejší. Naopak Ferrari zde poráží všechny zákazníky Stříbrných šípů.
Honda v celkovém výkonu ztrácí stále hodně, včera si však vyzkoušeli novou specifikaci motoru s upravenou spalovací komorou a výfuky a byli s ním velmi spokojení. Podle Boulliera dokonce předčil jejich očekávání. Alonso s ním bude závodit v USA, Button zřejmě až v Mexiku.
Pneumatiky a strategieDráha v Soči je hladká a poskytuje nízkou přilnavost. Veškerou gumu na ní včera navíc smyl déšť. Před kvalifikací se toho kvůli různým problémům moc nenajezdilo (v prvním tréninku ropná skvrna, ve druhém déšť, ve třetím těžká havárie Sainze), Nasr a Vettel si dokonce ani jednou nevyzkoušeli super-měkkou směs.
Teploty byly po celý den nízké, zahřívání pneumatik proto bylo na kluzkém povrchu výzvou. Q1 prošly pouze Mercedesy bez využití super-měkkých pneumatik, přesto dosáhly prvního a třetího nejrychlejšího času, i když byly měkké pneumatiky o 1,1 sekundy pomalejší. Stříbrné šípy katastrofu ze Singapuru nezopakovaly, byly nejrychlejší i na super-měkkých směsích.
Optimální by měla být vzhledem k nízkým úrovním opotřebení a degradace pneumatik jednozastávková strategie: start na super-měkké s přezutím na měkkou směs mezi koly 18 - 22. Týmy ale zváží i dvě zastávky, pokud bude tepleji.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.