McLaren s Hondou si po analýze dat pochvalují novou specifikaci pohonné jednotky, která debutovala ve včerejším prvním tréninku za zády Fernanda Alonsa.
Honda před Velkou cenou Ruska využila své poslední čtyři žetony pro vylepšení pohonné jednotky, kterou dodává McLarenu. V prvním tréninku si nový motor vyzkoušel pouze Fernando Alonso, pro zbytek víkendu pak dostal starší kus. Ujel s ním celkem 16 kol.
Jak hodnotí její výkonnost závodní ředitel Eric Boullier? "Bylo to velmi pozitivní. Vlastně to překonalo všechna očekávání podle dat, měření na dynamometru. Fungovala dle plánu a zlepšila se. Nasadili jsme tedy tento motor tady, protože jsme věděli, že rozvržení okruhu nebude sedět našemu balíku. Použijeme ho od závodu v USA a dále."
V Austinu jej dostane Alonso, zatímco Jenson Button se vylepšení dočká až v Mexiku. Spokojenost s ním dal najevo také sportovní ředitel Hondy, Jasuhisa Araj.
Uvědomuje si ale, že během zimy budou mít ještě co zlepšovat. "Na tomto okruhu šlo po stránce motoru o plánované vylepšení, ale celkový počet koní je i s tímto vývojem stále slabý."
Příští rok ale očekává, že budou v mnohem lepší formě. Piloty během závodu v Suzuce seznámili v továrně se svým programem a s tím, na co se mohou těšit příští rok, což podle Alonsa bylo tou nejpozitivnější věcí, kterou si z Japonska odvezl.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.