Mercedes opět na čele. Rosberg před Hamiltonem, za nimi Bottasův Williams. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Rusku jednotliví piloti a představitelé týmů?
Nico Rosberg, 1, místoJsem šťastný, opravdu. Byl to náročný víkend, moc jsme toho nenajezdili. Ale v kvalifikaci to šlo dobře, našli jsme dobré vyvážení, museli jsme hádat, ale vyšlo to. Cítil jsem se pohodlně a zajel dobrá kola, jsem spokojen. Moc zatím nepřemýšlím o tom zablokování kol ve druhé zatáčce, teď si užívám zisk pole position. Snažili jsme se připravit jak nejlépe to šlo, ráno jsme si zkusili jet s plnou nádrží a máme představu, jak by to mělo zítra jít, takže to nebude jen hádání.
Lewis Hamilton, 2. místoVšichni na tom byli kvůli nedostatku tréninků stejně. Já nezajel perfektní kolo, ale Nico ano, takže gratuluji. Zítra to bude dlouhý závod, takže snad dostanu šanci. Do druhé zatáčky je to dlouhá cesta a dnes budu studovat možnosti. Snad budu mít dobrý start. Moc jsme toho nenajezdili, takže nevím, jak jsme na tom s rychlostí oproti ostatním. Cílem je dobrý závod, takže se o to pokusíme.
Toto Wolff, výkonný šéf týmuNico odvedl skvělou práci, aby získal pole position. Byl celý víkend rychlý. Lewis trošku ztratil, ale věřím, že se bude zítra cítit dobře. Nebylo to lehké, ale kluci odvedl skvělou práci s pneumatikami apod. Zítra to bude dost cesta do neznáma, všichni budou sledovat hlavně pneumatiky. A startujeme z nejlepších možných pozic.
WILLIAMS
Valltteri Bottas, 3. místoTým dnes odvedl skvělou práci, zvládli jsme dobře nastavit vůz a zmaximalizovat náš výkon. Cítil jsem se v autě dobře a dostal se do rytmu a brzy začal zajíždět konkurenceschopná kola a to i přes nedostatek najetých kilometrů. Záleží však na zítřku a já z této pozice mohu těžit.
Felipe Massa, 15. místoNe, neměl jsem žádný problém, na vině byl provoz. Zkoušel jsem všechno. V posledním kole, když jsem se konečně připravil, byly pneumatiky hotové, takže to byla hodně frustrující kvalifikace. Měli jsme vše pro to, abychom startovali vpředu, takže je to nepříjemné startovat z takové pozice. Snad se ve strategii zítra pokusíme o všechno a dostaneme se dopředu.
Rob Smedley, ředitel výkonnostiValtteri ukázal, že jsme rychlejší o trochu než Ferrari, i Red Bull, s Felipem to byla škoda. Byli jsme trochu rozsynchronizováni. V prvním kole Felipe neměl zahřáté gumy, ve druhém udělal chybu, ve třetím se dostal do provozu a ve 4. kole ztratil hodně času v zatáčce č. 9. Říkal, že měl po pneumatikách. Těžko po třetím tréninku hovořit o jejich degradaci. Spoléháme na simulace a kontingenci, budeme reagovat v závodě. Očekáváme ale docela přímočarý závod v tomto ohledu.
FERRARI
Sebastian Vettel, 4. místoMyslím, že jsme mohli získat o jednu pozici více. Byl jsem OK, ale mohl jsem být trochu rychlejší. Trápili jsme se s pokrokem, dosáhnout dostatečně velkého zlepšení. Rozhodli jsme se, že jedno kolo bude stačit, pneumatiky jsme zahřály, ale nevyšlo to. Snad to bude příště lepší. Doufám, že má Williams nějaké problémy, ale Robovi Smedleymu nevěřím vždycky to, co říká.
Kimi Räikkönen, 5. místoMyslím, že mé auto se ovládalo dost dobře, pneumatiky byly zahřáté. Bylo to obtížné. Pokud jde o závodní tempo, je to trochu neznámá. Měli bychom na tom být dobře. Nikdo dlouhou vzdálenost neujel, uvidíme tedy zítra.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 6. místoPřed námi je jen Mercedes, Williams a Ferrari. Těším se na zítra. Předjíždění v závodě bude těžké, ale v autě se cítím celkem jistý, takže by to mělo být zajímavé. Máme dobré startovní pozice, ale v Suzuce jsme viděli, jak rychle se situace může po startu změnit. Věřím si, užívám si to v autě, což je vždy velmi pozitivní, takže chci zítra dosáhnout více.
Sergio Pérez, 7. místoJe vždycky náročné, když chcete auto nastavit a předtím jste neměli moc času jezdit. Ale je to dobrý výsledek a věřím, že jsme získali maximum. Není to lehký okruh a není jednoduché zde zajet dobré kolo a dostat pneumatiky do správné provozní teploty, takže myslím, že s výsledkem můžeme být spokojeni. Zajel jsem nejlepší kolo na použité sadě pneumatik a to ukazuje, že superměkkým pneu trvá, než se dostanou do správného provozního okna. Stále ještě visí dost otazníků ohledně pneumatik a jejich opotřebení, což slibuje zajímavý závod. Neočekávám ale, že bude nějak vysoká. Máme dobrou šanci na konkurenceschopný závod, bude to těžké, ale jsem si jistý, že můžeme získat dost bodů.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmuBylo těžké vidět mezi našimi piloty rozdíl, Nico i Sergio zajeli velmi podobná kola. Věděli jsme, že máme potenciál dostat se zde do první desítky a náš výkon jen ukazuje, jak jsme náš vůz zlepšili. Dostat pneumatiky do provozního okna byla výzva, když vezmeme v úvahu, kolik jsme toho najezdili a piloti odvedli skvělou práci a získali z auta maximum. Nyní je důležité, abychom tyto slibné pozice v dobrý závod a body, abychom upevnili páté místo v poháru konstruktérů.
LOTUS
Romain Grosjean, 8. místoByl jsem rád, že je Carlos v pořádku. Nebylo lehké najít tu správnou strategii, jeli jsme pomalejší a potom rychlá kola. Jeli jsme na dvě rychlá kola a možná to nebyla nejlepší volba, ale předem se to těžko odhaduje. Jedno kolo s méně palivem mohlo být lepší. Auto bylo konzistentní a máme dobrý základ, což je důležité. Oproti loňsku jsme se zde zlepšili. Myslím, že máme šanci se posunout vpřed, v Japonsku jsem dostal příležitost na startu, třeba se to podaří i zde. Cílem je získat více bodů než Force India. Ale uvidíme.
Pastor Maldonado, 14. místoHlavní je, že je Carlos v pořádku. Trať byla mokrá a dostal jsem hodiny. Není to jednoduché a je lehké tu udělat chybu. Ráno bylo auto dobré, museli jsme dost věcí otestovat, očekával jsem ale víc, abych byl upřímný. Auto bylo fajn, ale nedostali jsme dost z pneumatik. Čekal jsem, že budeme konkurenceschopní a musíme se na to podívat. Bude to těžký závod a je náročné zde předjíždět, ale uděláme maximum, abychom získali body. Jednozastávková strategie je možná a čekám, že to tak bude, protože degradace pneu není tak velká.
Alan Permane, šéf traťových operacíZ několika důvodů jsme toho příliš nenajezdili a nemáme tudíž tolik dat jako obyčejně. Je zde více neznámých než obvykle a bude těžké předvídat, jak se bude závod vyvíjet.
TORO ROSSO
Max Verstappen, 9. místoNejprve bych rád řekl, že jsem rád, že je Carlos ok a to je hlavní zpráva dne. Snad zde bude zítra. Jsem opravdu spokojen, jel jsem zde poprvé s nenatankovanou nádrží, takže jsem si musel zvyknout. Deváté místo je dobré a jsem spokojen. Je těžké pro zítřek něco předvídat, protože jsme toho příliš nenajezdili, i když naše dlouhé jízdy nebyly špatné. Musíme počkat až uvidíme. Ale jsem si jistý, že to bude dobrý závod a zabojujeme o body.
Carlos Sainz, nezúčastnil seAhoj všichni! Jak můžete vidět, jsem v pořdáku, sice trošku v šoku, ale jsem připraven. Snad se zítra vzbudím v dobré kondici a pokusím se závodit - to je rozhodně to, o co se chci pokusit! Ale musíme být samozřejmě opatrní. Byl jsem stále při vědomí, jakmile se to stalo, zkusil jsem rádio komunikaci s týmem, ale neufungovala a to muselo být strašidelné. Chci všem poděkovat za podporu, je pěkné dostat všechny ty zprávy! Snad se zítra uvidíme!
Franz Tost, šéf týmuJsem šťastný, že je Carlos ok a už mimo nemocnici, což je nejdůležitější. Snad se dobře vyspí a projde zítra prohlídkou FIA, aby mohl závodit. Nyní musíme zjistit, co se stalo před nehodou. Carlos dokončil simulaci závodu na superměkké sadě, po výměně byla přilnavost nižší. Navíc jsme změnili nastavení brzd a volantu. A kombinace těchto věcí mohla být příčinou zablokování kol a auto se stalo neovladatelným.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 10. místoBylo to zajímavé, poprvé jsme jezdili s malým množstvím paliva. Vedli jsme si dobře, když jsme se dostali do Q3. Zkoušeli jsme v kvalifikaci měnit různě nastavení, ale moc to nepomohlo. Myslím, že to hlavní tady je to, že nám schází výkon. Je tady hodně zatáček na trojku, kde je důležitý vysoký přítlak, ale hodně jsme ztráceli už při nájezdu na cílovou rovinku. Zítra se o něco pokusíme.
Daniil Kvjat, 11. místoCítím, že jsem dnes udělal maximum. Bohužel jsme měli jen jedno rychlé kolo na poslední sadě pneumatik, takže jsme vyjeli později než jsme chtěli. Nejprve jsem cítil, jako by pneumatiky nebyly připraveny a mohl jsem se potom lehce zlepšit. Ale potom už nebyl čas, takže je to trošku zklamání. 11 místo je ok, dává nám to možnost volby pneumatik. Budu tvrdě bojovat a doufám v body, což by bylo dobré. Co se Carlose týče, nejprve to bylo děsivé, ale potom jsme viděli, že dává palec nahoru. Je silný kluk a jsem rád, že je ok.
Christian Horner, šéf týmuNejprve - je fajn slyšet, že je Carlos po té nehodě v pořádku. Co se kvalifikace týče, věděli jsme, že nám tento okruh nesedne. Naše pozice dokazují, kde se v poli nacházíme. Snad se v závodě posuneme vpřed.
SAUBER
Felipe Nasr, 12. místoByla to dobrá kvalifikace, hodně těsná. Ve třetím tréninku jsem nevyzkoušel super měkkou směs a musel jsem se tak rychle dostat do rytmu a pochopit jejich chování. Naštěstí jsme pro kvalifikaci udělali správné změny, pneumatiky fungovaly a můžeme být spokojeni a můžeme bojovat o body.
Marcus Ericsson, 17. místoKvalifikace byla trošku jako jít do neznáma. Nešlo to podle plánu. V prvních kolech se objevily žluté vlajky, když jsem se snažil o rychlé kolo. Potom jsme měli problém se senzorem na pneumatikách a nevěděli přesné teploty. To pro kvalifikaci samozřejmě není ideální. Celkov to nebylo uspokojivé a je to zklamání. Zítra musíme zabojovat.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuAni jeden trénink nebyl zajet ve stejných podmínkách a piloti tak nebyli schopni dokončit plánovaný program. Kvůli tomu nebyla kvalifikace bezproblémová a to ovlivnilo hlavně Marcuse. Felipe byl schopen se zlepšit a odstartuje dvanáctý, což je dobré pro možný zisk bodů.
McLAREN
Jenson Button, 13. místoAsi nejlepší kvalifikace roku. Dostali jsme se do Q2 díky rychlosti a ne problémům ostatních. Q1 byla jasný, byl jsem jen desetinu a půl od top ten. Q2 byla chladnější a nové pneumatiky nebyly tak rychlé jako ty předchozí. Chyběla přilnavost a myslím, že hodně lidí se trápilo s teplotou pneumatik. Ale i tak je to povzbuzení před náročným závodem. Zítra se však budeme víc trápit na rovinkách, což ovlivní spotřebu. Ale i tak, je to pokrok.
Fernando Alonso, 16. místoNení to zklamáním. Musíme se podívat, co můžeme s autem udělat zítra. Je důležité získat informace pro příští rok. Vzhledem k penalizaci bychom stejně startovali poslední. Alespoň jsme ujeli dost kilometrů.
Eric Boullier, sportovní ředitelTento okruh je další, který nám nesedí a jsme tudíž s Jensonovým místem velmi spokojeni. Celkově to byla od Jensona i Fernanda dobrá kola a získali z auta maximum, i když bude Fernando startovat z chvostu ple kvůli penalizaci. Uvidíme, co se zítra přihodí.
MANOR
Will Stevens, 18. místoJsem s dnešním dnem spokojen. V první jízdě jsem neměl dobré kolo, ale potom se to povedlo a jsem spokojen. Pro přípravu zatím nebylo moc příležitostí, ale dnes ráno jsme si zkusili simulaci závodu a auto vypadá dobře. Přeji brzké uzdravení Carlosovi, jsem rád, že je ok.
Roberto Merhi, 19. místoJel jsem dobře, ale vyjel jsem mimo trať a poškodil si pneumatiky. Potom jsem na to šlápl a ve svém rychlém kole udělal chybu, která mě stála asi 0,3s. Přesto se cítím pozitivně, dnes jsme zajeli celkem dost kol. Nejdůležitější však je, že je Carlos v pořádku. Dost jsem se bál, je to kamarád a těším se, že ho uvidím v závodě, až se vrátí.
John Booth, šéf týmuDen podle předpokladů, kdy jsme získali spoustu dat pro zítřejší závod. Mohli jsme si vyzkoušet simulaci závodu a oba piloti jsou spokojeni. Will a Roberto společně bojovali a čekáme, že to tak bude i v závodě. Byla úleva vidět Carlosův palec nahoru, vypadalo to ošklivě. Přejeme mu brzké uzdravení.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.