Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, jasně řekl, že setrvání Toro Rossa v F1 by absolutně nepřipadalo v úvahu, pokud by Red Bull nenašel motorového partnera.
Ačkoliv se má aktuálně za to, že Toro Rosso má velmi slušnou šanci dosáhnout pro rok 2016 na pohonné jednotky Ferrari ve specifikaci 2015, tak osud italského týmu závisí na jeho větším bratrovi. Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, to teď dal zcela jasně najevo pro 'Formula1.com': "Pokud by se Dietrich Mateschitz z nejrůznějších důvodů rozhodl vystoupit z Formule 1, tak zhasnou světla v obou fabrikách." Tak zněla jeho odpověď na otázku, jestli by se mohlo stát, že v F1 zůstane jen jedna stáj.
"Ať už bude rozhodnuto na základě jakéhokoliv důvodu, my ho musíme akceptovat." Důvodem je to, že Toro Rosso slouží pouze jako testovací tým mladých talentů Red Bullu, nic víc. Bez budoucnosti Red Bull Racingu by tedy malá stáj z Faenzy nedávala pro rakouského mecenáše smysl.
Tost ale plně rozumí tomu, že Red Bull není spokojen s nabídkou rok starých pohonných jednotek pro svůj A-tým. "Toro Rosso se nachází v odlišné situaci než Red Bull. V jejich DNA je bojovat o tituly a vítězství, a tak chtějí nasadit ten samý materiál, který bude nasazovat Ferrari v roce 2016," pokračuje Tost.
Že by ale Ferrari aktuálně v podstatě rozhodovalo o budoucnosti Red Bullu v F1, to Franz Tost nepotvrdil. "Ferrari není tím, kdo učiní finální rozhodnutí, tím je pan Mateschitz. Musíme si tedy počkat na to, co navrhne." I přes obtížnou situaci je ale optimistický, že "budeme mít řešení pro příští sezonu a v Melbourne budeme na startu - s motorem na zádi". Aktuálně se vyjednává s Ferrari, avšak "doposud jsme žádnou smlouvu nepodepsali".
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.