Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, jasně řekl, že setrvání Toro Rossa v F1 by absolutně nepřipadalo v úvahu, pokud by Red Bull nenašel motorového partnera.
Ačkoliv se má aktuálně za to, že Toro Rosso má velmi slušnou šanci dosáhnout pro rok 2016 na pohonné jednotky Ferrari ve specifikaci 2015, tak osud italského týmu závisí na jeho větším bratrovi. Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, to teď dal zcela jasně najevo pro 'Formula1.com': "Pokud by se Dietrich Mateschitz z nejrůznějších důvodů rozhodl vystoupit z Formule 1, tak zhasnou světla v obou fabrikách." Tak zněla jeho odpověď na otázku, jestli by se mohlo stát, že v F1 zůstane jen jedna stáj.
"Ať už bude rozhodnuto na základě jakéhokoliv důvodu, my ho musíme akceptovat." Důvodem je to, že Toro Rosso slouží pouze jako testovací tým mladých talentů Red Bullu, nic víc. Bez budoucnosti Red Bull Racingu by tedy malá stáj z Faenzy nedávala pro rakouského mecenáše smysl.
Tost ale plně rozumí tomu, že Red Bull není spokojen s nabídkou rok starých pohonných jednotek pro svůj A-tým. "Toro Rosso se nachází v odlišné situaci než Red Bull. V jejich DNA je bojovat o tituly a vítězství, a tak chtějí nasadit ten samý materiál, který bude nasazovat Ferrari v roce 2016," pokračuje Tost.
Že by ale Ferrari aktuálně v podstatě rozhodovalo o budoucnosti Red Bullu v F1, to Franz Tost nepotvrdil. "Ferrari není tím, kdo učiní finální rozhodnutí, tím je pan Mateschitz. Musíme si tedy počkat na to, co navrhne." I přes obtížnou situaci je ale optimistický, že "budeme mít řešení pro příští sezonu a v Melbourne budeme na startu - s motorem na zádi". Aktuálně se vyjednává s Ferrari, avšak "doposud jsme žádnou smlouvu nepodepsali".
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.