Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, jasně řekl, že setrvání Toro Rossa v F1 by absolutně nepřipadalo v úvahu, pokud by Red Bull nenašel motorového partnera.
Ačkoliv se má aktuálně za to, že Toro Rosso má velmi slušnou šanci dosáhnout pro rok 2016 na pohonné jednotky Ferrari ve specifikaci 2015, tak osud italského týmu závisí na jeho větším bratrovi. Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, to teď dal zcela jasně najevo pro 'Formula1.com': "Pokud by se Dietrich Mateschitz z nejrůznějších důvodů rozhodl vystoupit z Formule 1, tak zhasnou světla v obou fabrikách." Tak zněla jeho odpověď na otázku, jestli by se mohlo stát, že v F1 zůstane jen jedna stáj.
"Ať už bude rozhodnuto na základě jakéhokoliv důvodu, my ho musíme akceptovat." Důvodem je to, že Toro Rosso slouží pouze jako testovací tým mladých talentů Red Bullu, nic víc. Bez budoucnosti Red Bull Racingu by tedy malá stáj z Faenzy nedávala pro rakouského mecenáše smysl.
Tost ale plně rozumí tomu, že Red Bull není spokojen s nabídkou rok starých pohonných jednotek pro svůj A-tým. "Toro Rosso se nachází v odlišné situaci než Red Bull. V jejich DNA je bojovat o tituly a vítězství, a tak chtějí nasadit ten samý materiál, který bude nasazovat Ferrari v roce 2016," pokračuje Tost.
Že by ale Ferrari aktuálně v podstatě rozhodovalo o budoucnosti Red Bullu v F1, to Franz Tost nepotvrdil. "Ferrari není tím, kdo učiní finální rozhodnutí, tím je pan Mateschitz. Musíme si tedy počkat na to, co navrhne." I přes obtížnou situaci je ale optimistický, že "budeme mít řešení pro příští sezonu a v Melbourne budeme na startu - s motorem na zádi". Aktuálně se vyjednává s Ferrari, avšak "doposud jsme žádnou smlouvu nepodepsali".
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.