Mechaniky čeká v Soči spousta práce: Mercedes a Ferrari přiváží nové pohonné jednotky, vylepšenou specifikaci nasazuje také Honda u McLarenu.
Protože ruský okruh obsahuje dlouhé rovinky a na plný plyn se z něj jezdí 61 %, má výkon motoru velký vliv na výsledný čas na kolo.
Mercedes přiváží pro Williams, Lotus a Force Indii čerstvé motory - jedná se ale o starší specifikaci. Tu novou (čtvrtou), kterou představil v Monze a jež tvoří základ motoru pro sezónu 2016, si tedy nakonec vyhradí jen pro svůj tovární tým. Problémem má být nová směs paliva, kterou nová specifikace vyžaduje - Petronas by ji nestihl připravit dostatečné množství.
Ferrari přiveze čtvrtý motor pro Sauber, jde o specifikaci pro Montreal. I Scuderia si tedy to nejlepší nechává pro sebe - výkonnější verzi, jíž přivezla do Monzy. Švýcarský tým s ní může odjet všechny zbývající závody, protože v Maranellu plánují výdrž na 4000 kilometrů. "A v pátky teď můžeme ujet více kilometrů," uvádí hlavní inženýr Giampaolo Dall'Ara pro AMuS.
Honda hodlá nasadit novou specifikaci motoru, na kterou vyčerpala čtyři zbylé žetony. Opět se zaměřila na úpravu spalovací komory a výfukového systému. Pokud ji stihne přivézt, pak ji za svá záda dostane Fernando Alonso - půjde přitom už o 10. motor letošní sezóny. Protože bude zapotřebí vyměnit také turbo a motorgenerátory, posune se na startovním roštu hodně dozadu. Jde o odměnu či trest za veřejnou kritiku v Suzuce?
Startovní pole však nebude uzavírat, protože nasazení nových motorů Ferrari chystají také u Manoru, kteří již svou kvótu 4 kusů letos vyčerpali. Bez trestu z nasazování čerstvých pohonných jednotek naopak vyjdou oba Williamsy, Lotusy, Saubery a Force India Sergia Péreze. V případě Nico Hülkenberga by s výměnou byla spjata penalizace, protože po problému v Číně již čtvrtou jednotku použil.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.