Mechaniky čeká v Soči spousta práce: Mercedes a Ferrari přiváží nové pohonné jednotky, vylepšenou specifikaci nasazuje také Honda u McLarenu.
Protože ruský okruh obsahuje dlouhé rovinky a na plný plyn se z něj jezdí 61 %, má výkon motoru velký vliv na výsledný čas na kolo.
Mercedes přiváží pro Williams, Lotus a Force Indii čerstvé motory - jedná se ale o starší specifikaci. Tu novou (čtvrtou), kterou představil v Monze a jež tvoří základ motoru pro sezónu 2016, si tedy nakonec vyhradí jen pro svůj tovární tým. Problémem má být nová směs paliva, kterou nová specifikace vyžaduje - Petronas by ji nestihl připravit dostatečné množství.
Ferrari přiveze čtvrtý motor pro Sauber, jde o specifikaci pro Montreal. I Scuderia si tedy to nejlepší nechává pro sebe - výkonnější verzi, jíž přivezla do Monzy. Švýcarský tým s ní může odjet všechny zbývající závody, protože v Maranellu plánují výdrž na 4000 kilometrů. "A v pátky teď můžeme ujet více kilometrů," uvádí hlavní inženýr Giampaolo Dall'Ara pro AMuS.
Honda hodlá nasadit novou specifikaci motoru, na kterou vyčerpala čtyři zbylé žetony. Opět se zaměřila na úpravu spalovací komory a výfukového systému. Pokud ji stihne přivézt, pak ji za svá záda dostane Fernando Alonso - půjde přitom už o 10. motor letošní sezóny. Protože bude zapotřebí vyměnit také turbo a motorgenerátory, posune se na startovním roštu hodně dozadu. Jde o odměnu či trest za veřejnou kritiku v Suzuce?
Startovní pole však nebude uzavírat, protože nasazení nových motorů Ferrari chystají také u Manoru, kteří již svou kvótu 4 kusů letos vyčerpali. Bez trestu z nasazování čerstvých pohonných jednotek naopak vyjdou oba Williamsy, Lotusy, Saubery a Force India Sergia Péreze. V případě Nico Hülkenberga by s výměnou byla spjata penalizace, protože po problému v Číně již čtvrtou jednotku použil.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.