Mechaniky čeká v Soči spousta práce: Mercedes a Ferrari přiváží nové pohonné jednotky, vylepšenou specifikaci nasazuje také Honda u McLarenu.
Protože ruský okruh obsahuje dlouhé rovinky a na plný plyn se z něj jezdí 61 %, má výkon motoru velký vliv na výsledný čas na kolo.
Mercedes přiváží pro Williams, Lotus a Force Indii čerstvé motory - jedná se ale o starší specifikaci. Tu novou (čtvrtou), kterou představil v Monze a jež tvoří základ motoru pro sezónu 2016, si tedy nakonec vyhradí jen pro svůj tovární tým. Problémem má být nová směs paliva, kterou nová specifikace vyžaduje - Petronas by ji nestihl připravit dostatečné množství.
Ferrari přiveze čtvrtý motor pro Sauber, jde o specifikaci pro Montreal. I Scuderia si tedy to nejlepší nechává pro sebe - výkonnější verzi, jíž přivezla do Monzy. Švýcarský tým s ní může odjet všechny zbývající závody, protože v Maranellu plánují výdrž na 4000 kilometrů. "A v pátky teď můžeme ujet více kilometrů," uvádí hlavní inženýr Giampaolo Dall'Ara pro AMuS.
Honda hodlá nasadit novou specifikaci motoru, na kterou vyčerpala čtyři zbylé žetony. Opět se zaměřila na úpravu spalovací komory a výfukového systému. Pokud ji stihne přivézt, pak ji za svá záda dostane Fernando Alonso - půjde přitom už o 10. motor letošní sezóny. Protože bude zapotřebí vyměnit také turbo a motorgenerátory, posune se na startovním roštu hodně dozadu. Jde o odměnu či trest za veřejnou kritiku v Suzuce?
Startovní pole však nebude uzavírat, protože nasazení nových motorů Ferrari chystají také u Manoru, kteří již svou kvótu 4 kusů letos vyčerpali. Bez trestu z nasazování čerstvých pohonných jednotek naopak vyjdou oba Williamsy, Lotusy, Saubery a Force India Sergia Péreze. V případě Nico Hülkenberga by s výměnou byla spjata penalizace, protože po problému v Číně již čtvrtou jednotku použil.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.