Renault nebude spěchat s nasazením nové specifikace své pohonné jednotky, i když by to znamenalo, že se objeví až v samotném závěru letošní sezóny.
Francouzskému výrobce stále zbývá vše 12 žetonů. Od začátku sezóny z nich nevyužil ani jeden, protože se soustředil na zlepšení své spolehlivosti. Původně měl výkonnější motor přivézt do Ruska, ověření změn se ale protahuje.
Nová specifikace by se mohla objevit při závodě v Austinu, pokud ale výkonnostní vylepšení naruší spolehlivost motoru, budou nasazeny ještě později. Red Bull a Toro Rosso se pak budou muset rozhodnout, jak to zapadá do jejich cyklů nasazování pohonných jednotek.
V případě jejich pilotů s tím totiž bude souviset penalizace - všichni piloti totiž již vyčerpali čtyři pohonné jednotky v letošní sezóně, proto musí dobře zvážit své šance na dané trati a přínos vyššího výkonu proti horší pozici na startovním roštu po odsunutí.
"Vezmeme to, co dostaneme. Ale upřímně, nepůjde o vylepšení o 40 koní. Myslím si, že to bude lepší než to, co máme nyní, ale moc bych z toho nešílel. Vezmu to. Podle toho, co jsem slyšel, to nebude dělat půl sekundy. Je to na hraně," prozrazuje Daniel Ricciardo, v šampionátu nejlépe postavený pilot stájí Dietricha Mateschitze.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.