Formuli 1 hrozí podle zástupce šéfa Force Indie, Roberta Fernleyho, nebezpečí, a proto by měla podniknout rázné kroky. Upozorňuje na problémy na obou stranách startovního roštu.
"Jedna věc, která nám dělala minulý rok největší obavy, se znovu objevuje. Máme bídný Lotus pod velkým finančním tlakem, což se snad vyřeší. Je to ale skutečně příznakem smluv, které máme, že týmy jako Lotus, Force India a Williams nedostávají kvůli rozdělování příjmů dost peněz," popisuje Fernley pro Motorsport.
"A na druhém konci, kde peníze plynou, se bojíme také toho, že se v rozmaru Red Bull zkrátka rozhodne odejít, což také hrozí. To jsou dvě rozdílné věci, které mi opravdu dělají starosti. A myslím si, že páteří F1 jsou nezávislé týmy, jak pořád tvrdíme. Bez nich se budete trápit," pokračuje zástupce Force Indie, která letos drží pátou pozici v šampionátu konstruktérů a zažívá tak svou nejlepší sezónu ve své osmileté historii.
Nemilosrdný svět F1"Podle mě to bude smutné, pokud Red Bull odejde, protože toho pro F1 udělali mnoho dobrého. Ale F1 je větší než Red Bull a bude pokračovat. Za šest měsíců nikdo nebude ani vědět, kdo Red Bull byl. A to je normální věc, s Force Indií by to bylo stejné, pokud by odešla. Během pár týdnů by to bylo: Force India kdo?" přibližuje Fernley tvrdý svět Formule 1.
"Musíte přijmout to, že F1 je taková. Z tohoto pohledu jde o nemilosrdný sport. Ale o týmy, které jsou vytlačovány, bychom přicházet neměli. Pokud se tým rozhodne odejít z jakýchkoliv vlastních důvodů - ať už je to rozhodnutí správní rady automobilky, protože je nasycena a chce odejít dělat něco jiného, nebo jde o individuální rozhodnutí, jako v případě Red Bullu, protože nemůže působit na úrovni, na jaké by chtěl, to řídit nemůžeme.
Ale můžeme kontrolovat udržování jádrového byznysu, kterým jsou nezávislé týmy," myslí si Fernley, podle kterého by F1 měla táhnout za jeden provaz a takovým týmům pomáhat.
Účastnit se F1 nebo soutěžit?"Pokud chcete v F1 spíše soutěžit než se ji účastnit, pak to momentálně musíte dělat za určitou cenu. Můžeme být buď Manorem, který se účastní, nebo Lotusem, Force Indií, Torem Rossem či Williamsem, které soutěží. Ten kousek uprostřed má svou cenu.
Na světovém trhu sponzoringu neexistuje příjem, který by dokázal vynahradit ty rozdíly. A fakt, že to všechno končí na jedné straně pole, je to, co způsobuje škodu.
Pokud by tedy odměny byly rozdělovány lépe a zabavíme se hloupého procesu vládnutí Strategické skupiny, pak bychom možná mohli začít pozorovat návrat určité stability," dodává Fernley.
Kvůli vedení F1 a rozdělování peněz již Force India se Sauberem podali stížnost u Evropské unie. Podle nich dochází k porušování soutěžního práva.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.