Formuli 1 hrozí podle zástupce šéfa Force Indie, Roberta Fernleyho, nebezpečí, a proto by měla podniknout rázné kroky. Upozorňuje na problémy na obou stranách startovního roštu.
"Jedna věc, která nám dělala minulý rok největší obavy, se znovu objevuje. Máme bídný Lotus pod velkým finančním tlakem, což se snad vyřeší. Je to ale skutečně příznakem smluv, které máme, že týmy jako Lotus, Force India a Williams nedostávají kvůli rozdělování příjmů dost peněz," popisuje Fernley pro Motorsport.
"A na druhém konci, kde peníze plynou, se bojíme také toho, že se v rozmaru Red Bull zkrátka rozhodne odejít, což také hrozí. To jsou dvě rozdílné věci, které mi opravdu dělají starosti. A myslím si, že páteří F1 jsou nezávislé týmy, jak pořád tvrdíme. Bez nich se budete trápit," pokračuje zástupce Force Indie, která letos drží pátou pozici v šampionátu konstruktérů a zažívá tak svou nejlepší sezónu ve své osmileté historii.
Nemilosrdný svět F1"Podle mě to bude smutné, pokud Red Bull odejde, protože toho pro F1 udělali mnoho dobrého. Ale F1 je větší než Red Bull a bude pokračovat. Za šest měsíců nikdo nebude ani vědět, kdo Red Bull byl. A to je normální věc, s Force Indií by to bylo stejné, pokud by odešla. Během pár týdnů by to bylo: Force India kdo?" přibližuje Fernley tvrdý svět Formule 1.
"Musíte přijmout to, že F1 je taková. Z tohoto pohledu jde o nemilosrdný sport. Ale o týmy, které jsou vytlačovány, bychom přicházet neměli. Pokud se tým rozhodne odejít z jakýchkoliv vlastních důvodů - ať už je to rozhodnutí správní rady automobilky, protože je nasycena a chce odejít dělat něco jiného, nebo jde o individuální rozhodnutí, jako v případě Red Bullu, protože nemůže působit na úrovni, na jaké by chtěl, to řídit nemůžeme.
Ale můžeme kontrolovat udržování jádrového byznysu, kterým jsou nezávislé týmy," myslí si Fernley, podle kterého by F1 měla táhnout za jeden provaz a takovým týmům pomáhat.
Účastnit se F1 nebo soutěžit?"Pokud chcete v F1 spíše soutěžit než se ji účastnit, pak to momentálně musíte dělat za určitou cenu. Můžeme být buď Manorem, který se účastní, nebo Lotusem, Force Indií, Torem Rossem či Williamsem, které soutěží. Ten kousek uprostřed má svou cenu.
Na světovém trhu sponzoringu neexistuje příjem, který by dokázal vynahradit ty rozdíly. A fakt, že to všechno končí na jedné straně pole, je to, co způsobuje škodu.
Pokud by tedy odměny byly rozdělovány lépe a zabavíme se hloupého procesu vládnutí Strategické skupiny, pak bychom možná mohli začít pozorovat návrat určité stability," dodává Fernley.
Kvůli vedení F1 a rozdělování peněz již Force India se Sauberem podali stížnost u Evropské unie. Podle nich dochází k porušování soutěžního práva.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.