Sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier po Hondě žádá zlepšení jejího nevyspělého systému pro rekuperaci energie (ERS), který podle něj jeho tým při velkých cenách stojí až 2 sekundy na kolo.
Japonský partner si podle něj uvědomuje, v čem je problém, a má dostatek zdrojů pro to, aby ho během zimy napravil: "Honda neudělala nic špatně. Jde zejména o důsledek toho, že se rozhodli vstoupit do F1 před pár lety a že začínali od nuly."
"Dalším třem výrobcům to trvalo více než tři roky, než udělali slušný balík. Mohli jste loni vidět, jak se Renault a Ferrari trápili - a letos se Renault stále trápí," odkazuje Boullier na trápení svých soupeřů.
"My se nejvíce trápíme s hybridní částí. Projektu Hondy schází vyspělost. Ale řeší to a Honda samotná má zdroje na to, aby si s tím poradila. Dokážou mnoho věcí, neexistuje proto důvod, proč bychom se tam nemohli dostat," věří závodní ředitel McLarenu.
Dojde k pokroku a prvnímu vítězství už příští rok? "Mají na to. Vzhledem k hybridnímu problému, který nás letos trápí, nejde jen o desetiny, ale téměř o pár sekund na některých tratích, výpočet ztráty na čelo tedy nechám na vás."
"Víme, kudy se musíme ubírat, jaké jsou cíle pro různé části motoru a také pro šasi. Neřeknu, že to Honda vyřeší a bude na špici. Doufám, že bude, ale jak už jsem řekl, mají na to," pokračuje Boullier.
V čem se Honda vyrovná Ferrari, Mercedesu a Renaultu, to bude počet žetonů pro další vývoj pohonné jednotky během zimy. "Nikdy jich není dost, ale jde o slušný pokrok. Potřebujeme se ujistit, že přijdeme s těmi správnými věcmi, protože příští rok rozhodně nechci být ve stejné situaci jako letos," dodává Francouz pro Autosport.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.