Sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier po Hondě žádá zlepšení jejího nevyspělého systému pro rekuperaci energie (ERS), který podle něj jeho tým při velkých cenách stojí až 2 sekundy na kolo.
Japonský partner si podle něj uvědomuje, v čem je problém, a má dostatek zdrojů pro to, aby ho během zimy napravil: "Honda neudělala nic špatně. Jde zejména o důsledek toho, že se rozhodli vstoupit do F1 před pár lety a že začínali od nuly."
"Dalším třem výrobcům to trvalo více než tři roky, než udělali slušný balík. Mohli jste loni vidět, jak se Renault a Ferrari trápili - a letos se Renault stále trápí," odkazuje Boullier na trápení svých soupeřů.
"My se nejvíce trápíme s hybridní částí. Projektu Hondy schází vyspělost. Ale řeší to a Honda samotná má zdroje na to, aby si s tím poradila. Dokážou mnoho věcí, neexistuje proto důvod, proč bychom se tam nemohli dostat," věří závodní ředitel McLarenu.
Dojde k pokroku a prvnímu vítězství už příští rok? "Mají na to. Vzhledem k hybridnímu problému, který nás letos trápí, nejde jen o desetiny, ale téměř o pár sekund na některých tratích, výpočet ztráty na čelo tedy nechám na vás."
"Víme, kudy se musíme ubírat, jaké jsou cíle pro různé části motoru a také pro šasi. Neřeknu, že to Honda vyřeší a bude na špici. Doufám, že bude, ale jak už jsem řekl, mají na to," pokračuje Boullier.
V čem se Honda vyrovná Ferrari, Mercedesu a Renaultu, to bude počet žetonů pro další vývoj pohonné jednotky během zimy. "Nikdy jich není dost, ale jde o slušný pokrok. Potřebujeme se ujistit, že přijdeme s těmi správnými věcmi, protože příští rok rozhodně nechci být ve stejné situaci jako letos," dodává Francouz pro Autosport.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.