Sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier po Hondě žádá zlepšení jejího nevyspělého systému pro rekuperaci energie (ERS), který podle něj jeho tým při velkých cenách stojí až 2 sekundy na kolo.
Japonský partner si podle něj uvědomuje, v čem je problém, a má dostatek zdrojů pro to, aby ho během zimy napravil: "Honda neudělala nic špatně. Jde zejména o důsledek toho, že se rozhodli vstoupit do F1 před pár lety a že začínali od nuly."
"Dalším třem výrobcům to trvalo více než tři roky, než udělali slušný balík. Mohli jste loni vidět, jak se Renault a Ferrari trápili - a letos se Renault stále trápí," odkazuje Boullier na trápení svých soupeřů.
"My se nejvíce trápíme s hybridní částí. Projektu Hondy schází vyspělost. Ale řeší to a Honda samotná má zdroje na to, aby si s tím poradila. Dokážou mnoho věcí, neexistuje proto důvod, proč bychom se tam nemohli dostat," věří závodní ředitel McLarenu.
Dojde k pokroku a prvnímu vítězství už příští rok? "Mají na to. Vzhledem k hybridnímu problému, který nás letos trápí, nejde jen o desetiny, ale téměř o pár sekund na některých tratích, výpočet ztráty na čelo tedy nechám na vás."
"Víme, kudy se musíme ubírat, jaké jsou cíle pro různé části motoru a také pro šasi. Neřeknu, že to Honda vyřeší a bude na špici. Doufám, že bude, ale jak už jsem řekl, mají na to," pokračuje Boullier.
V čem se Honda vyrovná Ferrari, Mercedesu a Renaultu, to bude počet žetonů pro další vývoj pohonné jednotky během zimy. "Nikdy jich není dost, ale jde o slušný pokrok. Potřebujeme se ujistit, že přijdeme s těmi správnými věcmi, protože příští rok rozhodně nechci být ve stejné situaci jako letos," dodává Francouz pro Autosport.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.