Šéf závodního týmu Christian Horner v pondělí večer v diskusním televizním pořadu rakouské televize ServusTV přiblížil situaci u Red Bullu. Tým je stále bez řešení a vývoj monopostu pro rok 2016 nabírá kritické zpoždění. Nervózní je už také konstruktér Adrian Newey.
"Teď máme začátek října. V továrně v Milton Keynes inženýři šoupou nohama a chtějí vědět, co se děje kolem modelu RB12. Kdy bych chtěl mít řešení na stole? Před dvěma týdny!" vysvětluje Horner.
"Adrian Newey mi říká: 'Christiane, potřebujeme odpověď. Mě je jasné, co se děje s přední a zadní částí auta, potřebujeme ale konečně vědět, co přijde doprostřed,'" přibližuje šéf Red Bullu nervozitu v továrně, kde vývoj monopostu pro příští sezónu nabírá značné zpoždění.
Nelze totiž navrhnout auto bez motoru. Proč? "Protože nejde jen o motor. Jde také o chlazení, které ovlivňuje tvar bočnic. Je to o převodovce, která ovlivňuje tvar zadní části," odpovídá 41letý Brit.
Stále bez řešení, Ecclestone si dělá starosti
Majitel týmů Red Bull a Toro Rosso, Dietrich Mateschitz, dal jasně najevo, že pro příští rok nechce žádné podřadné pohonné jednotky. Po rozchodu s Renaultem jej ale Mercedes odmítl, Honda není konkurenceschopná a Ferrari mu nechce poskytnout stejnou specifikaci, jakou bude mít jejich tovární tým. Rakouskému soupeři nabídlo pouze možnost dodávat rok staré motory - a to by Mateschitz překousl pouze u Toro Rosso.
"Rozhodnutí, jak to nakonec dopadne, spočívá na Dietrichovi Mateschitzovi. Mým úkolem je: hned, jak se dozvíme, který motor budeme mít, to rozhodnutí realizovat. Ale teď, jak tady sedíme, nemáme ještě žádné řešení," přiznává Horner.
"Samozřejmě, že ostatní závodní týmy teď mají určitou výhodu. Ale kvalita Red Bullu je tak vysoká, že bychom se s tím skluzem dokázali vypořádat. Všichni v továrně jsou vysoce motivovaní, chceme opět vítězit. Ale nechceme pokračovat tak, jako minulý rok a půl," připomíná trápení s motory Renault po přechodu na přeplňované hybridní pohonné jednotky minulý rok.
"V zákulisí probíhá spousta jednání. Samozřejmě, že si promotér Formule 1, Bernie Ecclestone, dělá starosti o to, jak to s námi dopadne," dodává Horner. Myslí to Red Bull s odchodem z F1 vážně nebo se jen snaží hrozbou vyjednat co nejlepší podmínky?
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.