Šéf závodního týmu Christian Horner v pondělí večer v diskusním televizním pořadu rakouské televize ServusTV přiblížil situaci u Red Bullu. Tým je stále bez řešení a vývoj monopostu pro rok 2016 nabírá kritické zpoždění. Nervózní je už také konstruktér Adrian Newey.
"Teď máme začátek října. V továrně v Milton Keynes inženýři šoupou nohama a chtějí vědět, co se děje kolem modelu RB12. Kdy bych chtěl mít řešení na stole? Před dvěma týdny!" vysvětluje Horner.
"Adrian Newey mi říká: 'Christiane, potřebujeme odpověď. Mě je jasné, co se děje s přední a zadní částí auta, potřebujeme ale konečně vědět, co přijde doprostřed,'" přibližuje šéf Red Bullu nervozitu v továrně, kde vývoj monopostu pro příští sezónu nabírá značné zpoždění.
Nelze totiž navrhnout auto bez motoru. Proč? "Protože nejde jen o motor. Jde také o chlazení, které ovlivňuje tvar bočnic. Je to o převodovce, která ovlivňuje tvar zadní části," odpovídá 41letý Brit.
Stále bez řešení, Ecclestone si dělá starosti
Majitel týmů Red Bull a Toro Rosso, Dietrich Mateschitz, dal jasně najevo, že pro příští rok nechce žádné podřadné pohonné jednotky. Po rozchodu s Renaultem jej ale Mercedes odmítl, Honda není konkurenceschopná a Ferrari mu nechce poskytnout stejnou specifikaci, jakou bude mít jejich tovární tým. Rakouskému soupeři nabídlo pouze možnost dodávat rok staré motory - a to by Mateschitz překousl pouze u Toro Rosso.
"Rozhodnutí, jak to nakonec dopadne, spočívá na Dietrichovi Mateschitzovi. Mým úkolem je: hned, jak se dozvíme, který motor budeme mít, to rozhodnutí realizovat. Ale teď, jak tady sedíme, nemáme ještě žádné řešení," přiznává Horner.
"Samozřejmě, že ostatní závodní týmy teď mají určitou výhodu. Ale kvalita Red Bullu je tak vysoká, že bychom se s tím skluzem dokázali vypořádat. Všichni v továrně jsou vysoce motivovaní, chceme opět vítězit. Ale nechceme pokračovat tak, jako minulý rok a půl," připomíná trápení s motory Renault po přechodu na přeplňované hybridní pohonné jednotky minulý rok.
"V zákulisí probíhá spousta jednání. Samozřejmě, že si promotér Formule 1, Bernie Ecclestone, dělá starosti o to, jak to s námi dopadne," dodává Horner. Myslí to Red Bull s odchodem z F1 vážně nebo se jen snaží hrozbou vyjednat co nejlepší podmínky?
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.