Šéf závodního týmu Christian Horner v pondělí večer v diskusním televizním pořadu rakouské televize ServusTV přiblížil situaci u Red Bullu. Tým je stále bez řešení a vývoj monopostu pro rok 2016 nabírá kritické zpoždění. Nervózní je už také konstruktér Adrian Newey.
"Teď máme začátek října. V továrně v Milton Keynes inženýři šoupou nohama a chtějí vědět, co se děje kolem modelu RB12. Kdy bych chtěl mít řešení na stole? Před dvěma týdny!" vysvětluje Horner.
"Adrian Newey mi říká: 'Christiane, potřebujeme odpověď. Mě je jasné, co se děje s přední a zadní částí auta, potřebujeme ale konečně vědět, co přijde doprostřed,'" přibližuje šéf Red Bullu nervozitu v továrně, kde vývoj monopostu pro příští sezónu nabírá značné zpoždění.
Nelze totiž navrhnout auto bez motoru. Proč? "Protože nejde jen o motor. Jde také o chlazení, které ovlivňuje tvar bočnic. Je to o převodovce, která ovlivňuje tvar zadní části," odpovídá 41letý Brit.
Stále bez řešení, Ecclestone si dělá starosti
Majitel týmů Red Bull a Toro Rosso, Dietrich Mateschitz, dal jasně najevo, že pro příští rok nechce žádné podřadné pohonné jednotky. Po rozchodu s Renaultem jej ale Mercedes odmítl, Honda není konkurenceschopná a Ferrari mu nechce poskytnout stejnou specifikaci, jakou bude mít jejich tovární tým. Rakouskému soupeři nabídlo pouze možnost dodávat rok staré motory - a to by Mateschitz překousl pouze u Toro Rosso.
"Rozhodnutí, jak to nakonec dopadne, spočívá na Dietrichovi Mateschitzovi. Mým úkolem je: hned, jak se dozvíme, který motor budeme mít, to rozhodnutí realizovat. Ale teď, jak tady sedíme, nemáme ještě žádné řešení," přiznává Horner.
"Samozřejmě, že ostatní závodní týmy teď mají určitou výhodu. Ale kvalita Red Bullu je tak vysoká, že bychom se s tím skluzem dokázali vypořádat. Všichni v továrně jsou vysoce motivovaní, chceme opět vítězit. Ale nechceme pokračovat tak, jako minulý rok a půl," připomíná trápení s motory Renault po přechodu na přeplňované hybridní pohonné jednotky minulý rok.
"V zákulisí probíhá spousta jednání. Samozřejmě, že si promotér Formule 1, Bernie Ecclestone, dělá starosti o to, jak to s námi dopadne," dodává Horner. Myslí to Red Bull s odchodem z F1 vážně nebo se jen snaží hrozbou vyjednat co nejlepší podmínky?
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.