Éric Boullier připustil, že McLaren už začal lehce tlačit na centrálu Hondy v Japonsku. Důvodem je toužebné budoucí zlepšení japonské pohonné jednotky.
Na Monze se šuškalo o tom, že Yasuhisa Arai z Hondy může být brzy nahrazen někým jiným z důvodu nedostatečných výsledků jeho pohonných agregátů. K věci se teď v rámci jednoho rozhovoru pro CNN vyjádřil také Éric Boullier: "Demisi jsme nepožadovali, ale začali jsme na ně trochu tlačit."
"To se také týká zodpovědnosti McLarenu. Honda je naším partnerem a my chceme vyhrávat. Jak už jsme několikrát řekli, máme problém s timingem, chtěli bychom vyhrávat zítra, oni by chtěli vyhrávat už teď... Je na nás, abychom vyvinuli tlak, dobrý tlak. Uděláme to, ale ne tak, jak to bylo zmiňováno," pokračuje Francouz.
"Vztahy mezi Hondou a McLarenem nejsou tak špatné. Máte rozdílné úrovně spolupráce a na úrovni poskytování inženýrských služeb je to momentálně absolutně brilantní. Co se managementu týče, tak na ně chceme trochu zatlačit, což už se děje, to zcela určitě. I malé nepochopení na této úrovni je velkým problémem."
Avšak část viny nese také samotný McLaren, což si Boullier velmi dobře uvědomuje. "Na Hondu musíme být spravedlivý zrovna tak jako na nás samotné. Nemáme nejlepší auto. Možná, že jsme na cestě, jak mít lepší auto, což je dobré. Motor je ale jednoznačně velmi nezralý co se technologie Hondy týče, ale oni svůj návrat do F1 oznámili před dvěma lety. Musí soutěžit s konstruktéry, kteří mají větší zkušenosti a kteří strávili vývojem těchto motorů více času.
Z motoru tak můžeme dostat větší výkonnost, stejně tak i z šasi a my to všichni víme. A všichni proto budeme dělat maximum," uzavírá bojovně Éric Boullier.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.