Éric Boullier připustil, že McLaren už začal lehce tlačit na centrálu Hondy v Japonsku. Důvodem je toužebné budoucí zlepšení japonské pohonné jednotky.
Na Monze se šuškalo o tom, že Yasuhisa Arai z Hondy může být brzy nahrazen někým jiným z důvodu nedostatečných výsledků jeho pohonných agregátů. K věci se teď v rámci jednoho rozhovoru pro CNN vyjádřil také Éric Boullier: "Demisi jsme nepožadovali, ale začali jsme na ně trochu tlačit."
"To se také týká zodpovědnosti McLarenu. Honda je naším partnerem a my chceme vyhrávat. Jak už jsme několikrát řekli, máme problém s timingem, chtěli bychom vyhrávat zítra, oni by chtěli vyhrávat už teď... Je na nás, abychom vyvinuli tlak, dobrý tlak. Uděláme to, ale ne tak, jak to bylo zmiňováno," pokračuje Francouz.
"Vztahy mezi Hondou a McLarenem nejsou tak špatné. Máte rozdílné úrovně spolupráce a na úrovni poskytování inženýrských služeb je to momentálně absolutně brilantní. Co se managementu týče, tak na ně chceme trochu zatlačit, což už se děje, to zcela určitě. I malé nepochopení na této úrovni je velkým problémem."
Avšak část viny nese také samotný McLaren, což si Boullier velmi dobře uvědomuje. "Na Hondu musíme být spravedlivý zrovna tak jako na nás samotné. Nemáme nejlepší auto. Možná, že jsme na cestě, jak mít lepší auto, což je dobré. Motor je ale jednoznačně velmi nezralý co se technologie Hondy týče, ale oni svůj návrat do F1 oznámili před dvěma lety. Musí soutěžit s konstruktéry, kteří mají větší zkušenosti a kteří strávili vývojem těchto motorů více času.
Z motoru tak můžeme dostat větší výkonnost, stejně tak i z šasi a my to všichni víme. A všichni proto budeme dělat maximum," uzavírá bojovně Éric Boullier.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.