Éric Boullier připustil, že McLaren už začal lehce tlačit na centrálu Hondy v Japonsku. Důvodem je toužebné budoucí zlepšení japonské pohonné jednotky.
Na Monze se šuškalo o tom, že Yasuhisa Arai z Hondy může být brzy nahrazen někým jiným z důvodu nedostatečných výsledků jeho pohonných agregátů. K věci se teď v rámci jednoho rozhovoru pro CNN vyjádřil také Éric Boullier: "Demisi jsme nepožadovali, ale začali jsme na ně trochu tlačit."
"To se také týká zodpovědnosti McLarenu. Honda je naším partnerem a my chceme vyhrávat. Jak už jsme několikrát řekli, máme problém s timingem, chtěli bychom vyhrávat zítra, oni by chtěli vyhrávat už teď... Je na nás, abychom vyvinuli tlak, dobrý tlak. Uděláme to, ale ne tak, jak to bylo zmiňováno," pokračuje Francouz.
"Vztahy mezi Hondou a McLarenem nejsou tak špatné. Máte rozdílné úrovně spolupráce a na úrovni poskytování inženýrských služeb je to momentálně absolutně brilantní. Co se managementu týče, tak na ně chceme trochu zatlačit, což už se děje, to zcela určitě. I malé nepochopení na této úrovni je velkým problémem."
Avšak část viny nese také samotný McLaren, což si Boullier velmi dobře uvědomuje. "Na Hondu musíme být spravedlivý zrovna tak jako na nás samotné. Nemáme nejlepší auto. Možná, že jsme na cestě, jak mít lepší auto, což je dobré. Motor je ale jednoznačně velmi nezralý co se technologie Hondy týče, ale oni svůj návrat do F1 oznámili před dvěma lety. Musí soutěžit s konstruktéry, kteří mají větší zkušenosti a kteří strávili vývojem těchto motorů více času.
Z motoru tak můžeme dostat větší výkonnost, stejně tak i z šasi a my to všichni víme. A všichni proto budeme dělat maximum," uzavírá bojovně Éric Boullier.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.