Moc málo času a potřeba vyvíjet motor v další sezoně. To jsou důvody, proč Japonci zatím nechtějí zákaznický tým. Do budoucna s ním ale počítají.
Oba týmy Red Bullu nemají příští rok s čím jezdit. Po odchodu od Renaultu zatím nedošlo k navázání spolupráce s novým partnerem pro pohonnou jednotku. Zatímco Red Bull usiluje o agregáty Ferrari, avšak v tovární specifikaci, situace kolem Toro Rosso není tolik probíraná. Proto se začalo spekulovat, jestli nespojí síly s Hondou.
Teď však přišlo oficiální vyvrácení této možné spolupráce. Honda nevyužije vzniklé situace k tomu, aby získala další dva vozy k tomu, aby mezi své zákazníky zařadila juniorský tým Red Bullu. Japonci by přitom měli dvojnásobný počet dat. Honda ale nechce už v roce 2016 zásobovat svými motory zákaznický tým.
Důvodem je čas, který se už hodně zkrátil a navíc v příští sezoně bude muset probíhat paralelně vývoj pro sezonu 2017. I tak ale Japonci neztrácejí naději na to, že posléze začnou zásobovat i další tým.
Přitom pro Red Bull by mohla být dodávka motorů od Hondy pro Toro Rosso velmi výhodnou situací. Teď musejí s Ferrari vyjednat dodávku motorů pro dva týmy, kdyby se podařilo Toro Rosso 'upíchnout' u Hondy, byla by situace bývala jednodušší.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.