Jako by se v záplavě zpráv a prohlášení Pirelli, co všechno udělá v dalších letech zapomnělo, že stále existuje i druhý uchazeč o dodávky pneumatik závodnímu poli. Není vyloučeno, že veřejnost po otevřené podpoře Pirelli ze strany Ecclestonea Michelin odepsala.
Ale všichni to tak rozhodně nevnímají a stále existuje silný názorový proud, který francouzské značce přisuzuje velké šance. A to přesto, že většina týmů italskou značku podporuje, protože se jim nelíbí přechod na 18 palcové nízkoprofilové pneumatiky, i tak se tvrdí, že by usměvavý panáček Bibendum dokázal Italy nahradit.
V posledních dnech byly zveřejněny zajímavé zprávy, podle nichž by Michelin neměl být považován za předem poraženého. Periodikum Speed Week například uvádí, že v této době už mělo být pomalu jasné, kdo bude vyvoleným pro sezóny 2017-2019, místo toho stále probíhají intenzivní jednání mezi Pirelli a Ecclestonem, což by mohlo naznačovat, že se toto spojení necítí silné v kramflecích.
BBC se přidává tímto názorem: "Ecclestone se dostává pod tlak, protože zákulisí F1 se kloní k výběru Michelinu spíše než Pirelli. Statutární orgán FIA se rovněž vyjdářil, že ohledně italské firmy má jisté pochybnosti." Podle britské stanice jde stále o dozvuky událostí z Grand Prix Belgie.
Komentována je také epizoda z Grand Prix Japonska, kde byl Sebastian Vettel tázán ohledně nových kontroverzních pravidel týkajících se tlaku v pneumatikách. Německý pilot tvrdošíjně opakoval: "Bez komentáře!"
Magazín Auto Motor und Sport tvrdí, že duel Pirelli-Michelin je stále otevřený. "Sympatie jsou rozděleny rovnoměrně, také proto, že zatímco Pirelli podporuje Ecclestone, Michelin má mocného spojence v podobě prezidenta FIA a krajana Jeana Todta." Můžeme si klást otázku, který vliv bude silnější.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.