Supersupersofty a širší gumy: Pirelli má před sebou hodně změn, nicméně bez testů bude jen velmi obtížné tyto změny provést. To teď zdůraznil Paul Hembery.
Budoucnost Pirelli ve Formuli 1 je nejistá. Michelin se uchází o dodávky pneumatik a chce místo Italů v F1 od roku 2017 pro sebe. V případě setrvání aktuálního dodavatele pneumatik by ale muselo dojít k vyjasnění si rámcových podmínek. Pirelli totiž požaduje určité ústupky ze strany Formule 1, bez nich by o ni ztratilo zájem.
Nejdůležitější požadavek ze strany Pirelli je přidání dalších testů. V následující sezoně by mělo být jen osm dní, které by navíc měly být těsně před jejím začátkem. To je pro Pirelli málo. Vzhledem k tomu, že od sezony 2016 má dojít k nasazení nové Supersupersoft (nebo Ultrasoft) směsi, je třeba testovacích jízd. Zamýšlené testovací seance v Abú Dhabí a Le Castellet po skončení sezony nebyly zatím potvrzeny.
Ta samá hra se bude hrát i před sezonou 2017, kdy by mělo dojít k nasazení širších gum, které by měly monopostům přinést agresivnější vzezření a umožnit rychlejší průjezdy zatáčkami. I proto Pirelli požaduje testy, se kterými aktuálně ale nikdo nepočítá, zvláště po konci sezony ke konci listopadu.
Sportovní šéf Pirelli, Paul Hembery, k tomu říká: "Pokud nebudeme moci jet nic otestovat, tak nebudeme moci přijít s širšími pneumatikami." Další rozhodnutí ohledně budoucnosti očekává Angličan v následujících týdnech, tedy asi do konce října. Do té doby zbývá k vyjasnění ještě několik věcí. "Bez dohodnutého testovacího plánu bychom v sérii nemohli v žádném případě pokračovat."
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.