Williams se domluvil na technické spolupráci s týmem Manor. Tradiční britská stáj dodá nejslabšímu týmu startovního pole v příští sezoně převodovky i části zavěšení. Smlouva byla uzavřena (zatím) na sezonu 2016.
Dohoda následuje poté, co bylo dnes konečně oficiálně dohodnuto, že Manor bude odebírat motory Mercedes poslední specifikace. Se stejnými pohonnými jednotkami pojede příští rok i Williams.
Pro tým z chvostu pole to bude významná pomoc - přitom ještě letos na začátku roku balancoval na pokraji zániku, nakonec se na poslední chvíli dokázal na start postavit. A právě tento pozdní start donutil stáj k tomu, aby použivala pouze upravený vůz ze sezony 2014, do kterého mohl být vestavěn pouze rok starý motor Ferrari.
Rok se s rokem sešel a "otloukánek" startovního pole má k dispozici prvotřídní motor (Mercedes), v kapse má partnerství s předním týmem (Williams) a také postaví pro příští sezonu zbrusu nový monopost. Stáj se také tento týden přesunula do nové továrny v Banbury - poprvé v posledních 12 měsících je tak celý tým pod jednou střechou.
Manor už má zkušenosti s divizí Williams Advanced Engineering - v roce 2013 od nich odebíráli KERS. "Jsem moc rád, že mohu oznámit, že budeme pokračovat v technické spolupráci s naším bývalým technickým partnerem, společností Williams Advanced Engineering.
Dostaneme od nich převodovky a také části zavěšení. V kombinaci s motory Mercedes-Benz jsme velmi nadšeni naší technickou sílou a tím, co to pro dlouhodobou budoucnost týmu znamená," řekl John Booth, ředitel týmu Manor.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.