Williams se domluvil na technické spolupráci s týmem Manor. Tradiční britská stáj dodá nejslabšímu týmu startovního pole v příští sezoně převodovky i části zavěšení. Smlouva byla uzavřena (zatím) na sezonu 2016.
Dohoda následuje poté, co bylo dnes konečně oficiálně dohodnuto, že Manor bude odebírat motory Mercedes poslední specifikace. Se stejnými pohonnými jednotkami pojede příští rok i Williams.
Pro tým z chvostu pole to bude významná pomoc - přitom ještě letos na začátku roku balancoval na pokraji zániku, nakonec se na poslední chvíli dokázal na start postavit. A právě tento pozdní start donutil stáj k tomu, aby použivala pouze upravený vůz ze sezony 2014, do kterého mohl být vestavěn pouze rok starý motor Ferrari.
Rok se s rokem sešel a "otloukánek" startovního pole má k dispozici prvotřídní motor (Mercedes), v kapse má partnerství s předním týmem (Williams) a také postaví pro příští sezonu zbrusu nový monopost. Stáj se také tento týden přesunula do nové továrny v Banbury - poprvé v posledních 12 měsících je tak celý tým pod jednou střechou.
Manor už má zkušenosti s divizí Williams Advanced Engineering - v roce 2013 od nich odebíráli KERS. "Jsem moc rád, že mohu oznámit, že budeme pokračovat v technické spolupráci s naším bývalým technickým partnerem, společností Williams Advanced Engineering.
Dostaneme od nich převodovky a také části zavěšení. V kombinaci s motory Mercedes-Benz jsme velmi nadšeni naší technickou sílou a tím, co to pro dlouhodobou budoucnost týmu znamená," řekl John Booth, ředitel týmu Manor.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.