Red Bull vážně hrozí odchodem z Formule 1 poté, co nemůže pro příští sezónu sehnat konkurenceschopné pohonné jednotky.
Mercedes již dávněji Red Bull odmítl, a tak Ferrari zůstalo jejich jedinou nadějí pro příští ročník Formule 1. Závodní tým v Maranellu ale zatlačil na předsedu Sergia Marchionneho a nakonec jim nabídlo jen rok staré motory.
"Snaží se s námi hrát. Ale my tu jejich hru hrát nebudeme. Je to urážkou nám nabízet motory z roku 2015, zatímco Sauber a Haas dostane pohonné jednotky pro rok 2016," láteří odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Situace je o to komplikovanější, že se do skluzu dostává příprava vozu RB12. "Už teď máme zpoždění. Pro Toro Rosso je to ještě horší než pro Red Bull. Ale těžké to bylo již před dvěma týdny, takže máme hodně, hodně velké zpoždění," připouští šéf týmu Christian Horner.
"Současná situace je celkem kritická, protože jak tady sedíme, tak stále nemáme motor. Důležité pro nás je mít prvotřídní motor. Ze všeho nejdříve musíme ukončit situaci týkající s našim současným dodavatelem, ale Dietrich situaci zcela vyjasnil," pokračuje Horner.
Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz za tohoto stavu přestává mít zájem o Formuli 1 a chce z ní oba týmy stáhnout, což potvrdil také nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. "Mám pocit, že Mateschitz na to už moc netlačí. Nechává na tom pracovat Helmuta [Marka] a Christiana [Hornera], ale on už není tím lídrem, jakým býval v minulosti. Kdysi dělal všechno sám. Zdá se mi, že ztratil zájem, protože ho znám dlouho a normálně je mistrem toho všeho, ale momentálně se do toho nepouští... skončit v situaci, kdy je k dispozici pouze jeden motor, to je těžké."
Pokud by se Red Bull z F1 stáhl, klesla by atraktivita F1 a doplatil by na to i Mercedes. Nepřehodnotí ve Stuttgartu své zamítavé stanovisko? "Ne. Vedli jsme dlouhou interní diskusi. Nemusíme obcházet lidi kolem a prosit je, aby používali náš motor, je to naopak. Ale oni nás nikdy neoslovili, proto jsme o tom nepřemýšleli," prozrazuje Lauda. Mateschitzova averze vůči Mercedesu podle něj vedla k tomu, že je nikdy formálně nepožádal o motory.
Blíží se drahý konec?Co ale bude závodní tým Red Bullu dělat, když se Mateschitz rozhodne v F1 skončit? "Pak bychom byli v situaci, kdy bychom nemohli soutěžit. Určitě bychom se podívali na jiné aktivity. Milton Keynes je plné talentů a my bychom se museli podívat na to, kde je uplatnit," pokračuje Horner.
Odchod z F1 by ale nemusel být tak jednoduchý, Mateschitze by mohl přijít až na 11,5 miliardy Kč kvůli tomu, že se Ecclestoneovi zavázal k setrvání v F1 až do roku 2020, za což dostával v minulých sezónách velké odměny. Pro Red Bull tak může být nakonec finančně stravitelnější zůstat v F1 a vytěžit ze zmatku, do kterého se jeho závodní tým dostal.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.