Red Bull vážně hrozí odchodem z Formule 1 poté, co nemůže pro příští sezónu sehnat konkurenceschopné pohonné jednotky.
Mercedes již dávněji Red Bull odmítl, a tak Ferrari zůstalo jejich jedinou nadějí pro příští ročník Formule 1. Závodní tým v Maranellu ale zatlačil na předsedu Sergia Marchionneho a nakonec jim nabídlo jen rok staré motory.
"Snaží se s námi hrát. Ale my tu jejich hru hrát nebudeme. Je to urážkou nám nabízet motory z roku 2015, zatímco Sauber a Haas dostane pohonné jednotky pro rok 2016," láteří odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Situace je o to komplikovanější, že se do skluzu dostává příprava vozu RB12. "Už teď máme zpoždění. Pro Toro Rosso je to ještě horší než pro Red Bull. Ale těžké to bylo již před dvěma týdny, takže máme hodně, hodně velké zpoždění," připouští šéf týmu Christian Horner.
"Současná situace je celkem kritická, protože jak tady sedíme, tak stále nemáme motor. Důležité pro nás je mít prvotřídní motor. Ze všeho nejdříve musíme ukončit situaci týkající s našim současným dodavatelem, ale Dietrich situaci zcela vyjasnil," pokračuje Horner.
Majitel Red Bull Dietrich Mateschitz za tohoto stavu přestává mít zájem o Formuli 1 a chce z ní oba týmy stáhnout, což potvrdil také nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. "Mám pocit, že Mateschitz na to už moc netlačí. Nechává na tom pracovat Helmuta [Marka] a Christiana [Hornera], ale on už není tím lídrem, jakým býval v minulosti. Kdysi dělal všechno sám. Zdá se mi, že ztratil zájem, protože ho znám dlouho a normálně je mistrem toho všeho, ale momentálně se do toho nepouští... skončit v situaci, kdy je k dispozici pouze jeden motor, to je těžké."
Pokud by se Red Bull z F1 stáhl, klesla by atraktivita F1 a doplatil by na to i Mercedes. Nepřehodnotí ve Stuttgartu své zamítavé stanovisko? "Ne. Vedli jsme dlouhou interní diskusi. Nemusíme obcházet lidi kolem a prosit je, aby používali náš motor, je to naopak. Ale oni nás nikdy neoslovili, proto jsme o tom nepřemýšleli," prozrazuje Lauda. Mateschitzova averze vůči Mercedesu podle něj vedla k tomu, že je nikdy formálně nepožádal o motory.
Blíží se drahý konec?Co ale bude závodní tým Red Bullu dělat, když se Mateschitz rozhodne v F1 skončit? "Pak bychom byli v situaci, kdy bychom nemohli soutěžit. Určitě bychom se podívali na jiné aktivity. Milton Keynes je plné talentů a my bychom se museli podívat na to, kde je uplatnit," pokračuje Horner.
Odchod z F1 by ale nemusel být tak jednoduchý, Mateschitze by mohl přijít až na 11,5 miliardy Kč kvůli tomu, že se Ecclestoneovi zavázal k setrvání v F1 až do roku 2020, za což dostával v minulých sezónách velké odměny. Pro Red Bull tak může být nakonec finančně stravitelnější zůstat v F1 a vytěžit ze zmatku, do kterého se jeho závodní tým dostal.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.