Týmový šéf Red Bullu, Christian Horner, obhajuje rozchod jeho týmu s Renaultem, když odkazuje na finanční aspekty. Vztah z Francouzi nebyl nejjednodušší.
Rozchod obou týmů Red Bullu s Renaultem je uzavřenou věcí. Čtyřnásobný mistr světa nebude od sezony 2016 zcela jistě používat agregáty z Francie. Díky tomu vyvstává mnoho otázek týkajících se budoucnosti tohoto týmu. Spousta lidí kriticky hledí na to, že se Red Bull rozešel s Renaultem, aniž by měl dojednaný nějaký substitut. Zatím se však jeví jako nejpravděpodobnější situace, že motory dodá Ferrari, Christian Horner ale rozhodnutí o rozchodu s Renaultem brání.
"Pravděpodobně neměli nikdy nejlepší motor. V průběhu éry V8 motorů udělali několik skvělých věcí, jako například foukané difuzory. Během této doby vztah fungoval extrémně dobře. Vyhráli jsme 50 závodů a osm titulů mistrů světa," říká Christian Horner pro 'Sky Sports F1'.
"Od té doby, co se změnila pravidla týkající se pohonných jednotek, žijeme ale v úplně jiném světě. Jsou vlastně jen dva motory, se kterými můžete bojovat o vítězství v Grand Prix. Zde se Renault bohužel propadl." Těmi dvěmi ostatními motory byly myšleny samozřejmě agregáty od Mercedesu a Ferrari.
"Vypadá to, že by to trvalo minimálně dva nebo tři roky, než by byli opět v konkurenceschopné pozici. Jako platící zákaznícíci si nemůžeme dovolit čekat tak dlouho," poukazuje Horner na to, že i oni museli i přes partnerství s Infiniti za motory platit. Red Bull měl s motory Renault dlouhé zkušenosti - vždyť je používá už od roku 2007, to Toro Rosso Renaulty využívá až od roku 2014.
Že by ale partnerství s Renaultem bylo v minulosti obtížné, to si Horner nemyslí. "Myslím, že jsme byli jednoduše jen otevření a upřímní. Člověk se může schovat za PR texty, ale nakonec jde v tomto partnerství o výsledky. A Renault je upřímně řečeno nedodal. Propásli svůj čas. A když si za tento produkt platíte, tak máte také právo být kvůli tomu trochu tvrdí."
A jak vnímá Horner to, že jim Mercedes odmítl dodávat agregáty a Ferrari prý chce také dodávat maximálně o něco slabší jednotky než pro tovární tým? "Myslím, že problém spočívá v tom, že je zde mnoho rozdílných zájmů. Člověk si dokáže představit, že ostatní týmy nechtějí dodávat svým úhlavním rivalům. Je to, jakobyste propůjčili fotbalového hráče Manchester United do Manchester City. To by normálně nevadilo. Situace, kterou teď máme, je ale mnohem větší než toto."
"Jde o budoucnost F1 a o dva konkurenceschopné týmy. Sport potřebuje týmy jako Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren anebo Williams. Nemyslím si, že by si Formule 1 aktuálně mohla dovolit ztratit tyto dva týmy [Red Bull a Toro Rosso]."
Ano, příští rok se můžeme těšit na nově příchozí Haas, ale i přesto by ztráta dvou týmů F1 opravdu hodně zabolela. Na druhou stranu je Ferrari pro Býky poslední možností. Šušká se také o tom, že by v budoucnu oba týmy Red Bullu mohly používat pohonné jednotky nezávislého výrobce, který se v F1 momentálně neprezentuje, čili o jakémsi plánu B. To ale určitě není otázka nadcházející sezony.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.