SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska předvedlo absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala rovné dvě vteřiny. Jaké strategie volili v závodě piloti?
Mechanici Scuderie v 28. pracovali bleskurychle, Kimiho přezutí patří k jedním z nejrychlejších v posledních letech vůbec. Druhá zastávka se již tolik nepovedla, trvala 3 sekundy. Práce na Vettelově voze byla bezchybná, obě přezutí trvala kolem 2,5 sekundy.
Pochvalu za výkony v Suzuce si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil v 16. kole za 2,1 sekundy a v 31. kole za 2,6 sekundy. Povedené byly rovněž obě zastávky Rosberga: 2,4 a 2,7 sekundy.
Dobrou práci jsme zaznamenali na Kvjatově voze - všechny tři se vměstnaly do 2,7 sekund. V případě Ricciarda se Red Bullu podařila jen druhá zastávka (2,5 s), ta první byla více než dvakrát delší.
Výtečně si vedli u Sauberu, ovšem pouze v případě Ericssona - obě zastávky do 2,8 sekund, zatímco Nasr se u svých mechaniků nezdržel nikdy méně než 3,4 sekundy.
Jedna zastávka pod 3 sekundy byla k vidění také u Buttona (2,7 s), Hülkenberga (2,8 s) a Maldonada (2,6 s).
Strategie
Osmdesát procent pilotů zvládlo Velkou cenu Japonska vypsanou na 53 kol odjet na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Kvjat, Massa, Pérez (všichni tři kvůli kolizi v prvním kole) a Stevens, jenž tam strávil nejvíce času - přes 1:25 min. Do závodu startovali všichni na středně-tvrdé směsi, pouze Button pro začátek vyzkoušel tu tvrdou.
Hamilton během velké ceny využil středně-tvrdou - středně-tvrdou a tvrdou směs, tři piloti za ním zvolili odlišnou strategii: středně-tvrdou - tvrdou a tvrdou směs. Rosberg si podseknutím (dřívější zastávkou než přímý soupeř) pomohl k postupu na druhou příčku po horším startu, kdy se propadl na 4. místo.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi jsme zaznamenali u Buttona - 25 kol (tj. 47,2 % závodu). Na tvrdé směsi zvládl Ricciardo 28 kol (52,8 % závodu). Teplota dráhy dnes byla nejvyšší za celý víkend (42 °C), což týmům kvůli nedostatku dat z pátku volbu strategií trochu zkomplikovalo.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.