SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska předvedlo absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala rovné dvě vteřiny. Jaké strategie volili v závodě piloti?
Mechanici Scuderie v 28. pracovali bleskurychle, Kimiho přezutí patří k jedním z nejrychlejších v posledních letech vůbec. Druhá zastávka se již tolik nepovedla, trvala 3 sekundy. Práce na Vettelově voze byla bezchybná, obě přezutí trvala kolem 2,5 sekundy.
Pochvalu za výkony v Suzuce si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil v 16. kole za 2,1 sekundy a v 31. kole za 2,6 sekundy. Povedené byly rovněž obě zastávky Rosberga: 2,4 a 2,7 sekundy.
Dobrou práci jsme zaznamenali na Kvjatově voze - všechny tři se vměstnaly do 2,7 sekund. V případě Ricciarda se Red Bullu podařila jen druhá zastávka (2,5 s), ta první byla více než dvakrát delší.
Výtečně si vedli u Sauberu, ovšem pouze v případě Ericssona - obě zastávky do 2,8 sekund, zatímco Nasr se u svých mechaniků nezdržel nikdy méně než 3,4 sekundy.
Jedna zastávka pod 3 sekundy byla k vidění také u Buttona (2,7 s), Hülkenberga (2,8 s) a Maldonada (2,6 s).
Strategie
Osmdesát procent pilotů zvládlo Velkou cenu Japonska vypsanou na 53 kol odjet na dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázali jen Kvjat, Massa, Pérez (všichni tři kvůli kolizi v prvním kole) a Stevens, jenž tam strávil nejvíce času - přes 1:25 min. Do závodu startovali všichni na středně-tvrdé směsi, pouze Button pro začátek vyzkoušel tu tvrdou.
Hamilton během velké ceny využil středně-tvrdou - středně-tvrdou a tvrdou směs, tři piloti za ním zvolili odlišnou strategii: středně-tvrdou - tvrdou a tvrdou směs. Rosberg si podseknutím (dřívější zastávkou než přímý soupeř) pomohl k postupu na druhou příčku po horším startu, kdy se propadl na 4. místo.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi jsme zaznamenali u Buttona - 25 kol (tj. 47,2 % závodu). Na tvrdé směsi zvládl Ricciardo 28 kol (52,8 % závodu). Teplota dráhy dnes byla nejvyšší za celý víkend (42 °C), což týmům kvůli nedostatku dat z pátku volbu strategií trochu zkomplikovalo.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.